Träning & bra kost Går hand i hand!

Hej alla söndagsfirare!

Vilket oväder vi hade inatt, blåste storm & regnet öste ner.
Burrr!
Hade ni också dåligt väder inatt?


Jag Ville ju INTE stiga upp ur min varma säng när klockan ringde 06:20!
*Det var dock inte Jobb på schemat, utan träning!*

Ja jag vet, jag ställde klockan på min lediga söndag, bara för att träna!
Men jag vill inte att hela dagen ska gå åt till träning när man har ledigt med familjen,
Så jag passade helt enkelt på att träna
Innan dom gick upp.

Helt perfekt om ni frågar mig! För jag fick ändå ”sovmorgon” eftersom att jag är van vid en klocka som ringer 04:15 på vardagarna, då för jobb!



Så jag åkte snabbt till gymmet idag för Trappan & styrka!
Det blev 20minuter på Trappan & därefter så körde jag Mage & Ben!
Riktigt gott att vara på gymmet innan 07, för jag var till en början Helt Ensam & hade alla maskiner för mig själv,
D R Ö M





Jag har märkt med mig själv att när jag är inne i ”träningslivet” så äter jag mycket Bättre mat.
Då vill jag Inte äta skräpmat eller liknande, utan äter gärna ordentlig & Nyttigare mat!

Men när jag inte tränar som vanligt, kanske har dragit på mig en förkylning eller liknade, så blir det lätt att jag äter lite sämre kost, håller mindre koll på Tiderna Mellan måltiderna & ”unnar mig” lite mer godsaker.

Det är ganska så dåligt faktiskt då det egentligen är bättre att äta nyttigare just då när man inte tränar & tvärtom!
Jag får försöka skärpa mig & Nu ska jag även tänka mig för med att inte gotta till det allt för ofta, för jag märker ju själv att jag inte Mår bra utav det. Jag blir illamående efter jag har ätit en massa socker, jag får sämre hy mär jag äter mer fett, socker & kolhydrater än vad jag borde & känner mig allmänt svullen i kroppen.

Alla kroppar är ju självklart olika & reagerar olika på olika mat,
Men jag vet vad som passar Mig & vad jag Mår Bäst Utav!


Så från & med nu så ska jag ”bara” unna mig godsaker Max 1gång/vecka, alltså Max! (Annars kan det bli flera gånger i veckan, jag är väldigt svag för plockgodis, men framförallt CHOKLAD!)


Dessutom så ska jag, om tid finns såklart, träna minst 4gånger i veckan, gääärna fler tillfällen om möjlighet ges & då kommer jag att ställa klockan på mina lediga helger så att jag både hinner träna & samtidigt inte förlorar tid med familj (& vänner)




Så förhoppningsvis så kör jag såhär
(Om tid & möjlighet Ges, samt att kroppen ska orka!)

Måndag: 1 mils Löpning (utomhus)

Onsdag: Crosstrainer & styrka (hemma)*när barnen somnat på kvällen*

Torsdag: Fotboll (så länge korpen är igång) *När barnen somnat på kvällen*

(OM DET FUNKAR!)
Fredag:
Trappan & Styrka (gymmet)

Lördag: 1 mils löpning (utomhus, *innan familjen vaknar!)

Söndag: Crosstrainer (hemma) eller Trappan (Gym) (*Innan familjen vaknar!)



Tips på Frukost:

Kvarg med sockerfri müsli
Gröt med kanel
Keso med banan (eller stekta äpplen med kanel)
Omelett
Lätt filmjölk med sockerfri granola
Kokta Ägg
Lätt keso med avocado & kokt kalkonpålägg



* Jag äter Alltid lätt vaniljkvarg blandad med lite lätt naturell filmjölk & sockerfri müsli, med två kokade ägg vid sidan om & ett Stort glas med c-vitamin i, till frukost (när jag är på jobbet framförallt)
Detta äter/dricker jag runt 07 på morgonen.








Tips på Lunch:
Kycklingsallad med bulgur
Tonfisksallad med bulgur
Laxsallad med bulgur
Spagetti med köttfärsås
Bannpannkakor (ägg & banan, samt fiberhavregryn i, om så önskas)

Ja, listan kan göras lång!


* Jag brukar variera min lunch, beroende på vilka rester som blir över ifrån föregående dags Middag!
Men
Alltid någon protein såsom Lax/Kyckling/Tonfisk(på burk) eller liknande. Sen så har jag ALLTID en god sallad till & oftast lite bulgur eller liknande till.







Alternativ till Middag:

Lasagne
Spagetti med köttfärsås
Linssoppa
Laxpasta
Kyckling & pestopasta med sallad
Tacos
Kyckling med sötpotatis


Aah listan på middag kan göras Så lång, men vi har väl inte så jättevarierat just på middagen då Isabella kan vara lite svår ibland!

Men vi har även till middagen Alltid en god sallad till,
Det gillar Hela familjen!



Jag brukar dock Alltid ha mer protein än kolhydrater på min tallrik, min mage mår bättre av att bli mätt på just protein än för mycket kolhydrater & fett!
Barnen är med sugna på pasta & liknande, men även dom äter alltid protein till sin middag & även grönsaker!

Som sås till maten så har jag alltid minifraiche med någon krydda i.






Kvällsmaten ser lite samma ut oftast:

Kvarg/filmjölk med sockerfri müsli/granola
Smörgås går oftast hem hos Isabella med, däremot är Adrian inte lika förtjust i det.
Kokta ägg äter Hela familjen!






Tips på Nyttigare godsaker:

Grönsaker med dipp
Popcorn
Fruktsallad
Sockerfri glass
Smoothieglassar (hemmagjorda är supergoda, mixa bara goda frukter & in i frysen)
Dadelbollar (finns en massa goda recept på nyttiga bakverk)

Nötter är ju också ett bättre alternativ mär man vill undvika det söta, däremot så innehåller ju nötter en hel del kalorier & Fetter, så lagom är bra. Men Lagom av allt är ju oftast bäst!

Sen så finns det ju även sockerfritt godis utav olika slag.

Jag bara Älskar Wellibites (finns på flera olika mataffärer, bland annat Coop & Ica Maxi) Min favorit där är Hallon & Saltlakrits! Men Alla deras smaker är verkligen i Min smak!

Sen så är även Tweeks choklad väldigt god! Toffee Caramel är min favorit där!

En sista sak som Jag gärna äter istället för en vanlig choklad är dock Barebells Proteinbars! Alltså på riktigt, hur goda får dom ens vara!? Min favorit är Caramel-Cashew!!



Dessa godsaker kan man äta & Njuta utav, med Gott Samvete!!




Hoppas att det här inlägget var lite till hjälp ifall Du känner att du vill ha lite inspiration eller liknande!

❤️

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229