Godmorgon på er,
Idag så började dagen med en god frukost! Det var så mycket godare än på det andra hotellet. Iallafall, mamma och pappa ville ge sig ut i backen idag för att prova de olika restaurangerna här i Val Thorens. Det är dåligt väder och därför bestämde jag mig för att ta en chill-dag på mitt hotellrum. Jag beställde upp room Service och kollade på film hela dagen (hittils).
Sitter nu i hotellbaren och dricker en cola. Ikväll skall jag nog ut men vi får se hur det blir med det.

Hej hej,
Igår var det alla hjärtans dag, det var ju inget speciellt för min del faktiskt haha. Men lite fina hjärt-hälsningar är ju aldrig fel ahah...
Igår var det såå fint väder o vi åkte skidor hela dagen tills liftarna stängde. Men som sagt är skidsystemet riktigt dåligt och hotellet var inte heller bra.
Min bror skulle idag åka till Val T för att spendera de sista dagarna med sina vänner, så pappa bokade på oss på ett jättefint hotell i Val Thorens där jag, mamma och pappa bor medans Carl bor med sina killkompisar på ett annat hotell. Det skall bli jättekul, men samtidigt lite jobbigt...
Vi får se hur det blir, känner ju lite människor där men men. Nu sitter jag iallafall i taxin och vi är Påväg till Val T, Vi hörs när jag kommer fram.

Halloj igen,
Idag när jag vaknade upp så var det SOL!!! Hur underbart?!
Dagen idag har lätt varit den bästa hittills och imon skall det också bli sol! Taggad!!!
Har åkt så mycket skidor idag och varje sekund har varit njutbar! Haha.
Jaja, nu ligger jag här i badet och skall snart göra mig iordning för middagen. Fondue blir det ikväll och det skall bli jättegott.

Hej igen!
Imorse var vädret lika kass som hela gårdagen... så vi tog extra sovmorgon. Men ungefär kl 12.00 så sprack det upp och vi gav oss ut i backen. Det blev några bra åk innan vi tog lunch!
Efter lunchen blev det dåligt väder igen så vi satt kvar och tog en kaffe haha. Men nu på eftermiddagen blev det hur fint väder som helst, om jag njöt!!! Asså backarna och systemet blev såå mycket böttre med sol på himlen!
Aja, nu har jag lagt mig på sängen här på hotellet och skall chilla lite innan jag tänkte ta ett bad och innan middagen.
Med tanke på att jag är i Frankrike denna veckan så måste jag prove crêpes haha!! Ser fram emot det.

Hej igen!
Första dagen här i Les 2 Alpes!!
Det började inte så värst bra... våra hotellrum är jättesmå, pappa e typ onöjd, vädret suger och vi åkte typ med jättemånga nybörjare! Asså det är absolut inte fel att va nybörjare, men när man vill dra på i backen och njuta av farten, så är det jobbigt att ha människor framför eller bakom som stoppar... ahahah.
Iallafall, vi har inte riktigt fått kläm på systemet ännu.. men det är ju bara första dagen så det blir nog bättre såsmåningom.
vi kanske skall byta by, till Sestriere istället. Men det får vi se om det blir av.
Nu ska vi gå ner och äta middag, på hotellet faktiskt.
Vi hörs! Puss

Hej!!
Asså GUUUD vad skönt med lov! Jag ser såå mycket fram emot detta lovet, jag skall spendera det i Les 2 Alpes i Frankrike och åka skidor! Det skall bli såå mysigt.
Men iallafall, min fredagskväll började med packning inför lördagens avresa, sedan mötte jag upp mina tjejer kl 18.00 utanför vigårda, där åt jag en hamburgare och de andra tjejerna tog en drink hahaa;)
Efter att vi / jag hade ätit upp så drog vi vidare till ett ställe i Linne där våra killkompisar var. Det var mysigt. Men jag skulle sova hos ebba, i hennes nya lägenhet i Vasa och jo drog ganska tidigt. Vi drack en drink, gick och köpte godis och åkte hem och myste.
Ebba bodde där ensam pga att hennes syster, som hon bor med i lägenheten vad bortrest. Så det var bara jag och ebba, supermysigt, vi satt och snackade om allt mellan himmel och jord i våra mysisar.
Sedan somnade vi till en film.
Idag, lördag, så vaknade jag ganska tidigt... men ebba sov till 10.00 haha. Kl 10.45 så mötte jag upp mamma och pappa på Intersport för sista minuten shopping.. heheh
Vår taxi kom och hämtade oss klockan 14.00 och då bar det av mot flygplatsen.
Asså jag träffade sååå många människor jag känner idag på flygplatsen. Jättekul verkligen.
Hoppas ni alla får et skit bra lov!!

