FRASER ISLAND

HEEEJ! Var ett tag sedan jag uppdaterade här, men har inte haft tillgång till internet alls. Dagen innan nyår åkte vi bussen mot harvey bay, en liten håla för att spendera natten på innan Fraser. När vi väl fick reda på allt som skulle hända osv o blev vi först paff, trodde inte det skulle vara så mycket vildmarksliv och indelning i grupper för att fixa mat under tre dagar osv. Tidigt på nyårsafton åkte vi i tre safaribilar mot färjan som skulle ta oss över till ön. Väl framme på ön stannade vi till på några ställen, bland annat vid en sjö där det fanns fiskar som de har på spa som äter död hud haha. Där badade vi o fiskarna mumsade på oss. Sedan åkte vi till campet där det var de skruttigaste tälten med enbart en yogamatta att sova på, en liten bajamaja o ja knappt ett kök o några bord hahah... Men men, svidade om och började äta och dricka tillsammans med alla. Goonet gjorde susen i våra kroppar. Vi fick aldrig lämna campet heller utan en dingostick och alltid gå i grupp så inte dingos skulle attackera, vi såg en på håll. Nyårsafton firades på stranden med en stjärntäckt himmel, bubbel, trevlig sällskap och tomtebloss. Ganska fett ändå att firat nyår och varit på världens största sandö. Sedan somnade vi sent i vårt tält för att sedan stiga upp tidigt dagen därpå för nya utflyter. In i bilarna igen och köra genom jordens off road, flög upp i taket flera gånger och slog i huvet, men gud vad vi skrattade. Vi åkte och tittade på Maheno wreck som är ett skepp som flutit upp på stranden. Sedan åkte vi till champagne pool för att bada, dock regnade det så det var lite kallt.. Sedan åkte vi till Eli creek, är vatten som rinner som en flod som man kunde flyta igenom. Vattnet var iskallt men det var så fint där. Efter det åkte vi tillbaka till campet där vi hängde och efter många härliga samtal somnade vi. Klockan 04.45 ställdes klockan för gå upp och se soluppgången, mycket fint var det. Dagen vi skulle åka tillbaka åkte vi förbi Lake Mckenzie, åååh dog vilket jäkla fint o häftigt ställe. Klarblått sötvatten som går att dricka och så ren sand att tvätta sig i. Där hängde vi någon timme innan vi åkte tillbaka mot fastlandet igen. Hade en så häftig vistelse där och man klarar verkligen mer än vad man tror. Vårt gäng var inte det roligaste men träffade två svenska härliga killar som vi hängde med mesta dels av tiden och hade riktigt kul med. Nu taggar vi till Whitsundays och båt för två nätter!