Folk orkar inte hjälpa till

Nu är jag ursinnig! Som jag har skrivet tidigare är det något fel på min skoldator. Jag vet inte hur många gånger jag har ringt Atea och bett om hjälp. Atea har hand om våra datorer. De har sagt till mig att göra en f8:a, och när de inte hjälpte sa de åt mig att göra en f12:a i biblioteket, vilket självklart aldrig heller har funkat. Nu i veckan begav jag mig till en it-expert i skolan och försökte förklara läget, men han bara gick med till biblioteket och sa att han tyckte att det såg ut som att det borde fungera att göra en f12:a där, att jag skulle testa igen och säga till honom om det ändå inte funkade. Jag testade i onsdags, och naturligtvis funkade det inte då heller. Ringde direkt till Atea och sa att jag hade testat allt och att min dator inte blev lagad. De sade att de skulle höra av sig och säga vad jag skulle göra. Och nu, för en liten stund sedan, öppnar jag ett mail från dem, och i stället för att skriva ett ärendenummer så att jag kan lämna in datorn har de skrivit instruktioner till hur man gör en f:12:a, alltså exakt det jag redan har försökt göra flera gånger utan att lyckas! Vad i helvete! Kallar de detta för service??? Man kan inte kräva att vi elever ska veta allt om datorer, vi ska bara kunna lämna in dem om de krånglar. Vi ska inte behöva fixa allt själva! Det tar ju tid att hålla på att krångla med datorer. Men ingen i skolan eller på Atea orkar väl ta sig an mitt problem!

Gillar

Kommentarer

MADDISENJ,
Tack så mycket tjejen 😊 Det där lät inte alls kul, usch!
maddisenj.se