Roadtrip till Arvidsjaur och camping i Kukkola

Resor

I år jobbar jag ett sommaröppet fritids här i Piteå, vilket jag också gjorde förra året. I år jobbade jag först två introdagar, där vi vikarier fick chans att lära känna varandra och bolla idéer. När första arbetsdagen var avklarad åkte familjen till Beas rökeri i Jävre och åt skärgårdstallrik! Det är verkligen ett ställe som måste besökas om man är i Piteå under sommaren. Fredagkvällen spenderades med Elin och med att äta på ytterligare ett matställe, denna gång ett nyöppnat hak på ett industriområde, där de serverar typ tacos och lokalbryggd öl. Sen tog vi en roadtrip till Arvidsjaur och till den väldigt klarblå Grodkällan. Där hade jag aldrig varit och vi sa det: man glömmer ofta hur mycket fint som finns så nära en.

Sen följde en arbetsvecka och en av middagarna lagades och åt hos farmor. Fick en plötslig craving efter en fiskpudding som farmor brukade laga förut. Så jag letade igenom hennes recept och lyckades hitta rätt!

När helgen kom packade jag, mamma och pappa in oss i husbilen och åkte till Kukkolaforsen ovanför Haparanda.

Såååå nu är jag en husbilstjej och ingen kan ta det ifrån mig! Har aldrig gillat campingar förrän nu? Tänk ändå vad en människa kan förändras. Vi åt middag både i husbilen och på deras fina restaurang, jag och mamma doppade oss i Torneälven och jag bastade, för det kändes nästan som ett svek att inte basta ordentligt när man befinner sig i Tornedalen.

Sommargärde 2021

Ett tjejhelg i Västerbotten har skett! Min damförening Vajan sammanstrålade i Lappvattnet för en helg av mat och bad och mygg. Jag är så fruktansvääääärt myggbiten. Men det som ändå vann över myggen var stämningen och gemenskapen som verkligen gjorde helgen till en av de bästa på länge. Jag älskar sommaren, jag älskar mina vänner, och jag är ju från Norrbotten men jag tror nog jag älskar Västerbotten också. Så tacksam för alla som var där, men speciellt Moa och Clara som öppnade sina hem och stugor för oss och var eminenta värdar hela helgen ❤️ Hjältar är de! ⭐️

Myggan i pannan ❤️ (älskar jag mygg också?)

VT2021

Vardag

Hej hej för första gången på 3 månader! Terminen fortsatte ju efter vårt uppsatsskrivande, men bloggen hängde inte riktigt med. Vi opponerade med uppsatsen i alla fall och fick väl godkänt. På bilden ser vi trötta ut men jag lovar att vi var glada! Om någon vill läsa den är länken här.

Sen kom en mer eller mindre traumatisk period då jag och Ali blev sjuka och jag fick ställa in min hemresa till familjen. Jag grät och fick stanna hemma i 20 dagar för att vänta ut minsta lilla symtom. Tur att jag trivs så bra i vår lägenhet och att vi har så underbara vänner som kommer till undsättning ❤️

När vi ändå mådde så pass bra att vi kunde ut och röra oss tog vi lite utflykter i naturen. Jag gick också på digital sittning med min damförening Vajan på temat: Så här ser du mig efter corona

Sen blev vi tillslut friska och tog fler promenader, men nu ännu längre och med matsäck för grillning.

Ett andra första maj-firande i extraordinära tider.

Första maj betyder också ett till år tillsammans! Den här gången blev det två år, och vi hade ett bokat bord på restaurang ❤️

En ganska lugn lördagkväll jobbade vi några Vajor på Orvars krog. Bordsservering och stängning kl 20. Jag har varit medlem i nationen i 3 år men inte lyckats jobba i puben förrän nu. Bättre sent än aldrig.

Resten av terminen har jag parallellt med distansstudierna pysslat på med diverse saker, hemma och utomhus. Upptäckt nya delar av Uppsala och ätit mat i redan kända delar.

Sen blev det sommarlov! Jag, faster och kusin hyrde bil och upp till Piteå.

Henrik tog examen från gymnasiet och vi firade under en fantastisk sommardag, nästan hela familjen samlade 💞

Efter en vecka hemma åkte vi tillbaka, till det andra hemma. Jag som aldrig spenderat en sommar i Uppsala förut har hunnit bada på tre badplatser. Det har verkligen behövts för att överleva värmen.

Midsommarfirande blev i Gävle detta år 🌸

Efter ungefär 3 veckor av ledighet i Uppsala och Gävle har jag nu landat i Piteå och börjar sommarjobbet om några dagar. Nu ska jag tjäna in de pengar som en CSN-lös sommar kräver, spendera tid med familj och ladda upp inför sista läsåret ☀️