Hej kompisar!
Här står jag och kämpar på med kondition. Idag är målet 60 min på Crosstrainern. Känner att idag passar det bra med ett svettigt pass och inte behöva tänka så mycket. Det är måndag och jag känner mig lite trött i huvudet.
Va händer denna veckan då? Jo denna veckan kommer det bli massa träning - inga ursäkter. Till helgen väntar bio med bästa vännen. Men denna veckan är det ju även alla hjärtans dag !! Super mysigt med en dag där man skall lägga lite extra fokus på varandra. Jag tycker dock att det kan vara lite överskattat med att just denna dagen på året skall man älska varandra lite extra mycket. Jag gillar mer att älska min sambo extra mycket varje dag istället. Men det är upp till var och en.
Vi har inte planerat för något speciellt, göra en extra lyxig middag hemma med ett glas vin. Vad är era planer?

Veckans träning;
Måndag - 60 minuter Crosstrainer
Tisdag - 30 minuter GRIT Strength
Onsdag - vilodag
Torsdag - Rygg + Mage
Fredag - Ben + Axlar
Lördag - Kondition.
Söndag - Tabata/HIIT


Ha en fantastiskt vecka!!
Kram

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Hej alla fina läsare!
Äntligen helg igen!!!! Jag avsluta min fredag med en 27 års fest. Grattis Emilio!!! Tack för en riktigt rolig kväll.

Jag behövde verkligen de, få komma ut och umgås lite. Efter en stressig vecka och tillbaka på benen efter influensan, fantastiskt!

Helgens planer är att ta det lugnt. Jag har en liten to-do-list, men känner att vila upp kroppen och må bra är mycket viktigare. Så idag har jag varit nere i källaren och lämnat lite saker. Därefter gick jag raka vägen till gymmet och fick till ett GRYMT pass. Idag attackerade jag min rygg och mage till max. Så nu är jag helt skakig i kroppen och det känns underbart! Ser redan fram emot morgondagens pass med axlar och ben. Det är så roligt när man har grym motivation och vilja till att få resultat. Hejja hejja!

Ta hand om er! Kom ihåg att göra de som gör dig lycklig, så må-bra hormoner ökar i kroppen! Kram

Likes

Comments

I mitt tidigare inlägg pratade jag om hur viktigt det är med mat. Att utan mat kan vi inte uppnå några resultat. Jag skall berätta hur jag lyckas äta 5-7 gånger om dagen.

Till och börja med brukar jag alltid göra storkok och dela upp i matlådor. Jag gör ca 10-12 st per gång. Då räcker det en vecka till både mig och min sambo. Dessa matlådor är till för att ta med till jobbet som lunchmat. Så där har vi lunchlådorna, bara till att plocka fram kvällen innan så är lunchen redo. Frukost: Jag börjar jobba 6:30 och jag jobbar måndag-fredag. Klockan ringer alltid 4:50 på morgonen. Jag är en otroligt morgontrött människa, så att ställa mig och fixa frukost innan bussen går är inget alternativ för mig. Jag gör i ordning allting kvällen innan, lägger allt i en påse och går. Vad innehåller min matpåse varje dag då.

Frukost: en kopp med Kvarg och bär, med en extra liten burk av egenblandad müsli.

Lunch: Matlåda som alltid innehåller, Protein, grönsaker och kolhydrater.

Mellanmål: Jag brukar variera mig men förslagsvis är en frukt, riskakor, kvarg med bär, protein-shake, protein-bar, kokta ägg, macka med pålägg och grönsaker.

Där har jag tre mål som jag får i mig på jobbet. Men då tänker ni att det saknas minst 2 mål... Jag brukar alltid ta något mellanmål innan jag åker till jobbet. Som jag oftast tar med mig och äter på bussen. Då jag har ett aktivt arbete så är det viktigt för mig att fylla på med lite mat i kroppen. Sedan brukar jag normalt gå till gymmet och gör min dagliga träning, därefter brukar jag ibland ha med mig extra mellanmål till efter träningen. Har jag inte det med mig så har jag planerat för middag direkt när jag kommer hem. Så att ha ett regelbundet ätande är inte så svårt som det låter.

