Lasit : Rayban

Paita : BikBok

Housut : H&M

Kengät : Adidas

Day 2

Noniin, jos nyt vihdoin saisi tämänkin postauksen julki. Jos rehellisiä ollaan, niin ei ole ollut intoa kirjoittaa tätä loppuun edes. Ei loma loppupeeissä ollut niin kiva ja täydellisesti onnistunut, niin ehkä siksi ei myöskään kiinnosta tehdä tätä. No kuitenkin tössä se tulee.

Seuraavana aamuna herättyämme lähdettiin vain keskustaan päin, onneksi ei tarvinnut enää juosta paikasta toiseen. Jalat alko oleen jo heti alkumetreillä taas kipeät, mutta pakko se oli vain jaksaa. Ei äidin kanssa enää jaksettu museoita katsoa niin mentiin vain aulaan istumaan ja odotettiin kun veljeni kiersi paikat, löydettiin jopa yks söpö kahvila. Kaikki oli siellä pinkkiä ja valkoista. En tosin tajunnut ottaa kuvaa...

Päivemmällä meille tarjottiin viimeisiä ooppera lippuja mitä oli enää jäljellä, mutta ei mua kiinnostanut ooppera tai baletti millään tapaa niin äiti ja veli päätti ostaa itselleen liput illaksi. Pienen kiertelyn jälkeen päätettiin mennä kauppaan ostamaan seuraavaksi aamuksi aamupalaa. Sunnuntaisin Wienissä ei ollut juurikaan mitään auki mutta, yksi ainoa pikku ruokakauppa oli auki ja voittekin jo varmaan arvata oliko se edes täynnä...

Koko päiväksi oltiin luvattu vain aurinkoa ja helletä, mutta sieltä jostain ne sadepilvet oli ilmestynyt. Metrolta hotellille kävely ei ollut edes pitkä matka, mutta kastuttiin silti aivan läpimäriksi. Läpimärkänä oleminen, ihonmyötäset vaatteet ja kostea ilma. Ei kiitos! Tuntui niin hirveältä! 😭

Huoneeseen kun pääsin niin äkkiä halusin vain päästä hiostavista vatteista eroon ja muistin että hei hyllyssähän on kylpytakkeja niin otimpahan sen päälleni ja äitikin päätti tehdä saman.

(Pidettiin noita takkeja päällä vain kuvien ajan, tuntu aiiiiivan hirveen kuumilta päällä ja ei se ollutkaan niin mukavan tuntunen kun mitä multa kotoa löyty! 😂)

Äiti sammui samantien kun pisti pään tyynyyn ja veljeni hetken lepäsi ja jatkoi sitten taas matkaa. Vihdoin kun oli vaan pelkkää aikaa ja sai vaan olla niin kone auki ja netflix päälle. Ai että! Ja tietenkin tälläsenä suklaan ystävänä hotkasin melkeen kokonaisen levyn suklaata samalla.. 😄 Hups

Vajaa parin tunnin päästä alkoi olemaan nälkä, mutta ulkona satoi edelleen niin ei millään tehnyt mieli lähteä etsimään mitään paikkaa, mutta pakko se oli kun ei siitä hotellin Menu:sta oikeen mikään ollut meidän mieleen. Napattiin respasta sateenvarjot vain mukaan ja lähdettiin etsimään ruokaa. Ja niinkun sanoin jo aikaisemmin niin sunnuntaisin melkein mikään ei ollut auki niin jonkin aikaa kesti ennenkuin löytyi edes joku OK paikka. Noin 40min jälkeen löydettiin Pizza E Pasta ravintola, oikeesti jopa aika läheltä meidän hotellia, mutta mentiin vain pitempää reittiä. Pizza oli kyllä hyvää, mutta sen koko oli jotain niin wau! Suomessakaan en jaksa kokonaista pizzaa syödä ja tuolla ne oli melkein 2 kertaa suomen pizzan kokoisia! 😂 Oikeasti pizza oli jopa vielä isompi kun miltä se kuvassa näyttää!

Syötyämme mentiin takaisin hotellille, mutta tottakai ennen sitä piti vielä jätskit saada kun tuolla oli niin halpaa ja hyvää. Veljeni tuli sitten suunnilleen samoihin aikoihin takaisin hakeman äitiä sinne oopperaan, mutta eipä ne sinne ehtinytkään kun eksyi matkalla. Äiti suunnisiti sitten itsensä takaisin ja veljeni jäi keskustaan.

Last day

Viimeinen aamu syötiin kerrankin aivan rauhassa omalla parvekkeella auringon paisteessa. Päivä alkoi rennoissa merkeissä, pakattiin vain kaikki meidän laukut ja ylimääräset tavarat isoon matkalaukkuun, mikä oli meidän ainoa ruumalaukku. Mietittiin hetki vielä mihin mennään ja sitten vietiin laukku aulaan ja lähdettiin liikkeelle. Tällä kertaa oli ennustettu sateista päivää, mutta ei onneks satanutkaan.

Kierrettiin suunnilleen vain samoja katuja kun edellisinäkin päivinä, mutta haluttiin vain rauhassa kierrellä liikkeitä ja viimeinen päivä ottaa niin rennosti kun vaan voi. Ei muutenkaan ollut niin paljon aikaa ennen kun piti lentokentän suuntaan lähteä.

Yritettiin löytää jotain ruokapaikkaa, mutta monessa paikkaa oltiin menossa siestalle juuri siihen aikaan. Veljeni kävi edellisenä iltana tässä samassa Rinderwahn ravintolassa. Oli kyllä niin hyvää! 😍

Matkasta on jo niin kauan aikaa, etten rehellisesti edes enää muista mitä teimme tän jälkeen. Kai menimme vain hotellille pakkaamaa laukut uudestaan vähän paremmin ja lähdettiin lentokentälle päin.

llll

Näinkin lyhyen matkan jälkeen, tuntui niin ihanalta päästä pois suomesta! VIHDOIN, siitä on niin monta vuotta kun viimeksi olen missään ollut ja vaikka alussa sanoinkin ettei loma ollut mikään onnistunein tai muutenkaan ei ole ollut intoa tätä postausta kirjoittaa loppuun niin oli se nyt kuitenkin ihanaa!.

Oli kyllä ihanaa päästä kotiin, pistää kylpytakki päälle ja hypätä sänkyyn peiton alle ja vaan olla. Ei tarvinnut enää kävellä jatkuvasti ja rasittaa kipeitä jalkoja enää metriäkään. Olin niin väsynyt, että sammuin kesken kaiken. Aamulla heräsin lamput päällä, kone auki aivan naamani vierestä, koneen ja puhelimen johdot siellä täällä ja puhelin oli tyynyni alla. Noh kerrankin sain unta hyvin, eikä tarvinnut sängyssä pyöriä ja hyöriä ennen kun uni tuli. 😃

Toivottvasti pidit kuvista ja postauksesta!