LATEST POSTS

Godmorgon kära ni!!

Snacka om drömmig frukost... Jag går som vanligt till mitt stammis-ställe Simons Rosteri & Bageri när det vankas frukost ute. Träffade nämligen min barndomsvän, Emma som jag fortfarande umgås med idag över en frukost igår, vilket var så himla mysigt! Vi brukar annars ses i större tjejgäng men igår fick vi äntligen till en frukost tillsammmans. Simon´s feta mackor är för övrigt bland det bästa som finns. Ni kan nog inte föreställa er hur goda de är. Deras färskpressade apelsinjuice är ju också himmelskt god! Det är liksom en sak när det ser gott och fräscht ut på bild, men att det samtidigt är lika gott smakmässigt..... Det är inte ofta det händer alltså. Endast på Simons Rosteri & Bageri, haha!

Hallå!

Idag hade jag på mig den här mysiga outfiten. Uggs, pälsväst och en stickad tröja - det är liksom det skönaste man kan bära, fast att det ändå är ganska snyggt. Att matcha olika nyanser av färger är något jag börjat med på senare tid. Det ger liksom mer liv i outfiten, om ni förstår vad jag menar....

Mötte upp världens snällaste och mysigaste tjejkompis, Emma på frukost tidigare imorse också.

Mer av det kommer upp imorgon!

Tidigare idag var jag och storhandlade med mamma. Jag äääälskar verkligen att handla, speciellt att storhandla. Kan ju sitta i flera timmar och kolla på sådana videos på Youtube när folk storhandlar, haha.

Varje fall, så frågade mamma om jag hade något önskemål vad gällande middagen och då väljer jag ju alltid mexikanskt, alla dagar i veckan! Kravet var att jag själv fick laga till maten, men det var inga problem för mig då jag faktiskt tycker att det är ganska kul att laga mat. Tacosen blev jäkligt god denna gången måste jag säga!

Nu är tanken att sätta mig vid datorn en stund och fixa med lite annoner och kläder som ska ut på Tradera ikväll.

Hoppas ni får en mysig kväll hörreni!

Hallå alla finingar!

Igår var jag ute tillsammans med mina fina vänner och åt italiensk middag och kollade bio. Oherre vilken rolig kväll!

Men vi tar det från början....

Elsa och Ebba kom över till mig ca två timmar innan vi skulle möta de andra inne i stan. Väl hos mig fixade vi iording oss tillsammmans, lyssnade på musik, drack cider och småpratade. SÅ mysigt!

Sedan var tanken att ta en buss in mot stan, så när begett oss iväg och var en bit från till busshållplatsen ser vi bussen rulla iväg från hållplatsen. Självklart hade man kollat fel tid, och den gick istället fem minuter innan. Snark.... Då var det bara att springa i full fart mot nästa hållplats för att försöka med en annan buss, vilket vi gjorde som tur var. Vi var dock en aning svettiga när vi kom fram till restaurangen.

Det beställdes in pastor, pizzor och musslor... Allt var så himla gott. Har ju varit där förut så vet ju vad som faller mig i smaken, nämligen deras högrevs-bolognese.

Vi fick bord typ i mitten av hela restaurangen, vilket kanske inte var jättekul för de andra besökarna då vi var rätt högljudda, kan jag erkänna själv, haha. Jag skrattade så jag grät igår alltså. Fasen vad kul jag hade det. Måste verkligen gå ut och umgås med mina fina vänner oftare!! Jag gör det alldeles för sällan...

Lite smågodis och dricka inhandlades på affären och sedan var vi redo för bio, Fity Shades Freed. Har ni sett de tidigare filmerna så måste ni bara gå och se denna!

Idag var det mammas tur att fylla år! Så imorse var vi uppe med tuppen och sjöng för henne, vi hade också fixat födelsedagsfrukost...

Hon fick ett litet kropps-kit från mig, som innehöll scrub & showerpaste från Rituals, samt en stor bodylotion från Clarins. Blev verkligen nöjd med mitt lilla kit och hon blev sååå glad, som tur var, haha!

