Contains affiliate links

Hej finisar!

Söndagsångest någon, eller är ni som jag och gillar måndagar? Det gör jag särskilt nu när jag studerar. Det är som att det blir en käftsmäll, att man måste vakna. Jag gillar att komma in i föreläsningssalarna och prata med alla i klassen. För vi alla är så olika. Olika ålder och olika bakgrund. Det gör det så himla spännande att lyssna på de andra.

Idag när jag skulle träna strejkade min kropp! Alltså bokstavligen! Men jag lyckades ändå få en kille sur kändes det som, men jag vet seriöst inte. I så fall är han känslig. Jag kan berätta vad jag gjorde, men känner inte att det är relevant.
Denna veckan har jag hört "Vi måste ta mer än henne" och det som jag nu inte berättar. Varför är det så viktigt att klå tjejer? Kan inte jag som tjej få känna mig stark? Fokusera på era tekniker istället! Inte på att ta mer än mig, för jag bryr mig inte om ni tar mer. Bryr mig mer om ni gör det snyggt, då det gäller tekniken!

Stötta varandra istället. Det är viktigt! Speciellt tjejer som är nya på gymmet är ofta väldigt osäkra. Då snackar jag styrketräning. Jag har varit där själv!

Better Bodies Women / Better Bodies Women / Better Bodies Women

Kläderna finns taggade om ni är intresserade. Better Bodies är fantastiska gymkläder!

Denna kommande veckan kommer att bli skön, men jag måste plugga! Vi har inte jättemånga föreläsningar, men som sagt! Dess mer plugg. Vi skall också ha en klinisk examination och jag ser fram emot det! Lite smått nervös, men det kommer att ordna sig.

Jag måste verkligen ta en vilodag imorgon! Fast jag tror inte att jag kan hålla mig ifrån gymmet. Dock kommer jag förmodligen köra ett pass till med min yngsta kompis. Kul att mina två yngsta och äldsta närmaste vänner har samma åldersspann från mig. Nio år äldre och yngre. Tycker det är lite coolt <3 Ni är coola <3

Men nu ska jag skriva ned mina anteckningar!

Ciaaaooo <3

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Contains affiliate links

Hallojsan!

Jag har haft en fullspäckad dag igår. Två träningspass, en föreläsning. Tränade innan och efter föreläsningen, för att jag ville hjälpa en klasskamrat med träningen. Måste säga att hon har ett jättebra träningsgehör, eller vad man säger. Hon gjorde alla övningar on point, då jag hade visat.

Det är som sagt mycket teknik, och i början blir man lite snurrig.
Som ni har sett filmar jag gärna mig själv, och mycket använder jag för eget bruk. För att titta på vad jag behöver förbättra. Så det är ett litet tips. Det som kan vara lite jobbigt med att filma, är att man blir ofta iakttagen. Antar att dessa tänker "Hon filmar bara sig själv för att hon vill visa för andra", men riktigt så är det inte. 95% av det som jag har filmat ligger inte ute.

Till något helt annat! Jag fick hem ett paket idag från Fitnessbutiken. Det var två grejer från Swedish Supplements.

Jag har använt deras produkter sedan innan de gjorde om märket.

Jag är verkligen trött idag. Det är nog på grund av gårdagen. Men det är ju fredag.

Ha en trevlig fredag nu.

Ciaaoo <3

Likes

Comments

Hej finisar!

Denna dagen började med ett styrkepass och det var kombinationen axlar och mage. Riktigt kul!
Jag var på gymmet runt 07:00 (jag har egentligen en studiedag idag, så behöver inte vara i skolan) och jag var klar 8:20. Jag är en tjej som älskar att träna axlar (deltoideus). Det är verkligen min favoritmuskel att träna. Jag känner mig hyfsat stark i mina axlar, och det känns häftigt eftersom att jag har varit svag i axlarna.
På tal om axlar så har min AC-led varit lite krackilerad, och den ömmar lite ibland. Jag lyssnar dock på min kropp!

När jag värmer upp mina axlar kör jag in-, ut- och uppåt rotationer. Efter det kör jag frivändningar. Alltså går jag ganska tungt efter själva rotationerna. Jag rekommenderar inte det här till någon som är ny på gymmet, men det är en häftig känsla när man klarar att göra det. Så det här är en del av min "uppvärmning":

Jag är lite rädd för det här med copywright, då det gäller bakgrundsmusiken.. I alla fall detta var en del av min uppvärmning idag. Av den här övningen blir man varm, men det syns att jag stannar upp och tänker en del. Jag är rädd för att skadas.
Det jag gör är nästan som en thruster men med marklyft och frivändning istället för knäböj. Det finns så mycket kul att göra med friavikter. Jag älskar friavikter!

