Hallå eller, hoppas ni har det bra hemma i snön!
Här har det varit fullt ös hela helgen, vet knappt vart jag ska börja.... Var i alla fall på Full Moon Party i fredags med blommor och självlysande neonfärg i ansiktet, blev fest även i lördags och igår var jag och Nathalie ute hela dagen och bara åkte runt och upptäckte en massa nya platser. Åkte först och gick på en utställning på Museum of Contemporary Art, väldigt häftig utställning, vet inte hur många bilder vi tog hahah. Senare drog vi vidare till The Grounds Alexandria, en trädgård/marknad här i Sydney. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det stället för att göra det rättvisa, SÅ himla mysigt och fint, ett nytt favoritställe i Sydney som jag kommer åka tillbaka till flera gånger!
Efter detta hade vi fortfarande inte fått nog så vi drog till Watsons Bay, gick på strandpromenaden, tog bilder och kollade på utsikten vid Hornby Lighthouse, blev solbrända och åt Fish N' Chips på stranden innan vi tog förjan tillbaka hem igen.

Har med andra ord haft en helt underbar helg!

En väldans massa bilder kommer nedan.

Full Moon Partyt i full gång!

Så cool utställning (och perfekta fotostället haha).

Ganska svårt att få bra bilder pga. allt folk, men fortfarande ett av mina favoritställen i Sydney!

Sist, men verkligen inte minst: Watsons Bay och Hornby Lighthouse. Också ett undebart fint ställe, Sydney har många sånna!

Igår var det Australia Day och det firades rejält här i Sydney! Sveriges nationaldag är verkligen ingenting om man jämför med hur det var här i Australien, här firas det hela dagen med party och events och på kvällen skjuts det fyrverkerier.
Vi var såklart en del av allting vi också, var på båtfest med bästa utsikten över Sydney, himla fin stad måste jag ju säga!

24 Januari aka min födeledag var det igår! Gick till jobbet som vanligt på morgonen, hade knappt ens berättat för någon att jag fyllde år, haha. Stod i receptionen och jobbade i vanlig ordning när mina kollegor helt plötsligt kom in och sjöng för mig med tårta med ljus på och allting, så himla fint!!

Fick ledigt resten av dagen så jag och en kompis drog till Nielsen Park. SÅ himla fint ställe, helt underbar utsikt och jättefin promenad på ca 2 km med flera stränder på vägen och vacker natur. Kommer lätt åka tillbaka dit!

Gick förbi Chinese Garden häromdagen helt spontant, hade inte ens en aning om att det låg där, haha.
Kunde ju dock inte låta bli att gå in, så himla fint och dessutom perfekt väder just den dagen!

Hallå eller, gott nytt år på er!

Var ett väldans bra tag sen jag skrev något nu, har haft fullt upp nästan hela tiden.
Hoppas i alla fall att ni har haft en bra jul och nyår!
Själv firade jag jul på Bondi Beach (som resten av Sydney kändes det som, var helt fullt med folk där). Firade med ett gäng svenskar, umgicks, hade picknick, körde julklappsslekar och bara hade det allmänt trevligt. Började spöregna mitt i allt men vi hade som tur var lyckats hitta ett ställe med tak över, kändes lite som midsommar att sitta där med jordgubbar och spöregn haha.
På juldagen hade vi julmiddag (party) här på Base med gratis mat och alkohol så ni kan ju tänka er hur glada alla var den kvällen, haha! Har varit en hel del festande under jul och nyår flera dagar i sträck så man var ju ganska sliten efter den veckan..

Nyår firades ordentligt (också med ett gäng svenskar) och ännu mer party!
Förfestade i en kompis lägenhet och drog vidare till en klubb där vi såg på fyrverkerierna vid tolvslaget och fortsatte festen. Finns väl inte så mycket mer att säga om det, haha..

(Sista bilden har jag lånat av en kompis för jag tyckte den var så himla fin! Vi var inte riktigt så nära fyrverkerierna.)

Hallå! Är för lat för att blogga hela tiden haha, får försöka skärpa mig nu så att det blir lite liv här igen!

Ett tips till er som ska ut och resa är att gå med i Facebookgrupper, där kan man fråga om saker man undrar, få tips och även träffa andra som är ute och reser. Jag träffade t.ex. några stycken från "Svenskar i Sudney" igår. Tog färjan över till Manly och hängde på Shelly Beach större delen av dagen, perfekt dag för stranden då det var jättevarmt hela dagen!

Framåt kvällen gick vi på beachwalken ner mot hamnen, köpte pizza och drack vin med fin utsikt. Hade en väldigt trevlig dag/kväll, tycker det är så kul att lära känna nya människor och hitta lite folk att hänga med när man inte känner någon sen innan, också faktiskt ganska skönt att prata svenska igen, haha.

