Kambodja

Hej! Sitter just nu på vårt hostel i Siem Reap och vi har varit här i några dagar. Vi lämnade Bangkok i fredags (idag söndag) och sedan dess har vi chillat vid poolen, upptäckt Siem Reap och åkt till Angkor!

Vi började dagen med att gå upp 04.15 för att åka till Angkor och se Angkor Wat i soluppgången. Det var verkligen en upplevelse men är heeelt död nu. Kl är 21.45 och är så redo för att sova. Vi ska troligtvis åka vidare till Phnom Penh imorgon, inget är bokat dock. Vi kollade tempel hela förmiddagen och vi såg så mycket fint. Och efter tempelrundan fortsatte vi ta det lugnt vid poolen. Alltså sådan lyx att vårt hostel har pool och vi betalar 48/kr per natt.

Hoppas allt är bra med er! Kram

Thailand

Dag 3 i Bangkok! (Igår) så gick vi först till Chinatown för att se den delen av Bangkok. Sjukt häftigt! Påminner mycket om Chinatown i New York, förutom att det var mycket mer matstånd här i Bangkok än i NY. Det var iallafall häftigt att få gå runt där, speciellt då dom håller på att förbereda inför kinesiskt nyår som är imorgon. Det är helt sjukt stort här!

Vi fick en ros av vårt hostel. Så gulliga! Rekommenderar Burrow Bunny i Bangkok. Sååå fräscht och billigt.

Chinatown!

På kvällen så åkte vi på Jamie Olivers restaurang. Vi kände för att unna oss då det var ju faktiskt alla hjärtans dag! Åt sjukt god mat och drack lite vin. Sedan åkte vi till en Skybar som hette Vertigo Moon bar. En bar/restaurang på 59e våningen. Så häftigt! I New York var vi på flera rooftop bars men ingen som var såhär högt uppe och utomhus dessutom. Rekommenderar verkligen att åka på rooftop bars/skybars, kom ihåg bara att det oftast är dresscode.

Thailand

Hej! Just nu (torsdag) är vi inne på dag 4 i Bangkok. Vi kom hit i måndags och i tisdags så drog vi på oss promenadskorna för att upptäcka Bangkok. Vi gick runt lite i staden och sedan åkte vi till ett stort köpcenter. Vi kände oss inte helt klara med shoppingen plus att MBK inte riktigt var det vi var ute efter. Blev många timmar där innan vi åkte hem och däckade på vårt hostel!

Tänkte att jag delar upp Bangkok-inläggen så att det blir lättare att hänga med. Vi har haft tur med internet vilket är kul att jag har kunnat bloggat så pass mycket. Vi åker ju dock till Kambodja imorgon så vet inte riktigt hur internet kommer vara där, men det lär ni ju märka!

3 grejer om Bangkok: Trafiken är HEMSK. Tuk-tuks i denna trafik är ännu värre och till sist: Det är svinsvårt att hitta nice mat i denna stad. (Vilket är sjukt konstigt då staden är så stor kan man ju tycka?!)

Thailand

Hej! Igår kom vi äntligen till Bangkok. Vi var så otroligt less på Hua Hin så det kändes skönt att få lämna och få upptäcka Bangkok. Vi kom fram vid 3-tiden och efter det så gick vi runt och försökte orientera oss i Bangkok ett tag innan vi tog en tuk-tik till MBK som är ett stort shoppingcenter. Dock så var inte det riktigt vad vi var ute efter så vi ska åka till ett annat shoppingcenter idag. Sedan ska vi fortsätta upptäcka, åka på tempel osv!

Hoppas ni får en fin dag!

Thailand

Godmorgon! Igår var på riktigt bästa dagen när vi åkte till ett vattenland i Hua Hin. Vi var som två små barn igen när vi sprang runt där och åkte allt och gjorde nästan allt. Otroligt bra utbud på saker vilket gjorde dagen toppen!

Efter vattenlandet var både jag och Ekaterina helt slut så vi gick och åt på någon mysig Vegansk restaurang och sedan tillbaka till vårt hostel. En riktigt dålig sak med Hua Hin är deras matutbud. Det finns knappt något vegetarisk här vilket är jättetråkigt verkligen, har lixom levt på french fries 2 dagar nu för att utbudet är så dåligt.

Aja! Nu ska vi göra i ordning det sista innan vi beger oss till Bangkok vilket också blir sista destinationen i Thailand!

Thailand

Godmorgon! Klockan är strax 09.00 här och jag har legat vaken ett tag medan Ekaterina sover. Har så himla svårt för att sova länge på morgonen trots att man somnar sent på kvällen. Slutar alltid med att jag är svintrött hela dagen.

