Hjärnspöken. SKA och SKA INTE

Tomhet, det värsta känslan som finns, en känsla av ingenting. Fruktansvärt rädd för den, det är när den kommer som ångesten kommer. Den kommer med ångest över att ha så mycket att vara tacksam för men är ändå inte nöjd och känner sig helt meningslös och misslyckad. inget inspirerar, inget är roligt och inget är viktigt. Fruktansvärt. Inte nog med de känslorna kommer även ångesten om att inte uppskatta det fantastiska som finns framför ögonen. Du tänker inte klart, allt är bara mörkt, eller inte ens det bara helt vitt, ett ingenting.
Jag kan få dessa tomhets-känslor som kommer som små dippar ibland, ofta efter jag gjort någonting som jag tyckt vart väldigt roligt. Jag är en person som drivs mycket av mål och letar mening i saker och vill ta vara på tiden. Jag är också en drömmare som har stora drömmar som byts ut titt som tätt, vill framåt och har ett stort behov av att få utlopp för min kreativitet och måste känna mig fri. Grubblare, övertänkare, do'er och dedikerad.
När jag känner mig förvirrad, något som stressar mig eller bara smådeppig så är det första jag gör är att ÖVERTÄNKTA. Leta efter svar och varför till mina känslor. Istället för att acceptera att en dipp eller känsla av tomhet och förvirring är en del av livet. Men det är fruktansvärt att känna sig helt lost och utan mening, usch.
Det har för mig kommit mer och mer som äldre, jag har dock lärt mig så mycket om hur jag fungerar, varför, ser mönster och hittar små medel som kan hjälpa, jag vet att det är en del av min personlighet som skapar, men det är därför så viktigt att vara medveten och se vilka mönster och situationer som skapar det och agera och hitta nycklar som fungerar för just dig. Alla har sina bakgrunder som kan ha påverkat och format, men medvetenhet är nyckeln.

Vet att jag inte är ensam om detta och tycker själv att det är så skönt och viktigt att prata ut om och få veta att man inte är ensam i sina känslor, för tro mig SÅ ofta känner jag mig som en knäppis, det är då man behöver prata med någon som känner lika och få pusta ut och få bekräftelse på att vi är fler knäppisar i denna värld haha.


Här kommer lite egna-erfarenheter- tips på vad du SKA och INTE SKA göra vid ett sånt här tillfälle:

SKA: (saker jag borde göra)

-Ta en lång dusch eller bad. Ha en riktigt self-care dag med ansiktsmask, raka benen, smörj in dig osv, hela köret.
-Åk till närmsta matbutik och bara UNNA DIG allt gott du vill ha, duka fram fint och gosa ner dig framför en mys-serie.
-Gå på långpromenad med någon som är en bra lyssnare och som ger dig positiv energi.
-Yoga/Meditera snällt.

SKA INTE: (saker jag brukar göra)
-
Äta den äckligaste lilla skitmackan du hittar bara för du inte är värd något godare.
-Sätta dig i ett hörn, stirra in i väggen och tro att du kan tänka dig fram till en lösning på dina känslor. IDIOTI.
-Tänka på ''viktiga'' saker du ''borde'' göra.

Låt dig känna dig piss, unna dig för att du behöver det, gör inget ''viktigt'' för du har ändå ingen bra känsla, inspiration, kreativitet och kommer ändå inte komma fram till något vettigt, finns så många andra dagar att göra sånt.

Glad och inspirerad=flow och bra saker kommer från din hjärna
Lite nere och tom=behöver återhämta hjärnan


Gillar

Kommentarer