Scoutläger , italien

okej, nu händer det saker! Ja, vet att jag inte varit så aktiv här, har försökt ett par gånger att ta upp bloggandet igen, men inte gått så bra! Men nu är det på gång på riktigt en gång för alla! Min bloggen kommer för det mesta att handla om när jag är iväg på scouterna, men om det händer något annat roligt i mitt liv, får jag väl försöka skriva om det med...

Ni som tidigare varit här inne och läst vet att jag var i japan 2015, det var även då jag startade min blogg. Under det lägret träffade jag en underbar person som jag fick bra kontakt med. Vi har under dessa år hittat på väldigt mycket olika scout aktiviter tillsammans, och väldigt mycket annat. För ett tag sedan börja vi diskutera att gå något som heter explorer belt. Vilket går ut på (för er som inte vet) att man vandrar 16 mil på 10 dagar i ett Europeiskt land 2 och 2. Plus man får en rund resa i landet på ca 10dagar.

Efter många om och men, så sa vi okej vi anmälde oss. Så 2 dagar efter studenten den 17 juni åker vi till Italien tillsammans. Det kommer bil ett nytt spännande äventyr. Här kommer ni kunna följa med på allt. Jag hoppas på att vi kommer kunna uppdatera varje dag under Italien, men lovar inget för vet inte hur mycket internet som finns. Om ni har några frågor är ni välkomna med det!

kram Julia

Japan

Nu är vi på väg hem till Sverige. Vi sitter i Doha och nästa plan lyfter 08,20.

Vi har haft två roliga dagar i Kyoto, första dagen börja med frukost på 7 elven. Efter det tog vi Japans stads buss ut till en bambu skog där vi även gick i en fin trädgård som tillhörde ett tempel. Därefter gick vi på en Japans resturang, det va jätte gott, med borden var byggda för dvärgar, borden och stolarna var till och med små för mig. Sen blev det stadsbuss hem till vandrarhemmet igen, baka vi om vår kåken och åkte till down town för att shoppa och äta mat. Vi va rätt sent inne i down town och mycket höll på att stänga så vi sprang igenom 4 våningars H&M. Vid 22 tog vi bussen tillbaka för att sova.

Nästa dag blev det en hel dag med shopping i down town. Det blev lite för mycket kläder och andar onödiga saker. När vi va hemma på kvällen åt vi nudlar och börja packa våra väskor. Jag fick ner allt i min väska och det vägde 25 kg (Ojsan).

05.00 vad det väckning imorse för att sedan sitta på bussen 06,00. Vi åkte från Kyoto till Tokyo på 10 h med buss. Vi hade paus varannan timme för att kissa och mellan 12-13 hade vi lunch.

Vid 15 va vi på flyg platsen och sedan börja inledningen 18. 22,20 lyfte planet till Doha och nu är vi på burger king och spelar kort ✌🏻️

Japan

Hej!! Har tyvärr inte kunnat blogga för att internatet inte har velat fungera och jag har inte haft något.

En dag i Hiroshima
Morgonen börja tidigt 05,00, med en buss resa på 2 timmar. På bussen åt vi frukost. Väl fram börja vi med att gå på ett museum om vad som hände den 8 augusti 1945, om atombomben som släpptes av USA. Efter museet fick vi gå fritt i en park, där det finns en staty, där om man släpper ut 100 pappers tranor, så betyder det fred och tur. Sen fortsatte dagen med en föreläsning, efter det åkte vi hem till lägret.

Dagen där på, åkte vi i våra patruller till olika ställen. Min patrull börja med 2 och halv timme buss resa till en högstadie skola. Där vi fick vara med om en te ceremoni. Efter vi hade sagt hej då på skolan åkte vi till en fabrik, där vi fick se hur man gör aluminium burkar. Sist åkte vi till en invigning där jag sov igenom hela, men dom andra sa att dom spela grimmor och det va bra.

Sen va det dags för avslutnings dagen. Då vi städade och hade allmänt kul. Vi hade en dag extra på läger, då vi städa och packa ihop våra saker.

Nu va det dags för ännu en tidig morgon, då vi åkte mot Miyajima, som va en ö utan för Japan. Där va vi i tre nätter, dagarna bestod av bad, vi i ett akvarium, och va i byn som log nära campingen vi bodde på.

Nu är vi i Kyoto.

Hej alla söta!!

Det har hänt en del sen jag skrev sist. Det beror på att jag har varit sjuk och inte orkat gå till internet. Men under två dagar låg jag och sov hela Dagarna pga en förkylning, jag fick ligga en dag på dagis, som är tröttis och sjukis för svenska kontinenten.

Igår va jag i by nästa hela och på kvällen när det blir svalt, röjde jag med lysestrandare.

Vi har mellan 30-50 graden varje dag, vi går också upp varje dag mellan 5-7 för att hämta och äta frukost. Vi går och lägger oss strax efter 23. Tälten är för varma att sova i så vi sover ute.
Vi har det underbart trots omständigheterna.

Idag hade vi vatten aktivitet, 9 personer från avdelningen va och paddla kajak, i en pool inomhus. 40 kajaker i en 50 meters pool. Ja man kan inte mer än säga att vi hade kul.

