Grötlunch och så lite träning på det.

Här om veckan kom min kära man hem med en massa varuprover från Smiling. Massa goda nötter av olika slag som passade perfekt att toppa havregrynsgröten med tillsammans med några torkade tranbär och jordnötssmör. Något som fick bli onsdagens lunch och löpuppladdning. Den senaste tiden har träningen av alla det slag varit ganska så obefintlig. Vi har ägnat oss åt "trevlig" motionsjogging för att hålla benen igång för loppen som vi varit anmälda till. Mycket på grund av kära mannens "gubbvader". Men nu börjar man så smått känna att det är dags att återta formen igen. Inte minst med anledning av höstens kommande pluggeri med mycket stillasittande framför datorn och det tillsammans med en krånglade axel. Så just nu gör jag mitt bästa för att forma till och hitta motivation till träningsupplägg. Eftersom det för det mesta är enklare och roligare att få till något hållbart med hjälp av sällskap krävs det ju att träningen dessutom tidsmässigt, går att anpassa till andra och hittills verkar det som om onsdagar är som gjorda för backträning och styrka tillsammans med äldsta dottern. Så nu är det bara resten av passen som ska arrangeras.

Först någon löpkilometer i uppvärmningstempo, till backen och sen var vi i gång. Viss förvirring uppstod mot slutet då vi plötsligt tappade räkningen på löpningar. Men till slut enades vi om att vi iallafall uppnått ca 8-10 st. Vilket vi tyckte var en helt klart godkänd start.

Tog en löppause för att titta på den fina utsikten och passade på att känna lite på utegymmet innan det var dags att avsluta med några extra kilometer nedjogg. Väl hemma blev man ��verfallen av ett kärlekssprudlande pälstroll.

Gillar