Femte dagen

Idag vaknade Widar kvart över sju men han var så trött att han somnade om efter en flaska välling och sov till strax innan nio.

Vi åt i vanlig ordning frukost och sen gick vi ner till pool området och lekte. Efter ett tag så ville Widar åka vattenrutschkana så vi lät honom följa med dit upp då vi inte trodde att han skulle åka då vi väl var där. Men till vår stora förvåning satte han sig glatt i Antons knä och åkte ner och ville åka mer efter det. Dock så höll vi upp Widar så han aldrig hamnade i vattnet mer än med benen. Hade han doppat hela sig så hade han nog inte velat åka nå mer då poolen är iskall.

Då vi åkt klart började det närma sig lunch dags så vi gick och torkade av oss och satt ute i solen ett tag.
Efter lunchen gick vi upp på rummet en snabbis och sen fick Widar lägga sig i vagnen och vila. Jag passade i vanlig ordning på att sola och njuta av värmen, då Widar sen vaknade lekte vi vid poolen.

Kring halv fem tog vi bussen in till Side och gick en sväng och kikade i gamla stan. Där hittade vi turkiska Ullared som inte var nå speciellt, såg ut som en vanlig turkisk klädmarknadsaffär.
Vi gick sen efter strandpromenaden och hann se solnedgången, vi försökte sen hitta en busshållplats men det var omöjligt. Vi orkade inte gå dem fem kilometrarna tillbaka till hotellet så det slutade med att vi tog en taxi.

Middagen intog vi klockan sju och efter den så gick vi upp på rummet och där busade vi för fullt, lekte med bilar och spelade en omgång Yatzy.
Kring halv nio somnade en trött Widar och imorgon är vår sista hel dag här i Turkiet och jag längtar så mycket efter att få krama om Inez igen.

Nä nu måste jag kila över till lilla affären på andra sidan gatan och köpa en ny tandborste innan det är dags att sova.