Vi är iallafall i Hua Hin nu, vet inte om jag nämt det? Kom hit i förrgår och hittills har vi hunnit vara en sväng på stranden, gått runt och kollat i stan och varit på ett jättestort köpcenter. Ingen av oss gillar Hua Hin så vi ska åka vidare imorgon. Det är alldeles för mycket som en Europeisk semesterort. Men först ska vi åka på vattenland idag och jag är sjukt taggad haha!

Hoppas ni har en fin helg! Kram

SUSHI! Båda har cravat och äntligen fick vi äta. Så gott. Äter ju dock inte fisk för att jag är vegetarian men avokado-sushi är så gott ändå!

Thailand

Alltså denna fantastiska ö! Jag vet knappt vart jag ska börja. Vi fick tips att Ekats 2 kompisar att åka hit för att dom hade varit där precis innan. Så vi chansade och åkte dit. Efter en otroligt random resa (vilket är typ standard i Thailand, man vet aldrig vart man ska hamna) så kom vi äntligen fram. Vi hade bokat boende via booking.com och hittade ett fantastiskt bungalow hotell. Vi betalade 80kr/natt, så otroligt prisvärt! Hela atmosfären var fantastisk och personalen också. Rekommenderar verkligen Coffee and Resort på Koh Phayam.

Hela ön har ett sådant lugn. Känns lite som en Hippi-ö. Ingen är stressad, enda fordonet som finns är mopeder och det är så många små mysiga restauranger. Det fanns så mycket vegetariskt/vegansk vilket ägde. Åt så mycket god mat. Fanns mycket burmesiskt också vilket jag gillade jättemycket!

Vi hyra moppe för alla 5 dagarna vi var där vilket behövdes för att kunna ta sig någonstans. Vissa dagar åkte vi bara till någon av stränderna och andra dagar åkte vi runt och upptäckte ön. Otroligt avkopplande dagar men härligt häng och god mat! Är mer än nöjd. Rekommenderar alla men samtidigt ingen att åka dit. Det är inte turistigt alls och det är de som är charmen med stället. Alla är så vänliga på ön och det känns väldigt familjärt. Därför vill jag att det ska bevaras och inte massturistas. Men allt som allt får Phayam 10/10.

Thailand

Hej! Ekaterina ligger just nu och sover så passar därför på att blogga ikapp lite. Vårt hostel har galet bra internet för att vara Thailand så nu går det faktiskt att ladda upp bilder. Bra va?

Här är lite bilder från vår första destination. Koh Phangan. Gillade faktiskt den ön väldigt mycket trots att det var galet mycket fest. Det var jättefint där och vi hängde med massa Umeå-Bor vilket var så kul.

Sedan åkte jag, Isak, Evelina, Ekaterina, Viktor och Klas till Koh Tao. Vi stannade bara 2 dagar men det räckte verkligen. Koh Tao var fint, men inte så mycket mer än så. Dock så tog vi inte dykcertifikat vilket kanske gör att man inte gillar ön så mycket då den precis endast består av dykning. Men vi åkte och snorklade iallafall. Sedan fick jag feber en dag så var inte på så bra humör vilket gjorde att jag tyckte ännu mindre om Koh Tao haha.

Koh Phayam förtjänar ett eget inlägg för att det är en sådan fantastisk ö!! Så glad att vi fick tips av några kompisar att åka dit.

Till alla nära och kära där hemma: Hoppas ni har det fantastiskt! Tänker på er. Och håll koll på min instagram istället för bloggen för det är mycket enklare att uppdatera där då det inte kräver så bra internet! KRAM

Thailand

Hej! Bloggen lyser lite med sin frånvaro men det beror verkligen på det dåliga internet. Just nu är vi på Koh Phayam, en fantastisk ö!! Dock är det sista dagen innan jag och Ekat reser vidare till Hua Hin (blev väldigt spontant att åka dit haha) och Isak å Evelina åker hem till Sverige. Innan Koh Phayam var vi på Koh Tao ett litet tag men gillade inte det så mycket. Nu är det allt jag hinner skriva för nu, kommer skriva ikapp lite vad vi har gjort så fort jag kommer till ett bra internet! Nu vet ni att jag lever och har det bra. Puss och kram

Thailand

Hej! Tänkte bara uppdatera att vi är framme efter typ 2 dagars resande. Blev en väääldigt lång resa men känns skönt att vi är framme på Koh Phangan nu. Vi har mött upp våra killkompisar och Isak vilket är superkul. Nu ska vi njuta av dessa dagar med roligt sällskap. Puss och kram