En lista om rutiner och ovanor

Hej på er! Måndagen till ära tänkte jag köra en lista här på bloggen. Rutiner och ovanor fick det bli som tema denna gång.

  1. Det här året vill jag bryta denna ovana:

Vet inte om det kategoriseras som en ovana men jag vill verkligen sluta överanalysera allt haha. Har skrivit om det många gånger förut och har det även som mål för 2019. Överanalysering är en stoor energitjuv för mig. Så det ska bort!

2. Mina frukostvanor ser ut så här:

Oftast äter jag en smörgås med smör, ost och vanlig gurka eller saltgurka på. Om jag vill ha något extra så blir det också salladsblad och lördagskorv som det kallas här (typ som tunna skivor av falukorv). Brukar också dricka "drickyoghurt" på skolmorgnarna för jag tycker att det lugnar min mage. På helgerna äter jag ofta ägg eller äggröra och frukt till frukost för att variera mig lite.

3. Min träningsrutin är: Jag tränar oftast 5 gånger i veckan (20-30 minuter per pass). Förutom det så promenerar jag ju med Chloe varje dag så hon ska få komma ut och röra på sig.

4. En ovana jag har blivit av med:

När jag var liten så gnisslande jag tänderna (när jag var vaken) ibland men det är tack och lov något jag slutat med för länge sen.

5. Den här rutinen vill jag få in i mitt liv:

Att gå lägga mig klockan 22:00 eller åtminstone lägga mig i sängen och läsa då. Jag går tyvärr allt för ofta sent i säng.

6. En ovana jag inte gillar hos andra:

Kör på det klassiska och säger folk som avbryter andra KONSTANT (det finns kanske de som också gör det med flit och inte av ren ovana).

7. Mina matrutiner är:

Jag äter frukost, lunch, middag och kvällsmål. Ibland blir det även något mellanmål. Skulle säga att jag ofta äter vanlig husmanskost till lunch och middag. På helgerna brukar jag oftast äta något lite lyxigare eller extra gott. Tidpunkterna när jag äter brukar vara ganska lika från dag till dag, men på helgen blir det oftast en senare och större frukost/brunch.

8. Så kommer jag ur en ovana:

Först och främst försöker jag bli medveten om när ovanan uppenbarar sig. Därefter försöker jag koncentrera och distrahera mig själv med att göra något annat.

9. En rutin alla borde ha:

Att stiga upp i tid och ha en riktigt bra morgonrutin, som inkluderar till exempel en god frukost, att bädda sängen, planera dagen och varför inte en kort promenad? Och sunda matvanor är väl också mycket viktigt.

10. Den här vanan vill jag fortsätta med i år:

Att träna regelbundet, mår så bra av det!

Bilderna i inlägget är lånade från Pinterest

Gillar

Kommentarer

Matildaberlin
Matildaberlin,
Nej vilken kul lista!! Verkligen så himla roligt att läsa =) Kram <3nouw.com/matildaberlin
sandrakannasto
sandrakannasto,
Så kul att höra 😊 Stooor kram! Ha en skön söndagkväll 😊 <33nouw.com/sandrakannasto
Sabinakj
Sabinakj,
Vilken bra lista! Visst är det skönt med träningspass på 20-30 minuter! Vad gör du för träning? 😊 nouw.com/sabinakj
sandrakannasto
sandrakannasto,
ja jag tycker att det är en riktigt lämplig tid för ett pass 😃 Jag brukar göra olika övningar här hemma på en träningsmatta. Gör övningar för ben, mage, armar och så vidare (till exempel situps, plankan, utfallssteg, armhävningar...). Dessutom tycker jag om dans också, så det brukar jag också köra. Ibland följer jag någon youtube video t.ex. zumba eller aerobic dance 😊 Vad gillar du för sorts träning? 😊 Kram! nouw.com/sandrakannasto
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229