Manly var dessutom så himla fint, ja ni ser ju! Kommer definitivt åka tillbaka dit igen.

Idag träffades vi igen och tog en trip till Ikea för att äta lunch, (köttbullar såklart) och gå omkring lite. På Swedish Food Market hittade vi till våran lycka en hörna med lösgodis också, haha!

Annars då? Tiden rullar på (lite väl snabbt), det är ju jul redan nästa vecka?! Helt sjukt! Som det ser ut just nu verkar det som att jag kommer fira jul i Bondi, får väl se om det blir några ändringar på det.. Har fortfarande noll julkänslor, glömmer hela tiden bort att det ens är December eftersom att det är sommar här nu, haha. Det är julpynt och blinkande belysning överallt, så Sydney går all in i alla fall!

Får väl se vad som här hänt för roligt nästa gång vi hörs, ha det bra tills dess!

Hallå eller!
Nu var det ett tag sen jag skrev.. Jag själv tycker inte om att läsa bloggar där ingenting intressant skrivs, när folk t.ex. lägger ut vad dom äter till lunch och att dom köpte ett par nya byxor förra veckan, haha. Sånt tycker jag är sjukt ointressant att läsa så därför vill inte jag heller skriva sånna inlägg. Därför skriver jag mest när det har hänt något extra roligt eller något som kan vara intressant att läsa.

Har börjat jobba denna veckan, är i Housekeeping nu dom två första veckorna, inte världens roligaste jobb direkt men det går det också! Nästa vecka kommer jag flytta över och börja jobba i receptionen istället, förhoppningsvis blir det lite roligare. Det är väl typ det som har hänt denna veckan, har varit uppe tidigt varje dag vilket jag inte alls är van vid just nu så är ganska slut efter första veckan..
I tisdags var vi på Silent Disco på baren bredvid, har aldrig varit på något liknande men det var väldigt roligt! Det är precis som en vanlig klubbkväll fast alla har hörlurar på sig där det finns tre olika "kanaler" som spelar musik, en kanal var t.ex. 80/90 tals-musik, en var mest gamla pop/rocklåtar och en var house/dansmusik. Alla kanaler hade en färg så att man kunde se vad dom andra lyssnade på och sjunga med till samma. Väldigt roligt faktiskt att man kunde välja själv vad man kände för att dansa till, ännu roligare när man tog av sig hörlurarna och hörde hur alla lyssnade på olika kanaler och sjöng med till sin egen låt, haha!

Nu blir det helg och jag har faktiskt inga planer alls, får väl se vad som händer helt enkelt.
Ska bli fint väder i alla fall så det blir väl lite häng på stranden kanske, annars ska jag nog bara ta det lugnt och tagga för en ny jobbvecka.

Ha det bra så hörs vi nästa gång det händer något kul!

Var helt slut igår när jag kom tillbaka så sparade inlägget tills idag istället.
Hade i alla fall en underbar dag! Fick klappa Wallabys, se koalor och kängurus och massor av andra australienska djur. Fick också njuta av utsikten och svettas i värmen när vi drog ut på en hike i Blue Mountains, så himla rolig upplevelse och naturen där var verkligen vacker!

Bildbomb från dagen kommer här nedan:

Nästan alla koalor vi såg satt uppe i träden och sov så det var svårt att få bra bilder på dom.
(Fun fact: Koalor sover 22 timmar om dygnet och när dom vaknar kan dom äta upp till 5 kilo eucaluptyslöv).

Hallå!
Kom hem för en liten stund sedan efter att ha varit iväg hela dagen. Base anordnar massor av olika events och utflykter för oss att hänga med på, och idag var det stranden som stod på schemat, Bronte och Bondi.
Tog bussen till Bronte först och hade BBQ, hängde, lyssnade på musik, träffade lite nya människor, ungefär sånt man brukar göra på stranden helt enkelt. Det har varit så himla varmt idag! Har fått ta pauser från solen och sätta mig i skuggan ibland för att jag är rädd att bränna mig, haha.
Efter några timmar gick vi på "beach walken" bort till Bondi beach och badade, sjukt stora vågor och inte särskilt varmt i vattnet men det var väldigt härligt ändå med tanke på värmen på land.

Så nu är jag tillbaka, trött och solbränd och ska väl mest bara chilla resten av dagen.
Ska upp tidigt imorgon, kl 07.30 går bussen mot Blue Mountains, kommer också att stanna på en Wildlife park på vägen dit, typ som en djurpark med massor av Australienska djur, är så taggad på att träffa kängurur och koalor!! Så imorgon blir det äventyr och antagligen en hel del biler att posta här sen.

Ha det bra så hörs vi nästa gång!