Genom att göra maten hemma ifrån scratch så vet jag exakt vad det är jag får i mig. Vad för råvaror och vilken näring! För mig är detta viktigt, då jag gillar att ha kontroll över vad jag stoppar i min kropp. Så ett tips är att ge din kropp mer näring, laga din egen mat av råvaror. Köp inte färdig mikromat, all näring är som bortblåst i dom matlådorna. Gå ut ur din bekvämlighetszon och gör din kropp en tjänst! Detta gör även så du slipper äta kosttillskott av vitaminer och mineraler, med en god och varierad kost får du i dig de du behöver.

Likes

Comments

De där med träning och kost är en historia med många knutar... Det känns som att många oerfarna pratar för mycket och delar med sig av helt fel information. Träning och kost går hand i hand MEN din kost står för större delen av resultatet som blir. Va menar jag då? Jo, en kombination av träning och kost är de absolut bästa när du vill göra en förändring med din kropp. Men de du äter, de syns mer än de du tränar.

Koster står för ca 75-80% för va du får ut för resultat i kroppen. Många verkar tro att "bara jag tränar så borde jag väl få resultat." Tyvärr så är det inte så enkelt! men visst hade det varit underbart om de var så. Alla måste vi kämpa för att komma i form eller bara hålla formen.

Som jag nämnde tidigare så är kosten den stora påverkan till resultatet. Därför är det viktigt att hålla koll på vad man faktiskt väljer att äta. I många fall så är det socker och snabba kolhydrater som är boven. Alla vet att socker är dåligt för kroppen, men ändå är större delen av befolkningen beroende. (Jag själv kan inte uteslutas, jag älskar godis, glass och fika i all dess form. Så jag är inget helgon som vill läxa upp. Bara dela med mig av min kunskap.) Tyvärr så är det så att socker och snabba kolhydrater har den effekten i våra kroppar, vi skapar ett större behov än vad vi behöver. Många känner sig ständigt trötta och små hungriga. Tyvärr så hjälper det inte med den där lilla choklad biten då. De kommer ge ditt blodsocker en kick, for sure. Men i slutändan kommer du vara lika trött ändå och med största sannolikhet ännu hungrigare.

Så vad är det vi egentligen behöver?? Jo, vi behöver komma in i ett regelbundet ätande med rätt sorts näringsämnen för just din kropp. Helst skall en vuxen människa få i sig mellan 5-7 måltider om dagen. Det låter mycket och helt omöjligt, jag vet. Men du skall inte äta rejäla mat portioner varje gång. Utan ett bra upplägg är: Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål och kvällsmat. Är man en elit idrottare så måste man följa detta kostschema. Annars bryter vi ner våra kroppar med all träning istället för att förstärka oss. MATEN GER RESULTATEN!

Att välja och svälta sig själv för att gå ner i vikt och komma i form... BIG NO! När vi inte äter och inte ger våra kroppar den näringen vi behöver. Då är kroppen så smart att den ställer om sig i överlevnadsläge/sparläge. De innebär att kroppen samlar på sig extra mycket vätska och bibehåller fettet som reserver till att få näring. Då tänker man säkert att " ja, men va bra. Då kommer jag bli av med oönskat kroppsfett." Återigen, nej tyvärr är det inte så enkelt. De som kroppen börjar ta energi och näring ifrån är våra egna muskler. Våra egna muskler är de som kroppen bryter ner för att, ju mindre muskulatur du har i kroppen. Desto mindre energiförbrukning skapas i kroppen. Om det kändes svårt att hänga med så innebär det kort sagt att kroppen äter upp sina muskler för att slippa använda kroppsfettet/reserverna i kroppen. Så hur du än vänder och vrider på de så kommer du inte minska ditt kroppsfett på de sättet. MATEN GER RESULTATEN!

Så vad är hemligheten då???

Tyvärr så finns det inga genvägar till en hälsosammare kropp. Vi måste gå den hårda vägen och lära oss våra egna kroppar. Få balans i vardagen. När du hittat en balans som funkar för dig så kan man börja göra små justeringar för att få ännu bättre resultat. Det beror helt på vad man önskar sig. Men äta mat måste vi göra, annars fungerar inte vår fantastiska kropp. I nästa inlägg skall dela med mig av mina tips till en balanserad kost och vardag. Hur jag planerar mina måltider och hur ofta jag äter.