Outfiten för kvällen...

Mamma hade bokat bord på den italienska restaurangen Le Borgate, som ligger så mysigt!

Förrätt....

Fina mamma. Stort grattis på din dag, du ska veta att du betyder så mycket för mig!! PUSS

Påvägen hem kom Ed’s Perfect upp på radion. Den är ju för himla bra, och fin! Älskar den låten. Alla sjöng med och det var en sån himla mysig resa hem, höll nästan på att somna där ett tag, hehe....

Men nu är jag äntligen hemma igen. Bör gå och fixa mig inför sängen snart för jag är så himla trött. Har pluggat så hårt denna vecka att jag är helt slut nu. En efterlängtad helg är äntligen häääär!

Inlägget innehåller adlinks från iDeal Of Sweden.

Något som jag verkligen skulle behöva köpa just nu är ett nytt skal till telefonen. Vet inte om jag köpte riktigt dålig kvalité eller om jag själv tagit sönder det men det jah har just nu liksom spruckit i alla håll och kanter. Det är ju faktiskt viktigt att skydda sin telefon ifall man tappar den, vilket händer mig ganska ofta tyvärr, så kanske ska passa på nu när man får 20% med koden: KINGADEAL hos Ideal Of Sweden.

Happy shopping!

Godmorgon kära ni!

Laddar upp med scrambled egg, fralla med ost och tomat och lite passionsfrukt inför dagen. Vaknade en aning tidigare än planerat så jag fick lite tid över idag att fixa till en rejäl frukost. Vilket typ aldrig har hänt någonsin tidigare, haha. Men nu lär det var dags att ta sig mot skolan, hej sålänge!

Lite bilder från hotellet som vi bodde på! Lovade ju er att visa er lite bilder därifrån eftersom jag sa hur snyggt och fräscht det var där, och håller ni inte med mig? Rekommenderar er verkligen att ta in på Clarion Hotel Stockholm om ni någon gång ska bo på Kungsholmen i Stockholm.

Lite quesadillas på Taco Bar, vilket förövrigt har gått och blivit ett utav mina favorit ställen att käka på. Man får verkligen så mycket mat för pengarna!

Grym hotellfrukost, också på Clarion hotel!

& en spontanbild på mig ;)

Hej fina!

Här kommer en liten outfit som jag bar i helgen när jag var i Stockholm. Vad tycker ni om mitt svarta fluff förresten? Kanske inte den varmaste outfiten i minusgrader men väldigt gullig med fluffet, haha. Och snygg dessutom!

Jahopp, måndag igen. Kanske inte jättekul om ni frågar mig. Har dessvärre tre prov denna vecka, så snacka om mycket plugg jag har att göra med i veckan.... Fast något som jag har att se fram emot är iallafall helgen. Nu har äntligen jag och ett par tjejkompisar kommit fram till ett datum då vi alla kan ut och käka middag tillsammans och avsluta med Mr. Grey på bioduken. vilket inträffar nu på söndag! Åh, längtar sååå.

Grattis till världens bästa (och roligaste) pappa!

Jag hade fixat biljetter till Kort, Glad & Tacksam, och lite bubbel som stod på rummet. Själv körde jag på Sprite, hehe.

Efter en tur på stan behövde vi en lunch-paus på Tösses. Jag var ju liksom bara tvungen att testa deras semmelwraps som alla babblar om hela tiden. Och jag kan erkänna att jag fick smaka på livets semla, alltså liiiivets semla!!!

Framåt kvällen blev det middag på Vassa Eggen. Sjukt god mat där också! Kanske det godaste steakhouset jag någonsin besökt...

Sedan tog vi en taxi i närheten eftersom att vi låg efter i vårat tidsschemat, sprang in på Rival och det var äntligen dags för Pernilla och gänget att kliva upp på scen. Där kan vi snacka om en riktigt jäkla bra show!! Vet inte hur många gånger jag skrattad... Kan verkligen rekommenderas!