Familjeliv, Jobb

Ibland får man unna sig. Det är ändå fredag!
Jag var uppe tidigt idag, redan klockan fem då jag har öppningen på jobbet. Målade, busade och lekte var det vi hann med idag plus en lång fruktstund. Efter att jag och Maria hade haft våra raster så skulle de baka och jag fick åka hem. 45min tidigare fick jag åka och det betyder att jag var hemma 13:45.
Galet skönt att komma hem, tyvärr har Vera feber och är snorig, det märktes då hon inte orkade komma till dörren som hon gör när jag oftast kommer hem. Vi har myst i soffan i stort sett, hon har somnat till några gånger och sedan vaknat. Hon har orkat lekt med min telefon och dra ut korten och pratat med mormor.
Vi har ätit middag och nu ligger jag i badet(igen), Micke nattar Vera då hon är helt slut. Får hoppas på att min plutt blir bättre snart! 💕

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Familjeliv, träning och hälsa, Jobb, Allmänt

Jag saknar gymmet!
Jag har inte varit på gymmet sedan förra veckan då jag är förkyld men det börjar gå åt ett bättre håll.
Idag vaknade jag efter Vera och Micke så lite morgonmys fick vi innan jobbet idag.
Jag jobbade på och vi gjorde massor under hela dagen och kl 17 åkte jag hem.
Då gosade jag med Vera och matade henne. Hon sover nu med Micke som lovade att han inte skulle göra det.
Igår gjorde jag lite med fördjupningen så idag tar jag en vilokväll.
Imorgon blir det en tidig morgon och tidig hemgång från jobbet, det hurrar vi för!

Likes

Comments

Familjeliv, Jobb, Allmänt

Gårdagen och dagen i bilder.
Igår hade jag planeringstid på jobbet och planerade lite hur man kan avsluta matematikprojektet då vi ska dra igång språkprojektet, vi kommer ändå fortsätta med matematik då vi gör det dagligen men ska lägga mer fokus på språket med barnen.
Efter jobbet igår åkte jag hem och umgicks med min familj. Att komma hem och inte göra något speciellt är så skönt. Jag hade även fått tid för gyn som jag bokade om.
Idag var jag uppe redan efter klockan hade slagit fem. På jobbet var jag kl 6:15 och under dagen har vi gjort en hel del där.
Åkte sedan ifrån jobbet 14:30 och hämtade upp Sandra för en fika och lite skitsnack innan vi båda blev för trötta och sa hejdå, jag tog med mat hem och Sandra gick till bussen.
Myst, ätit mat och busat har stått på schemat.
Jag behöver nu försöka få energi att ta mig upp ur soffan och till skrivbordet för att göra lite på fördjupningsarbetet.
Imorgon börjar jag senare, hade inplanerad träning men då jag är så förkyld så ställer jag in den. Ev träning på lördag om jag blivit bättre.

Likes

Comments

Familjeliv, Jobb, Allmänt

Bild från helgen när vi var ute på en kort promenad. 👆🏼

Som sagt så jobbade jag idag, kunde åka hem tidigare så sprang in på apoteket och köpte halstabletter(jag köper aldrig värktabletter och liknande annars, inte ens vid mensvärk).

Kom hem, myste lite med Vera innan hon skulle sova. Micke är inne hos henne nu då hon sover lite oroligt men laga mat får jag inte då Micke gärna ville det ikväll(ev blir det hämtmat beroende på när Vera verkligen sover).

Nu sitter jag och har läst olika bloggar, kollar på youtube och funderar på framtiden.
Det är min kväll det. Imorgon väntas jobb igen!

Likes

Comments

Familjeliv, Jobb, träning och hälsa

Måndag morgon och jag är fortfarande hemma. Igår sov Vera så då satte jag mig vid datorn, gjorde klart ett arbete om dyslexi, så nu är denna månads uppgift inskickat och de tre tidigare jag nämnt om BBIC, god man och familjestöd är även de klara och godkända. Det jag har kvar nu är fördjupningsarbetet och det ska vara klart i maj. Om tre månader har jag gått klart kursen och förmodligen tagit igen den termin jag missade när jag var mammaledig! Allt går om man vill! 13 veckor kvar!

Idag är det måndag, en ny vecka, fortfarande förkyld och ont i halsen, dagens träning blir inte av, får hoppas på att jag är frisk senare i veckan och kan köra igen! Först lite frukost och sedan jobb!

Måndag: Jobb(planering), stängning på jobb

Tisdag: Jobb, studier(?) Marieberg?

Onsdag: Jobb, träffa Sandra, studier, träning(?)

Torsdag: Träning med Sabina(?) Jobb

Fredag: Jobb

Lördag: Power kl 10?

Söndag:


Likes

Comments

Allmänt, Familjeliv

Denna helg är snart förbi.
Jag har haft så låg energinivå att det inte har hänt mycket de senaste dagarna.

1. Jag är förkyld och förmodligen har jag haft feber.
2. Vi kollade på hus i fredags men det kändes inte rätt så vi kommer inte gå vidare med det.
3. Mickes biologiska pappa och hans sambo var här igår. ”Första” gången jag träffar dem(hans pappa träffade jag på Mickes student.)
4. Jag somnade i soffan när Micke lagade mat och Vera busade.
5. Jag har burit ut tre påsar med kläder till bilen som ska till myrorna och en trasig tvättkorg upp till förrådet.
6. Vi handlade lite mat igår, paella blev det och bananglass/quinoasnacks på kvällen!

Det var min helg. Imorgon är det sportlov och jag jobbar som vanligt!
Veras nya leksak som hon fick igår.

