Skapa hälsosammare liv på längre rikt

Tankar/åsikter, Pepp, Tips, Om mig

Under min gårkväll satt jag och umgicks med min vän där det blev blev bär och jordgubbar serverat till te på det, hur gott? jag älskar det. Då jag bearbetar mitt sockerberoende som jag misstänker påverkar min hälsa, men jag kan förminska behovet om jag verkligen vill det ifrån min själ. Nu när jag kämpar emot en ny livsstil som är hälsosammare på flera plan och jag har gjort det tidigare men både av nytta och misstag jag vill dela med mig ut av.

Mina råd för att förminska sockerbehovet på längre sikt:

* Köp hem nyttigare alternativ så det inte löper risk för att få i sig en massa skit. Ett nyttigare förråd kan hjälpa till.

* Om du vill ha resultat ta små steg i taget. Byt alternativt ut snacks till frukt eller bär fat. Utöka allt med tiden.

* Ät det du tycker om som är mer proteinrikt och mindre snabba kolhydrater.

* Ta bort läsk det innehåller enormt mycket socker. Det finns annat med mindre i.

* Ha en ätar dag i veckan så inte allt detta försvinner, men i en lagom mängd.

* Ta dig till nivån som du både kan vara hälsosam, men unna dig med också. För då blir det inte för tufft.

* Små portioner, men ofta typ fem gånger om dagen.

* Fokusera på bra huvudmåltider för det gör att det inte blir en massa små ätande.


Gillar

Kommentarer