Ta hand om dig själv och va nöjd med den du är! Ingenting är viktigare än att må bra och va frisk! Allt annat är bara plus!

Likes

Comments

Contains affiliate links

När jag var barn hade jag många bollar i luften. Jag hade alltid massa överskottsenergi och deltog i många olika aktiviteter. Innan jag till slut fastnade för handboll. Handboll började jag i när jag var 6 år. Då gick vi alla tjejer i samma klass och spelade i samma lag. Helt fantastiskt att sedan få köra vi , vårt tjejgäng ifrån skolan så länge tillsammans. Sedan tillkom de nya spelare och vissa slutade. Jag själv spelade fram till att jag var 17 år. Min kropp va inte gjord för den tuffa sporten, jag fick sprickor i mina handleder och åkte på muskelbristning i hamstring/ baksidan lår. Muskelbristning är som en kraftig sträckning som tar väldigt lång tid att läka. För mig tog det flera år... Så jag fick lämna handbollen och börja sysselsätta mig på annat sätt. Då blev det bara träna på gym för min del.

När jag började träna på gym så insåg jag vilken möjlighet det finns till att utveckla min kropp på så många olika sätt. Både fysiskt men även träna på mitt tränings psyke. Orka lyfta tyngre eller springa ännu snabbare. Allting började bara med en målsättning. För många känns det så svårt att komma igång och många känner att " jag kan ju inte, jag vet inte hur man gör". ALLA KAN - BARA MAN VILL !

Jag skulle säga att det är svårare att ta på sig och dra ner till gymmet än att ta reda på hur man gör. BIT i de sura äpplet och kör.

TIPS : Idag finns det massa olika sociala kanaler med inspiration och bilder. Det finns även många som filmar sina träningspass och övningar. Så som jag, jag lägger upp det på mitt instagram konto @fitnessbusse. Spara ner och testa själv. Det är oftast inte så svårt som det ser ut, det är latheten i din hjärna som spökar med dig. Alternativt bara googla, skriv in precis de du önskar träna. Det finns alltid någon hemsida med ett färdigt träningspass eller med övningar just för de du önskar. Känner du inte att du hittar någon bra inspiration på de sättet så kan du alltid börja med att boka in dig på träningsklasser. Innan du bestämt dig för att det är redan för jobbigt och de är pinsamt, så ge de lite tid och testa runt bland dom olika passen. Med största sannolikhet hittar du minst ett pass du kände dig mer bekväm med än ett annat.

Vet du med dig att du alltid letar efter undanflykter ändå. Då är mitt tips till dig, kör hemma träning. Med lite olika saker du redan har hemma kan du få ihop ett perfekt träningspass för nybörjare.

Steg 2 - När du väl lyckats komma igång så är det viktigt att man lyssnar på kroppen och inte kör på för mycket i början. Starta upp med 1-2 pass i veckan. När de känns bra så stegrar du långsamt. Annars tappar man oftast motivationer och ger upp. För att man får träningsvärk i kroppen och de är inget alla älskar. Men just därför behöver du vänja din kropp vid träningen och starta långsamt. Celsius

Klicka på produkterna för att kunna köpa!

Likes

Comments

Gucci - YSL - Louis Vuitton - Balenciaga 

Alla tjejer har sin stil, följer de modet man tycker om och köper de man tycker passar sig. Vad jag anser är viktigt i alla fall. Det är så viktigt att du litar på din egen smak och inte bryr dig om vad alla andra tycker. Alla tycker olika och de måste vi lära oss att acceptera. Vi är inte mer än människor och oj va vi skall vara tacksamma för att alla är olika. Så våga stå på dig och bär de du älskar!

För min del kan prislappen lite för saftig och då får jag ta mig en funderare. Men då kan jag inte sluta drömma om den dagen. Den dagen då det äntligen går i uppfyllelse. Den dagen jag kan gå in i väskbutiken och peka på min drömväska, betala och må fabulous hela dagen! Jag brukar ofta gå och drömma mig bort i shoppingcentrum. Önska att jag kunde spendera mer på alla små detaljer som jag önskar att jag hade. Tankarna går över till " ohh one day...one day you be mine ". Det är viktigt att sträva efter något, även om målet är att spara till en dröm väska.

