5 enkla små feelgood tips

Foto av: Johannes Hjorth ( https://photo.johanneshjorth.se/ )

1. Smörj in hela dig i kokosolja efter att du duschat och rakat benen för att sedan gå och lägga dig i nya sängkläder. DRÖM.

2. Investera i en spikmatta. Jag ligger på den varje kväll innan jag ska sova. Stimulerar rastlösheten och får mig att slappna av och sover bättre.

3. Yogamattan. Att ta ca 30 min varje dag att få lite cirkulation i kroppen och sträcka ut är så viktigt för att bibehålla rörligheten. Samma där så sover jag så mycket bättre om jag mjukar upp, stretchar ut och varvar ned på yogamattan innan jag tar kvällen. Ännu en toppen investering enligt mig som jag använder dagligen. Den gör hemma träningen så enkel att bli av, bara att rulla fram och köra ett pass som du skriver ner, sätter på en Youtube video eller lite egenyoga bara.

4. Ta Söndagen och gör en hemmagjord musli som räcker för hela veckan. LYX enligt mig!
Det kanske känns krångligt, men det är så enkelt. Släng ihop olika fröer och nötter (hasselnötter är mitt tips för att få den smaka nutella) tillsammans med havregryn och massa kanel, kardemumma och salt. För att få granola känslan och den lite sötare och lyxigare, mosa ner lite banan och honung innan du sätter in den i ugnen också. Toppa med russin eller annan god torkad frukt.

5. Gör dig och din omgivning fräsch och fin. Förbered inför myset!!
Städa ordning och organisera runt omkring dig, få det dofta gott, tänd ljus för att sedan sätta dig tex framför en serie med något riktigt gott helt ren och lugn. Bästa känslan, organiserat och rent runt omkring mig får mig att kunna slappna av och njuta till max.


Gillar

Kommentarer