Likes

Comments

veras utveckling

Min lilla tjej är 13(!) månader redan. Fy vad fort tiden går. Att få se henne utvecklas och att hon ska bli en egen individ, det är härligt. Men det går så fort!
❤️

Likes

Comments

personligt, träning och hälsa

För ett tag sedan frågade jag er om ni var intresserade av ett inlägg om min träning och hur jag funderar och vad jag gör. Vad jag vill med träning, hur tänkte jag då,/nu, hur mår jag och hur äter jag, vad är nästa mål och hur långt har jag kommit på vägen? Lite sådana frågor ska jag berätta om och om jag har eller hittar någon inspiration.

Efter graviditeten var jag svag i hela kroppen, jag klickade då hem en så kallad "Waist trainer". Den hade jag på mig varje dag, jag orkade mer, var ute på promenad nästan varje dag, kände mig starkare i ryggen och sjönk inte ihop. Under min första vecka som mamma tappade jag 11,5kg(Då hade jag gått upp cirka 21kg.) Tappningen av alla gravidkilon gick relativt fort, om jag minns rätt så var Vera fyra månader när jag kom i mina favoritjeans och var nästan nere på den vikt som jag vägde innan.

I oktober började jag jobba och då körde jag igång med träningen med min syster. Vi bestämde för att köra måndagar och torsdagar, två gånger i veckan alltså vilket jag höll mig till. Jag märkte då hur svag jag var när jag klarade plankan i fem sekunder(vet dock inte om jag tog mitt bästa haha). Vilket fall så fortsatte vi och träna, jag tyckte att det var roligt men jag ville se när jag fått resultat. Det fanns pass där jag sa till min syster att jag hatade henne, att jag inte vill mer men idag är jag glad över att jag fortsatte med det och att min syster vill träna med mig då hon pushar mig mer .

Varför jag började att träna och var mer motiverad var för att jag hade som mål att stärka upp kroppen efter graviditeten. Formen på kroppen som jag hade innan hade jag fått tillbaka även om magen hänger lite mer. Jag ville känna att jag orkar mer och inte bara vara en person, en mamma som inte orkar något.

Hur långt har jag kommit?

Då jag enbart hade som mål att orka mer och stärka kroppen så har jag nu märkt att jag behöver ha mer mål. Självklart har jag målet att stärka kroppen mer, bygga lite mer muskler/styrka i kroppen. Men det viktigaste är att kombinera målen med att må bra. Nu så känner jag att jag måste prioritera så kommer jag iväg åtminstone en gång i veckan så är jag nöjd. Jag och Sabina tränar ungefär 1-2gånger i veckan och vi kör allt möjligt. Jag är på allt som Sabina planerar.

Jag klarar av att springa 2min intervaller, innan sprang jag inte alls då jag tycker det är oerhört tråkigt. Jag klarar plankan i cirka 1 min och 5 sek. Om någon månad vill jag klara lite längre. Jag vill kunna ta mer vikt. Jag tar mer i viktklass än innan jag började beroende på vilken övning vi gör. Jag vill känna av träningsvärken dagen efter.

Att träna gör mig glad, att jag orkar mer och håller mig mer frisk även om jag är förkyld. Jag mår bra i kroppen, jag blir mer positiv och känner mig nöjd. Egentligen skulle jag gärna träna mer men med familjeliv, jobb, studier så känner jag att jag inte hinner. Stress är inget bra för någon, speciellt inte mig, därför får jag prioritera. Jag är glad att jag är igång och har hållit igång sedan oktober. Det är 4 månader ungefär. Det trodde jag inte då jag inte har gjort det tidigare. Hade jag dessutom haft cykelavstånd till jobbet hade jag gjort det.

Maten är som den är. Frukost äter jag hemma måndagar och torsdagar. För tillfället är det en chiapudding, med bär och lite annat smått och gott. Sedan blir det frukt på jobbet och lunch där. De andra dagarna äter jag frukost på jobbet och då blir det kaffe, gröt och en macka ibland. Visst äter jag godis och annat onyttigt sådant men jag måste få leva, dock försöker jag begränsa det onyttiga.


Innan graviditeten: 16/5-16

Vikt: 69.8kg, Midjemått vid navel: 98 cm, Hög midja(BH): 88cm Rumpa lår: 102cm

3 dagar innan förlossningen: 15/1-17

Vikt 90.4kg, Midjemått vid navel: - Hög midja(BH) - Rumpa/lår: -

2 veckor efter förlossningen: 1/2-17

Vikt: 77.8 kg, Midjemått vid navel: 110cm, Högmidja(BH): 94cm, Rumpa/lår: 111cm

Idag: 17/2-18

Vikt: 68.8kg, Midjemått vid navel: 100cm, Högmidja(BH): 84cm, Rumpa/lår: 100cm


Resultaten syns i både siffror och kroppsformen. Jag är nöjd och låter tiden utvisa hur det blir senare. Jag kommer fortsätta träna i den mån det går och äta bättre. För nästa graviditet vill jag att min kropp är stark då med! Inspirationen får jag utifrån vissa instagram-konton, bloggar jag följer här på nouw såsom: @sabinas , @ejoh och @Matildaberlin . Det är så kul att se och kunna läsa hur andra tänker och vad de gör. Hur de hinner med allt och dessutom är det härliga personer så in och kolla på dessa tycker jag!

Likes

Comments

Familjeliv

Godmorgon.
Eller morgon har vi haft sedan kl 6, Micke var uppe med Vera då och jag kom upp en timme senare. Med en förkylning och feber på ingång så försöker jag orka med dagen.
Vi åkte iväg och handlade lite mat och frukost så nu är frukosten i magen och de andra två ska sova nu.
Resten av dagen spenderas hemma, Mickes biologiska pappa kommer och ikväll blir det bananglass och chips till breaking bad(om Vera sover).

Likes

Comments