Körde många flera övningar men har bara filmat Arnoldpressen också. Såhär såg den ut!

Axlar tycker jag är roligast, även om det märks att jag är tröttare här, så gillar jag det.

Detta var dagens träningspass. Frågan är dock varför jag tränar innan jag studerar.
Jag har själv märkt att min koncentration och inlärningsförmåga blir mycket bättre, om jag har tränat innan. Lite som kaffe för vissa människor. Träning är bättre för mig än kaffe. Jag vaknar inte av kaffe. Min hjärna sover mer av kaffe haha.
Det som dock är jobbigast, är att jag måste gå upp så otroligt tidigt för att hinna med träningen. Det är dock något som jag älskar, och i samband med studier funkar det jättebra!

Men nu lägger jag locket på!

Ciao <3

Likes

Comments

Hej babes!

Jag tog bland annat upp igår vad som gör din träning roligare. Frågan är dock "Hur blir jag starkare?". Det beror lite på vem du är, men för de flesta så går styrkeökningen som fortast första året. Det är när du tränar regelbundet. Kosten är också viktig.
Jag började styrketräna med en vän 2012, och det blev mitt största intresse. Jag ökade mycket i styrka första året, men tekniken sög. Det var först när jag bytte gym till NW Borås Knalleland som jag började lära in rätt tekniker på grund av min dåvarande PT. Han är akrobat i grunden och är en av grundarna till Nordic Academy. Kommer ihåg när de höll på med det företaget, som är anknutet till NW. Jag undrade vad han skulle göra efter mitt pass en dag. Jag fick svaret "Det är hemligt". Det som denna PT:n lärde mig är så mycket, men han har bidragit till stora delar av min träning. Vilket betyder att han har också bidragit till den styrkeökningen som jag har genomgått.

Det är inte bara min han som har bidragit till min styrkeökning. Tänkte dra upp andra faktorer som bidrar. Bland annat stora mål och små delmål. Jag vet att alla säger det, men så är det. Har du inte mål så kommer det att bli svårt att lyckas. Att fundera vad vill jag kunna klara lyfta idag, eller hur långt skall jag lyckas springa idag är väldigt bra målfrågor. På så sätt ökar du viljan att orka lite till.

Till summeringen av detta! Du behöver mer vilja än styrka, då du vill utveckla din styrka. Det är bra att bara fokusera på sig själv i början, och det är viktigt att du inte jämför dig med någon annan. Jag vet att det här ligger psykologiskt. Det är lätt att jämföra sig med andra, och det är bra om man inte gör det. Jag själv märkte att det var några yngre killar som jämförde sig med mig, och de tog inte lika mycket. De ligger i individnivå, alltså ålder, kön och hur länge man har tränat.

Hoppas att ni hade en intressant läsning <3

Ciaaaooo! <3

Likes

Comments

Hej babes!

Jag har inte varit så aktiv på denna bloggen, eftersom att jag har påbörjat en utbildning på Högskolan i Borås. Jag hade bland annat tentamen igår. Det kändes bra när jag gjorde den och efter, men nu har jag ångest. Tänk om jag har glömt saker och svarat för kort. Det känns skit helt ärligt.

Jag ska berätta lite om mig själv för er som inte vet vem jag är. Ni som vet kan hoppa denna spalt.
Mitt namn är Sara och jag är född 91, alltså 27 i år och jag är inne på mitt sjunde år inom träning. Jag har gjort ca 12 operationer (har tappat räkningen). Bland annat en skoliosoperation, men jag markar ändå runt 120 som mest (skryt på bara). Jag har en dröm att kunna inspirera andra. Det spelar ingen roll vilket intresse du har, men du som person mår ofta bättre av att göra något som du gillar. Att ha ett intresse är viktigt och det är stimulerande.
Jag läser också till sjuksköterska, och vill senare vidareutbilda mig inom anestesi (nedsövningar/bedövning), och det är på grund av min sjukhusbakgrund. Jag är också utbildad personlig tränare via DS personal traning school (Inte den bästa utbildningen kanske). Det var allt haha.

Tränade nu på morgonen. Första gången på ett uppehåll pga hjärnskakning (troligtvis). Jag körde ben vilket jag ska göra på måndag igen.
Men jag fick en ide för att få sprätt på både gluté musklerna (rumpan) och vastus lateralis (lårmusklerna på utsidan benen). Jag har sett att många tjejer i benträning har gått djupt med ett gummiband runt vaderna. Eftersom att jag har dåliga knän (vätskabildade knän), så är det bättre för mig att sätta bandet över knäna. Jag gjorde ATG (Ass to grass/djupa squats/knäböj). Det som händer när du går ned i bred ställning med benen samt utåtvinklade tår, är att gummibandet spänner och du måste hålla emot med glutéerna och vastusmusklerna så att de inte åker ihop. Även om jag hade enligt mig lätta vikter, så var mina glutéer spända som satan efter. Jag har filmat ett uppvärmningsset så ni kan se hur det ser ut. Jag kan också påpeka att jag tappar ryggen och bålen, eftersom att det var väldigt mycket att tänka på.
En annan sak i och med den övningen att den flekterande fasen gick snabbare (det ska den). Detta skedde på grund av gummibandet kontraherade (drog ihop sig), vilket gjorde så att jag kunde resa mig snabbare.