Nu ikväll har jag varit med Andreas och Sofia på en lekplats här på lägger området. Sen va det en tur in i scout shopen. Efter det är det nu talang jakt i vårt hub tält. Där Linnea, Märta och Daniel har ställt upp 👌🏻👌🏻

Ha det underbart där hemma. ❤️

Japan

För patrullen bulle i bulle börja dagen tidigt, redan 05,20 för att hämta frukost. Efter alla hade ätit frukost, begav vi oss mot en buss som vi åkte i ca 2 timmar.

När vi va framme gick vi ner i grottor. Under hela dagen hade vi en guide med oss, som är IST are (funktionär på lägret) sedan åt vi lunch i en liten by, där man kom upp från grottorna.

Vi fortsatte vår buss mot ett litet berg, där vi gick upp och titta på utsikten. Därefter åkte vi hem.

Väl hemma börja vi på maten, som inte är det lättaste här. (På bilden med mat ser ni min och Fannys lunch) vi får lite mat, och special maten suger här. Men ja ja det värsta som kan hända är att vi dör.

Nu sitter vi och laddar våra telefoner och snart är det läggdags. Så godnatt 🇯🇵❤️

Japan

Igår kom vi fram till läger platsen. Det va sent, börja bli mörk, vet va varmt och alla va trötta. Vi börja med att sätta upp våra tält och såg till att alla kunde sova någonstans. Sedan börja nästa problem MAT!!! Ingen hade ätit sen 12 och klockan börja närma sig 22, och där vi skulle hämta ut mat hade stängt redan när vi kom. Men som tur lyckades vi få fram lite mat till alla.

Där vi bor är jätte skönt för vi har lagom nära till allt och vi bor i en hörna och inte mitt i allt. Det ända är att vi bor bland vas och alla har skurit sönder sina ben.

Efter en varm natt sömn börja nästa dag. Dagen börja med frukost och sedan börja vi med att få i ordning våra tält och våra mat tält så allt ska se snyggt ut. Dagen har varit varm och vi har bränt oss av solen, detta har ändå varit en vad dom kallare dagarna.

Nu ikväll va det invigning, som enligt mig va rätt dry för det händ inget, och där vi satt sig man inte mycket. Vi satt på en grus fotbollsplan👌🏻 så man fick ont i rumpan med.

Imorgon ska min patrull hämta frukost 05,20 sen ska vi på hel dags utflykt till grottor❤️

Japan

Jaha nu va det vist va sista dagen på hotellet, för imorgon ger vi oss av mot lägret. Vi kommer ta inrikes flyg dit som tar 1-2h. Så får se hur mycket jag kan lägga ut under den veckan. ❤️

Idag har vi haft fri dag, vissa har varit på tokyo sky tree, vissa har varit kvar på hotellet men jag och 9 andra drog till Disney land 😆 det va jätte kul men inte riktigt så som jag förvänta mig, för jag trodde det skulle va så att det skulle kännas som man va i filmerna med det va det inte tyvärr, men jag är glad ändå för har varit där.

Och nu sitter jag och Fanny utan för tvätt rummet och tvättar. Det är bara 1 av 5 tvättmaskiner som fungerar. Ojsan!! Vi sitter med våra täcken och kuddar utan för och lyssnar på musik.

Ha det bra alla där hemma ❤️

Japan

Förlåt för att det inte har kommit upp något inlägg men jag orkar inte. Jag mår inte bra och orkar inte skriva, så ni får lite bilder vad sina har hänt det sista dagarna. Följ min sköldpaddas Instagram skoldpaddansaventyr
#gulkånken #jamboree2015se 🐢❤️

Japan

Dagen fortsatte med att vi gick ni i det näst konstiga butikerna, och hitta allt mögligt.

Vid 18 tog vi tåget till hotellet, dör vi duscha och sedan samlades för att gå och äta. Varje person fick 1000 yen att handla för. Jag Maja Linnea Joel och Fanny gick till subway.

Där efter träffa jag en kompis som tillhör en annan avdelning. Nu är dagen snart slut och imorgon blir det zoo och festival. 🎑🎆

Japan

Dagen börja med att det va 36c varmt och sol. Dagen sluta med ös regn, och vi känner oss som dränkta katter.

Morgonen starta med samling i lobbyn 08,30. Sedan gick vi och köpte frukost. Frukost sluta med att Linus tappade yorgurt på Moa och Kajsa, men inga tårar utan bara skratt.

Efter frukosten tog vi tåget till Tokyo city. Vi gick vi till kungliga trädgården men den va stängd. Vi fortsatte in i staden. Där vi stannade vi en station för att äta lunch. Dom som ville äta sushi åt det och dom andra åt antingen på BK eller 7ellven.

Nu sitter vi i ett köpcentrum vid den berömda teknik marknaden. Sen blir det hem och duscha, sen ut och äta mat.

I Japan finns det typ inga papperskorgar men det finns inget skräp på marken heller. Man ska vara glad om man hittar en bänk att sitta på. ❤️