MONOPOLI

Nej men alltså tiden springer förbi!! Senast jag uppdaterade er lämnade vi Kroatien efter två underbara veckor. Sen åkte vi båten över till Ancona i Italien, stannade där en dag för att sedan åka vidare till Monopli!

Efter 5 timmars tågresa från Ancona kom vi fram till Monopoli och checkade in på vårt boende. Hur vackert kök hade vi inte? Vi bodde på Dimora Porto Canale, underbart boende mitt i den gulliga staden och fantastiska värdar. Tips!!

Vi stannade totalt fem nätter i Monopoli, första dagen utforskade vi stan och hängde på stranden. Jag har inte hört talas om Monopoli så mycket tidigare, men den staden golvade verkligen mig. Helt förälskad! Varenda hörn var så vackert och allt var så personligt på något sätt, typiskt Italienskt och inte alls mycket turister. Måste åka tillbaka!! Och får ni chansen, åk dit!!

Staden består av väldigt mycket vita fina bygnader, färgglada dörrar och fönster. Samt gulliga små restauranger!

Eftersom vi ska vara borta så pass länge så går vi inte ut och äter varje kväll, utan vi lagar mycket mat hemma i lägenheterna vi hyr. Men på varje ställe vi besöker lyxar vi till det lite extra någon kväll och denna kvällen klädde vi upp oss, åt glass och drack vin i solnedgången. Helt magisk kväll!

Under vår vistelse i Monopoli gjorde vi två utflykter med tåg, så smidigt att ta sig runt via det i Italien. Och så billigt!! Men dom utflykterna får ni se mer av i nästa inlägg<3