Det är väldigt bra att variera övningarna. Det gör så att man aktiverar småmuskler, även om man kör med lätta vikter tar det. Jag känner nästan mer efter ett träningspass om jag tar lättare och kör fler repetitioner och set. Jag körde sju set idag med tre uppvärmning och fyra lite tyngre.

Med att variera blir det också roligare. Använd din kreativitet (OBS! Om du kan!). Annars kör du mellan övningar som du kan. Varför är detta viktigt? Skaderisker! Jag har sett så många skräckexempel på gym och deras tekniker förlåt men suger. Vissa säger jag till, men jag vill inte känna mig som en teknikhäxa. Jag tycker att alla borde ha någon som är utbildad i anatomi, som vet hur det ska se ut, innan de kör själva. Just på grund av skaderisker. Sen ska man inte lassa på för mycket vikter i början heller. Då är det lätt att du kör fel teknik och att du lär in den tekniken. Ett exempel två tjejer som jag har sett på ett gym. Ena hade lägre vikter och hennes teknik var on point. Alltså jättebra! Hennes kompis dock.. Hon lassade på 10 kg mer, och det första var att hon inte hade samma ryggställning längst ned som högst upp. Hon gick inte heller till 90 grader, vilket betyder att övningen inte tar. Den tog bara på hennes rygg.

Jag säger bara detta för att hjälpa. Jag har ingen annan anledning. Alla människor har olika kroppar kvinna som man och jag säger bara en snittinlärning som jag har gjort under mina år av träning.

​Hoppas att ni har en fantastisk lördag! Vill säga grattis till min jämnåriga kusin för hennes magisterexamen! Tror inte hon läser men ändå <3 Nu är du barnmorska hurraaaaa!!!

Ciaaaooo <3

Likes

Comments

Hallojsan!

Behöver egentligen skriva ned mina anteckningar på datorn, men jag har pluggat en del. Förhoppningsvis så kan jag mycket.

Varför jag vill skriva om just detta ämnet är för att det är så viktigt? Det spelar ingen roll om du är ung, vuxen eller kanske en ung vuxen. Jag vet hur viktigt det kan kännas med andras åsikter, men är det dina egna. Alla andra är som du fast annorlunda. Jag menar att alla är vi framtagna på samma sätt, men vi har olika tankar och värderingar. Grundvärderingarna är det som samhället tycker skall vara lika.

Med tanke på allt som har skett sedan jag senast skrev här. #metoo och allt annat. Jag hörde om något skämt som Paulo Roberto hade dragit om rörelsen, och blev avstängd från Facebook. Han påstod att vänsteraktivister förstörde hans yttrande frihet.
Om vi tänker såhär! Om jag hade sett skämtet så hade jag snarare blivit kränkt av faktumet att jag är kvinna, och har blivit sexuellt utnyttjad framför att jag är "Vänsteraktivist". Nu känner jag inte Paulo och jag läste inte om hur han hade skämtat, men jag tror om han hade fått ett skämt mot sig som hade klämt på en öm punkt, så hade han nog blivit förbannad. Tyvärr det är så människor funkar. Vi blir ledsna och vi blir sårade av saker som rör oss. Vi kan till och med bli förbannade och ta till våld.

Grejen är vi kan aldrig styra hur människor tänker, känner eller lever. Tänk hur få eller många krig vi hade haft om vi kunde styra varandra.
Med tanke på hur många krig! Tänk på hur många inre krig du har med dig själv varje dag. "Ska jag göra det?". Impulstankar och annat. Det är aldrig en rak väg till det "rätta", utan vi testar oss fram. Ibland funkar det och ibland inte.

Jag vet att jag har skrivit en del flummiga saker, och jag har en tendens att skryta. Det gäller att rannsaka sig själv innan man går på andra, och jag har inte alltid gjort det. Varför inte bara låta människor vara som de vill? Alla älskar inte det som jag älskar. Jag kan inte få alla att träna, och det vill jag inte heller. Gör det som du mår bra av, så länge du inte skadar någon annan.

Hoppas att folk kan se allvaret i vad som är fel. Hat! Där har vi roten till allt.