Jag älskar att sträva efter mål. Sätter upp mål dagligen som jag vill och skall genomföra. Mål jag kanske inte kan åstadkomma på en natt eller några månader. Men för att alltid ha kämpar glöden till att lyckas och bli bättre. Då kan man ju börja tänka va har detta med en väska att göra. Jo, för oavsett vilka mål man än har i livet så behöver man värdesätta dom. Det är faktiskt någonting som du kommer kunna tacka dig själv för en annan dag. Även någonting som du verkligen kommer kunna glädja dig åt och känna att du lyckades!

Så jag tänker fortsätta kämpa för att en dag kunna köpa min drömväska!

- TRO PÅ DIG SJÄLV OCH VÅGA VA UNIK -

Likes

Comments

Givetvis är inte shopping allt i livet, men för mig är det ett stort intresse. Bara de att just nu ligger mitt prio på något större. Drömmarnas lägenhet, på markplan med två uteplatser. Så framtidens shopping kommer bli en massa ny inredning. Jag älskar tanken av att vi skaffat en lägenhet ifrån ett nybygge, byta ut till nya möbler och ny fin inredning. NYTT NYTT NYTT! Allting kommer vara så fräscht och fint. In på pinterest för massa inspiration och få längta ännu mer.

Jag älskar denna kombinationen mellan Marmor, rosa, silver och guld. Det bidrar med lycka i den färgkombinationen. I alla fall i mina ögon. Detta är den typ av inredning jag önskar att vi kommer ha i nya lägenheten. Happy wife happy life, eller hur baby? *blinkblink


Bygget är beräknat att vara klart Vintern 2018- Våren 2019 så det är inte så långt kvar. LÄNGTAR!!!!

Likes

Comments

Svenska it is! Jag hade egentligen tänkt ge mig själv en utmaning genom att ha bloggen på engelska. Men jag känner att jag drar mig ifrån att blogga och inte riktigt kan få ut de jag önskar säga. Såååå fortfarande hemma och är sjuk. Försökte jobba igår, men frossan kom tillbaka och förkylningen som är kvar va outhärdlig. Så jag fick bege mig hem och sova för att vila upp kroppen.

Man får göra de lilla som får en att bli lite uppiggande. Kolla på massa härliga bilder och drömma sig tillbaka. Jag längtar så efter sommar nu. Så man kan ta fram alla fina klänningar och sneakers. Kunna ta på sig brillorna och sätta sig på en uteservering. Finns det något bättre än de? En fantastisk sommardag med vännerna på stan. Timmarna bara flyger iväg och man skrattar och har så roligt. Livet känns så mycket bättre på sommaren.

Likes

Comments

BEAUTIFUL CAKES! 

The ceremony was so beautiful. Very modern and nice. It was a pleasure to be there with you on this very speciell day.

I wish you all the best and luck !

Likes

Comments

This is always a big subject to talk about. In this world we are so upsets with what to eat or not. Counting calories, how many calories i burn and how much you eat. STOP RIGHT THERE! This mindset will give you an eating disorder. Because you will become more and more picky about the food.

Our body need the food as the car need gas. If you don´t put gas in the system, your body will stop function the way it should. So, how should we think when it comes to food.

1. Our body need carbs to function. Without carbs our brain will lost the mindset off being focused. All you will think about is food. When we stop eat carbs, our body weight drops, yes. BUT! only for a few days, you think it will make your body burn fat, but instead it burn all the water you got in you body and start to brake down your mussels. The body will save your body fat as a survival kit. Then when all the mussels are no more use to get energy from, then it will go to your body fat... So eat carbs, but eat the right ones. Not the one like withe bread and pasta. It´s like eating sugar. You will need the one with higher fiber and protein.

2. Counting calories. It´s a waist of time and energy. The doctor has been looking in to this pretty serious and they has come to a conclusion. We can never know how many calories our body will burn and we can never count our calories correctly in our food. They tried with a lots of test during workouts and blood tests. to get some results, but nothing. It´s impossible to count how much you will burn or eat. So this way of taking control of your body figure will not work in the long term. You need to learn what kind of food your body needs and what kind of nutrition is in the food.

We all heard "Eat clean - look lean" it´s true, but you need to eat everything. Carbs, Fat, protein, vitamins, fiber and sugar. Your just need to learn what your body needs and want. To get a healthy good looking body -> learn about the nutrition instead of counting calories.

Likes

Comments