Meningen var att jag skulle lägga ut denna bilden i fredags men ibland kommer det annat i vägen ”läs lathet”.

Jag väljer att kalla förra veckan för v.1 i min träningsresa, även om jag började redan veckan innan dess. Mitt mål är att lägga ut dessa varje vecka, dels för att jag själv ska bli motiverad och för att det är bra dokumentation.

Måste bara säga att jag är väldigt nöjd med mina resultat. Minsta lilla tecken på att det går neråt gör mig alldeles glad i hjärtat.

Jag har klarat mig ytterligare en vecka utan godis, chips och skräpmat och det känns i kroppen att jag både är piggare och magen mår bättre.

Så länge jag får kompensera med annat som jag tycker är väldigt gott så är det inga problem. Om jag får alldeles för strikta regler och förbud så går det alltid åt skogen. Jag måste kunna få äta allt annars ger jag upp.

Häromdagen lagade jag detta goda mellanmål, bananpannkakor med blåbär och hallon. MUMS!

Dessa godingar gör jag utav 2 ägg, 1 banan, kanel samt ärtproteinpulver eller sojamjöl. Vispar ihop allt och steker i kokosfett. Värmer lite bär och häller över.
TaDa! Smidigt och väldigt gott mellanmål.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Jag gillar att laga mat, speciellt på söndagar så jag kan förbereda för hela veckan. Under denna veckan har det blivit köttfärssås med röda linser pasta och sallad.
Enkelt att laga och perfekt till matlådor.

Det var längesen jag åt vanlig pasta, jag har testat många olika bönpastor men aldrig hittat någon som är ta i smaken. Sen hittade jag dessa röda linser pasta från ”a la eco Röda linser fusilli” och den är perfekt för mig. Ofta blir min mage alldeles svullen och gasig av pasta men med denna så känns magen oberörd. Perfekt!

Nu ska jag nog ta och fixa lite bananpannkakor till kvällsmat, mums!

Likes

Comments

Så varför har jag startat en blogg?

Till största del är denna blogg bara för mig själv, ett sätt för mig att kunna se tillbaka på vad jag har gjort. Framförallt inom träning och kost. Jag är inte utbildad på varken kosten eller träning men jag vill dokumentera det jag äter, hur jag ser ut och hur jag mår. Samtidigt vill jag också kunna gå tillbaka för att bli inspirerad på nytt, få mer motivation till varför jag har valt att göra denna resan.

Mitt mål är att ha en hälsosam kost, inga dieter, inga konstigheter. Äta allt men inte alltid.

Tänkte berätta lite om den resa som jag redan har påbörjat och är mitt i:

Under slutet av gymnasiet tog jag körkort och insåg att allt blev mycket smidigare. Varför ska jag gå när jag kan åka? Det blev fler vändor till matbutikerna, dels på rasterna och på kvällarna.
Jag märkte det inte då men vikten ökade. Från att ha varit fotbollsspelare i tidigare år till att knappt röra på mig, mer än vanligt.


Detta är jag 2012 på min student. Jag är ganska lång, 1.78 cm och har alltid känt mig lite större även när jag var smal. Dels för att jag är ganska bredaxlad och ibland kände jag mig som en stor vägg.


I januari 2016 så bestämde sig jag och mina fina mamma att vi har fått nog. Det är dags att ta tag i vår hälsa och då valde vi att gå med i Itrim. Det går ut på att man ska dricka shakes samt äta bars.
Detta körde jag i 10 veckor och mamma körde i 12. Under dessa veckor gick jag ner 13kg. Sedan kom det svåra. Att börja äta igen. Jag har som lägst legat på 72kg och det var precis efter dessa 10 veckor. När man sedan börjar äta igen så brukar man gå upp cirka 2kg.


Detta är en före och efter bild på dessa 10 veckor. Jag och min mamma har sedan vi började i januari 2016 valt att träna innan jobbet, runt 05:40 på morgonen. Vi arbetar ihop och har känt att det är smidigt och man slipper på eftermiddagen när man är trött och seg efter jobbet. Så har vi hållit på sen 2016 och gör det än idag. Just nu kör vi 3 gånger i veckan, måndag, onsdag samt fredag.

I dagsläget ligger jag på en vikt på 79,3kg. Det är väldigt lätt att falla tillbaka i onyttig mat och godis. Speciellt under jul och nyår. Men jag lovade mig själv att aldrig se ut sådär igen. Därför behöver jag peppa mig själv, dokumentera och speciellt bevisa för mig själv att jag kan.

All mat som jag lägger upp har jag kommit på själv, det är inget speciellt alls och jag kan ärligt talat inte säga om det är den bästa maten att äta. Men det är därför jag sitter här just nu, jag behöver lära mig mer! Jag gillar att laga mat och fixa så jag har en hel vecka.

Nu är det min tur att få känna mig bekväm igen. Jag tror på mig själv!

Ps. jag har inte ätit en enda godisbit sen nyårsafton, och det mina vänner är stort för mig.
Nu känner jag inte ens något sug efter godis. Jippie!


Dessa bilder togs i måndags 8 januari 2018. Känns hemskt att ens lägga upp dessa bilder samtidigt som det ger mig sjukt mycket motivitation! Nu kör vi!

Likes

Comments