​Hej,

idag har varit en produktiv dag, jag har varit och gjort ett nytt pass, skaffat swish och allting med mobilt id mm. Jag åt även en lunch på Lipp med mamma och pappa och sedan åkte dem till IKEA men jag chillar hemma bara. Pappa kom in i mitt rum nu och berättade nyheten att Simon åker vi först och shoppar kläder, sedan en lunch på stan och på kvällen blir det en Weekend i Alicante, Altea tror jag det heter. Vi har även ett par vänner som redan är där så det skall bli skönt att hänga på Beach cluben de närmsta dagarna och få lite sol på kroppen. Underbart.

Uppdatering kommer.

puss

2017, brustet hjärta, olycklig kärlek, tårar, smärta in och utvändigt, hjärtesorg & avslutade vänskaper.

2017, Glädje, skratt så magen värker, sena nätter med vänner, kärlek, nya relationer, nya dörrar som öppnats & allmän lycka.

Wow, ett sjukt år. Med allt ifrån glädje till de allra sämsta dagarna nere på botten av sig själv, sjuka händelser till soffhäng med familjen, fester och sena kvällar till heldagar i soffan på landet med Netflix. Ett utan tvekan händelserikt år, här kommer mina favvo-händelser under 2017.

Första: Courmayeur

Helt underbar skidåkning med familj och vänner, så kul minne och en bra start på 2017:)

Andra: Drake

asså så underbart roligt och att få dela glädjen med en nära vän gjorde bara saken bättre!! Det blev även en catch up i huvudstaden med min gudmor som bor där.

Tredje: Min överraskningsfest

mina fina vänner hade en överraskningsfest för mig, så otroligt tacksam och det var Såå roligt fram tills att det spårade hahah. Det började med en middag på hello monkey och sedan vidare till mig för att "hämta väskor för övernattning" men i själva fallet var alla mina vänner innanför dörren hihi.

Fjärde: Kuba

asså en helt sjuk resa, Såå coolt och ett riktigt äventyr. så tacksam att jag har varit där!

Femte: ELIDA, alltså mitt konfaläger.

trodde aldrig att jag skulle ha kul där, men shit så mycket nya vänner jag fick! asså det blev över alla mina förväntningar!! Jag var ju då ute och seglade sammanlagt 3 veckor på sommarlovet och vi hade Såå roligt.

​Sjätte:​ ​Härliga sommarkvällar på Mollösund och bästkusten

​Sjunde:​ ​Trevliga fester och tjejkvällar i solnedgången med härliga människor. kan det bli bättre?

Åttonde: Pappas 50års fest, sjukt rolig upplevelse. en dag jag aldrig kommer glömma!!!

Nionde: Budapest

såå rolig resa och vi hälsade även på min kusin som bor där nu. Väldigt fin stad och härlig miljö

Tack till alla mina finaste vänner som alltid finns där och gör de sämsta dagarna till något positivt. Nu längtar jag efter 2018!

gott nytt år!

God jul,
Och alltså min motivation har varit nere på 0 dom senaste månaderna pga skolstress. Det tar kål på mig.
Men i vilket fall, nu har jag jullov. Underbart härligt.
Jag tog lov i torsdags och de firades med släktkalas och mys med tjejerna, haha.
I fredags var jag på stan en liten stund för att införskaffa mig dom sista julklapparna. Och igår var det mini-Julafton med mormor och morfar och även Tonton och Ablai.
Super kul och jättemysigt. Idag är ju självaste julafton och vi firar det genom att åka ner till KBH (Kungsbacka) till min farbror och hans familj. Vi kommer bli ett stort och härligt gäng:)

Under lovet har jag i stort sätt inget planerat riktigt, mer än att ta det lungt och mysa i mjukisar.

Hör kommer lite bilder från de senaste,