Träning, mål, blodlukt

Jag har precis kommit hem från en löprunda, gav mig ut vid 20 tiden med ett blodsocker på 15 mml/l. Man bör undvika att träna när man ligger på 15 och uppåt, just pga att ketoner börjar att bildas vid det värdet. Men har man inga ketoner så är det lungt, så innan hag tog på mig träningskläderna så kontrollerade jag ketonerna och mätaren visade LO. Så det var fritt fram för mig att springa. Bytte om till mina träningskläder, tog på mig mitt flipbält där jag har pumpen, la även ett packet druvsocker i. På armen satte jag fast en sån hållare som man kan förvara mobilen. Istället för att ha mobilen där i så la jag min Libre scanner där, la den så att displayen syntes utåt. Den satt över själva sensorn, så jag kan lätt kontrollera blodsockret utan större problem. Bara att stanna, trycka på knappen och sen springa vidare om blodsockret tillåter det. Jag kunde springa utan större problem, kommer försöka springa så ofta som möjligt just för att hålla konditionen uppe och för att förbättra den. Det är även en bra uppvärmning när jag ska stretcha, mitt mål är att kunna springa i ca 10-15 minuter utan uppehåll samt att bli minst lika vig som jag var innan. Vill dock dra det lite längre så att jag kan dra min bow and arrow bakom huvudet, kunde det nästan innan. Samt att jag vill kunna dra en needle.

När jag sprang så fick jag blodlukt i näsan, detta fick jag även i går på cheerleadingen. Så det började igår under träningen, blödde från näsan på kvällen och fortsäter ha blodstank i näsan. Tycker detta är både äckligt och obehagligt då jag inte vet varför det händer. Googlar jag så är jag tydligen döende, men tror att det kan var för att jag tränade ”hårt” igår, för min pappa sa att man kan få det av det.

Nu när jag kommit tillbaka så har mitt blodsocker sjunkit till 12, ska nu hoppa in i duschen och därefter ska jag byta både reservoir och infusionsset.

  • Nära Höör

Gillar

Kommentarer