Sammanfattning av Aussie

För två månader sen började vi vår resa, första destinationen var i Sydney. Trötta och jetlaggade fick vi en tuff start och början på livets resa. Sydney tyckte vi sådär om, kanske för att vi kastades in i en storstad direkt.

Coffs harbour; en mellan destination innan Byron bay. En riktig håla som vi lätt hade kunnat hoppa över, tur vi bara hade två dagar där.

Byron bay; Den staden älskade vi från start, så himla chill och mysig stad. Där stannade vi en vecka och hade lätt kunna varit kvar ännu längre, njöt varenda sekund.

Surfers paradise, Gold coast; Där bodde vi hos Alexandra som vi var mycket tacksamma för. Vi var inte jätte förtjusta i själva staden. Det har vi insett att vi inte tyckt om storstäder så mycket. Men det var häftigt att vi var där såklart.

Brisbane; Där bodde vi hos Malin och Lina, Malin var hemma i Sverige då men Lina tog hand om oss väl. Där strosade vi mest omkring och besökte Ikea som var det bästa på länge. Köttbullar, mos och svenskt godis. I Brisbane stannade vi endast två dagar.

Noosa; ååh älskade Noosa, så mysigt ställe. Dock hamnade vi på ett dåligt hostel första nätterna som var tråkigt. Firade jul där och då gick vi ut och käkade och drack mängder av sangria. Krångel med boende, hemlösa och sedan incheckning på ett hostel i sista sekund. Som nog var det bästa av allt, hade så roliga utgångar och träffade mycket människor. Miljön och Main beach var så fint. Där njöt vi hela veckan.

Harvey bay; Ett stop som vi skulle ta oss till Fraser Island ifrån. Fraser var lite av en besvikelse för det var så mycket vildmark och ganska tråkig grupp men är glad att vi såg och upplevde allt vi gjorde. Man är ju härdad nu iaf när det kommer till camping och allt haha.

Airlie beach; Så fint och mysigt ställe! Därifrån tog vi oss med båten till whitsundays. Men där hade vi riktigt otur med vädret och var tvungna att avbryta turen så vi missade en hel dag... Men vi hann iaf snorkla två gånger och se whitsundays, glad att vi hann göra det. Vi var ett härligt gäng och när vi kom tillbaka till fastlandet igen käkade vi ute och gick ut. Där tatuerade vi även oss för första gången, bus!

Cairns; pga regnet som varit här missade vi hela magnetic Island eftersom bussarna blev inställda. Det gjorde att vi kom hit till Cairns nån dag tidigare. Här kom regnet ikapp och vi hade några sega dagar. Efter tre dagar tittade solen fram, då åkte vi på en dagsutflykt och badade i vattenfall och såg regnskog. Sedan gjorde vi skydive som var det sjukaste nånsin och imorgon ska vi ut en heldag på barriärrevet. Det kommer bli mäktigt och hoppas vädret blir fint.

Tackar Australien för denna gång som vi både hatat och älskat. Inget var som vi tänkt oss och vi anpassade oss efter ett bra tag, men detta land har trots allt blivit vårt hem under två månader. Vi båda har väl insett att vi kanske inte är några riktiga backpackers som vill leva så sunkigt som möjligt, men vi har klarat det. Vi har sett och upplevt så häftiga saker som vi båda kommer bära av med oss hela livet. Är så glad att vi klarat det tillsammans och vi har haft så kul och även skrattat när det varit som värst. Nu fortsätter vår resa mot Asien 🌟