Mina regelbundna hemmaövningar

Om mig, Träning

Inspiration av min fysioterapeut med egna idéer på det som jag gör just nu varann dag.

2 x 30sek

Gå ner med hela kroppen då ena benet går ner rakt som sträcker sig och det andra böjs samma riktning så insida lår stretchar och för att göra det svårare ta ner överkroppen till sig. Då blir det rena stretchen för insida lår och ländryggen.

2 x 10 på varje

Luta halva kroppen emot golvet resten är i luften på samma sätt fast avstånd så benen går emot varandra på samma sätt. Ta benet som är uppe i luften så långt det känns behagligt uppe till höft hållet och sedan ner till nedre benet och upp igen. Då känns både rumpan och höften på det.

2 x 20 sek på varje

Lägg kroppen emot golvet sedan böj ena benet i 90 graders vinkel och andra benet lutar sig emot så tar du dina händer så att du försöker trycka allting emot bröstet. Då känns baksidan av väldigt tydligt.

3 x 5

Sträck överkroppen till en rak riktning och gå ner med höften några steg över marken och gå upp igen. Då blir det bäckenlyft som rör sig.

Gillar

Kommentarer

JuliaVNMelin
JuliaVNMelin,
Härligt inlägg! tack för tips<3
nouw.com/juliavnmelin