Grekland - Agistri

Dag 40-47:
På tisdag eftermiddag kom vi fram till Patras i Grekland. Vår slutdestination var den lilla ön Agistri, där bor min farfar numera. Han är inte grekisk men med tanke på vädret kan jag förstå flytten haha. Från Patras fick vi ta en buss till Aten och sen en färja ut till Agistri. Vi kom fram rätt sent till Agistri, ungefär vid middagstid, så vi tog en snabb dusch och gick sedan ut och åt. Till förrätt testade vi bland annat zucchinibollar, var väldigt gott!

Veckan på Agistri var väldigt mysig och skön. Det blev mycket badande och snorklande hela dagarna och mycket god mat. Vi hittade ett favorit ställe för snorkligen som vi var på flera gånger. Sista dagen hyrde vi var sin moppe också och åkte runt ön och testade badställen vi inte kunde gå till annars. Det är en väldigt liten ö, man kan åka till andra sidan på kanske 20 minuter bara. Vid ett ställe fanns en konstgjord plattform med badstege och där det var väldigt djupt. Det var väldigt mycket fiskar där så var roligt att snorkla men tyvärr var det väldigt mycket vågor så var lite svårt. Nedan är några bilder från veckan på Agistri!

Efter sju mycket sköna dagar på Agistri åkte jag och Gustav hem mot Göteborg igen. Då hade vi varit ute på resande fot i nästan 7 veckor. Vi hade båda faktiskt lite hemlängtan, det skulle bli skönt att få sova i sin egen säng, göra sin egna mat och göra sina vanliga aktiviteter. Men resan har varit så rolig och vi har fått se så många underbara ställen. Jag kommer nog även göra ett inlägg om mina favorit ställen som vi åkte till men först ska jag vila upp mig lite från vår semester. Kram!

Första soluppgången i Grekland. Gustav gick upp på däck på färjan, jag sov hehe

Utforskar ön

Grekisk dans och musik!

Salt hår

Favoritstället för snorkling

Många små kompisar på ön

Sova lite i skuggan

Så klart vatten på Agistri

En av många stränder med en brun Gustav

Sista dagen på ön

Vi fick se en väldigt fin soluppgång när vi tog färjan från Agistri klockan 06:40 för att åka hem mot Göteborg