TRAVEL

Hej på er! Vi bor fortfarande kvar på Bondi backpackers då vi trivs så bra och vi har bokat ytterligare en vecka här innan Lisa kommer. Här känns det verkligen semester vilket är skönt då det kommer vara full fart när vi gör östkusten, vi hänger mest på stranden hela dagarna men hinner även med att laga mat, träna och shoppa lite.

TRAVEL

Idag startade jag dagen med yoga här på hostlet vilket var jätteskönt! Sedan bytte vi till ett annat rum och efter det drog vi ner till stranden. Sedan nu på kvällen så anordnade de BBQ här på hostlet, så vi var där och åt middag och träffade några. Efter vi ätit så gick ett gäng och satte oss vid stranden och snackade i flera timmar, jättemysigt!

Igår så var vi på en resebyrå som heter Peterpan och bokade hela våran östkusten resa, så vi bokade bland annat Fraser island, Magnetic island och surfläger. Så det känns bra att ha de bokat och klart, de bokar även boende och bussar så slipper man hela tiden tänka på att boka boende och buss. Så vi börjar våran resa några dager efter att Lisa kommit, ska bli så kul!!

TRAVEL

Hej på er! Idag startade vi dagen med träning vid stranden som hostlet anordnar, först körde vi ca 45 min styrketräning och kondition Efter det så gick vi ner på stranden och körde något som heter touch fotball, vilket var lite svårt att förstå i början men sedan var det jättekul, dock väldigt jobbigt att springa i sanden!

På träningen så träffade vi två tjejer från Göteborg som vi hängde med på stranden. Efter stranden åt vi lunch och sedan gick jag och Elisa till Peterpan för att boka våran östkust resa.

Sedan på kvällen så var det Wine and Cheese night på hostlet eftersom att det är alla hjärtans dag idag och där träffade vi ett gäng skatare som är här för en tävling, så vi hängde med dem och sedan gick vi vidare till en bar här i närheten.

TRAVEL

Hej på er! Idag har vi flyttat ner till Bondi till ett hostel som heter Bondi Backpackers, det är superfint och ligger precis vid stranden. Här planerar vi att stanna ca 2 veckor innan Lisa kommer, vilket ska bli superkul!! När hon kommer så stanna vi i Sydney några dagar innan vi börjar resa östkusten upp, så vi ska börja planera det lite mer. Men ha en bra dag hörrni, nu drar vi ner till stranden!

TRAVEL

Hej på er! Idag började jag dagen med lite yoga i Hyde Park. Sedan gick vi till World Square och kollade i affärer och handlade mat så nu är det dags för lunch här.

Igår så mötte vi först upp Fredrika och Alva i Bondi för att gå på en marknad där och efter det åt vi lunch på ett café som heter Speedos, supergod och fin mat! Senare på kvällen så mötte vi upp dem igen i Randwick på Rits för att se Fifty shades freed, så det var jättemysigt och vi alla gillade filmen! Ikväll så planerar vi utgång i Coogee på Pavilion tillsammans med Fredrika, Alva och några av deras vänner som kommer idag, så det blir kul!

TRAVEL

Jag, Fredrika och Alva bestämde oss för att åka till Blue Mountains för att vandra. Vi möttes klockan 7 på central station för att åka tåg till Katoomba och därifrån började vi gå mot vandringsleden. Vi gick först till Echo point, en av de mest kända platser där de tre bergen finns som kallas three sisters, väl där fick vi lite information om hur vi kunde vandra. Man kan ta bussar till alla platserna men man ser mer och det blir billigare om man går, så vi vandrade till bland annat Honeymoon Point och Gordon Waterfalls. Vi åt lunch på vägen och sedan så kom vi fram till Laura där vi tog ett tåg tillbaka till Sydney. Vi hade en jättehärlig dag och gick sammanlagt 2 mil så jag var helt slut. När jag kom tillbaka så träffade jag Calle som hjälpte mig att byta hostel. Så nu har jag bott en natt på George 790 hostel och nu på morgonen så kommer Elisa.