Ha det bäst <3

Likes

Comments

Hej babes!

Nu är jag så trött men jag körde en timmas bröstpass idag. Det var fokus på kontroll, snarare än styrka. Det är väldigt viktigt att variera sin träning. Jag brukar pendla mellan styrka, uthållighet och kontroll. Då tröttnar man inte lika lätt.

En av mina kollegor sa till mig igår att jag inte har förstått konceptet semester. Nej det kanske jag inte har, eller så tar jag tillvara på tiden och gör sånt som jag tycker är kul. Som träning. Inne på mitt sjätte år inom just styrketräning och gym.

Jag har börjat måla på ett porträtt och det måste vara klart innan fredag kväll. Ska lämna den till personen, som då är i Göteborg och jag orkar inte sitta med det nu. Fast det är ett måste i mitt huvud. Istället sitter jag här och skriver, men ska försöka sitta i en halvtimma innan jag ska åka till jobbet. Det roliga är att jag ska dit snart!

Vi har just nu besök av Stenaskjums Cesar! Kittys (Affalejs Kiss Me Kate) enda son.

Cesar på bild ett och Kitty på bild två.

Fick alla att titta på mig! Kitty, Larsson, Elsa och Cesar!

Bus Griffoner <3

Nu ska jag måla!

Ciao <3

Likes

Comments

Contains affiliate links

Hej babes!

Sitter och lyssnar på en låt som Janni Delér hade i en av hennes senaste vloggar. Den heter "Turn It Up". Någon remix och den är riktigt skön att lyssna på. Jag gillar vloggmusik, eftersom att de är sköna att lyssna på.

Jag har köpt lite saker på "Nelly" och "Lyko" den senaste månaden och jag tänkte visa upp lite av dessa.

Denna serien är bra för er som är veganer. Fri från animaliska ämnen. Doftar fantastiskt gott och du får mycket produkt för pengarna. Jag kan säga att mitt hår blir väldigt antifriss med. Jag som har väldigt frissigt lockigt hår kan prata för det. Jag måste prata för en produkt för killar med som man kan hitta på Lyko, som också doftar gott. Har en kompis som använder den. Vill ni få ragg på krogen så kan ni använda den, no joke. Det måste vara feromoner i den eller något... Men den kan ni bara använda om ni har hår! ;)

Riktigt härlig men det var inte det som jag skulle prata om.

Denna bilden är typ Nelly!

En fin klänning från Vila, en choker och en rygglös bh!

Det var typ allt!
Hoppas att ni har en trevlig kväll.

Ciao <3

Likes

Comments

Hej babes!

Jag är verkligen en hundmänniska och älskar nästan varenda hund jag träffar. Har tittat en del på olika raser från när jag lärde känna Tora (Rottweiler). Rottisen är en väldigt skarp och kraftig individ, med riktigt skarp mentalitet. Sen ser de dock ut som nallebönar. Jag kan förstå rädslan för Rottisar, men är du vänligt sinnad så brukar det gå bra med den rasen.
Man ska alltid ha respekt för hundar, stor som liten. Sanningen är att om Chihuahuan hade varit lika stor som rottisen, så hade den varit bannad. Jag har mött en del aggressiva chihuahuor. Grejen är att dessa avlivas aldrig som en stor hund skulle göras om de attackerade en människa. Just för att den är ju liten, söt och missförstådd.. Fast nej så är det inte.

Jag har tittat en del på Rhodesian Ridgback, Staffordshire bullterrier, Schäfer, Dobermann Pincher och även Rottweiler. De som jag tycker har mest uttryck är staffen och rottisen. Staffen är dock mer en hund för mig i lynnet. Gillar ju även Rhodesian, men jag gillar kraftigare gosbollar.


Staffe! Folk ser dessa som något liknande till Pitbull. Jag trodde också det! Mentaliteten ska vara helt annorlunda. Jag skilde inte på Pitbull och en Staffe eller Amstaff.
Tittar inte dessa hundar in i din själ? Så fina <3 Jag dör lite inombords. Älskar blicken!

Sen har vi min kompis!

Tora Andihn. Så vacker hund <3 Älskar henne!
Hundar är bäst men jag har stor respekt för dem. Biteforce liksom!

Ciao <3

Likes

Comments

Hej babes!

Idag har jag meddelat mitt jobb om att jag kommer att vara studieledig från och med nu, detta ska bli så spännande. Jag tänkte börja läsa första boken som jag har fått hem.

Anatomi och fysiologi har jag varit intresserad av länge. Hur fungerar vi egentligen? Det är verkligen intressant! Bland annat ska jag läsa om det här denna terminen. Känner mig ganska hemma i just det här ämnet och psykologi.

Ska börja läsa nu :)

Ciao <3

Likes

Comments