Stress hantering

En stor anledning till att jag valde att studera omkring Norrtälje var egentligen för stress problematik och utmana mig själv för just detta stället är harmoniskt. Jag har haft det i några år som gör att jag blir annorlunda otrevlig person, min inre stress är också ett problem som ger mig en psykisk ohälsa för att jag ser svart.Det är ett stort problem som jag jobbar på. Av någon anledning existeras detta bara på helger då jag är i Stockholm annars är jag lugn i själen,men det är något som jag behöver bearbeta. Har blivit bättre,men något jag jobbar på varje dag. Började tänka mer på det nu när jag stressade hela gårdagen. Fast det är betydligt mindre idag. 

Det viktiga att tänka på inom stress:

*Ta djupa andetag- det är lätt att fastna vid bröstkorgen men då fastnar alla känslor vilket stoppar kroppen. Då blir inte kroppen avslappnad.

-*Försök att träna regelbundet- det hjälper otroligt speciellt när jag styrketränade för några år sedan.

*Ta reda på vad som gör dig stressad-det kan ge ett svar som du inte tidigare tänkt på.

-*Välj att prioritera- det förminskar av allt som ska ske i nuet speciellt när det är mycket samtidigt.

-*Ge harmonin- igenom en lugn stund det kan vara mindfulness,yoga eller något sådant. Du känner dig själv bäst.

*Lyssna på vad kroppen orkar-den känner dig lika bra som hjärnan.

- Se inte alla måsten som något jobbigt utan ge en struktur.

* Skriv ner dina to do,blir mer syn på hur mycket tid det tar så börja i tid om du inte vet. Jag kan knappast räkna ut hur mycket långt tid saker tar,blir alltid något helt annat.

Gillar

Kommentarer

MALIN
MALIN,
Hoppas att du har haft en bra helg hittills! Kram
malinkirstine.se
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229