En fantastisk resa har tagit slut. En vecka var vi utanför Afrikas kust på en ö som heter Kap Verde. Det blåste ganska så rejält varje dag men tur var nog det, för de stunder det inte blåste så var det närmare 30°. Första dagen gick vi ut och kollade runt lite på Santa Maria och hittade en fin restaurang att käka på. Den låg på en liten udde vid havet och det va fullt med ljusslingor överallt, super mysigt! Jag beställde en skaldjurssoppa och en drink som jag inte drack upp (de flesta drinkarna innehöll betydligt mer alkohol än dom hemma i Sverige, vilket jag inte var så förtjust i), men soppan var mumsig.

Efter det så underhöll vi oss med diverse olika saker. Vi hyrde två elcyklar som vi körde runt ön på, spelade tennis (vilket inte var lätt när det blåste storm haha), vi chillade vid poolen och vi åt på mera restauranger som var super goda!

Dom hade så sjukt god mat, allt från grillbuffe till skaldjurs rätter och lax. Den här fisken var jätte god. Rätt så fräckt att servera en helt grillad fisk med pommes bara sådär :D enkelt och gött!

Vattnet var inte supervarmt men det gick helt klart bra att bada i, man blev rätt så van vid temperaturen. (poolen vid hotellet var nog faktiskt kallare haha). Eftersom det blåste så mycket så blev det väldiga vågor som va kul att leka i. Dom va väldigt starka dock så man kunde flyga flera meter fram och tillbaka och fulla arslet med sand :D

Det absolut roligaste vi gjorde var i varje fall att dyka. Tyvärr så väntade vi tills på onsdag för att dyka (åkte hem på fredagen) och då blev det inställt på grund av "dåligt väder" antagligen så blåste det för mkt. Så då fick vi inte dyka förens på torsdagen. Vi hade skitkul och det var Johnnys första gång så han blev helt frälst! Hade vi dykt tidigare på veckan så hade vi definitivt åkt ut och dykt igen, för det var helt fantastiskt.

Allt som allt en bra resa men nästa gång sticker vi till Thailand i två veckor, så ska Johnny ta dykarcertifikat och jag ska ta advanced! Vattnet är nog klarare där och man får nog se på lite mer saker under ytan. :)

Äääntligen ska jag och Johnny åka på semester tillsammans. Jag vakande upp en natt klockan 4 på morgonen och kunde inte sova, så jag kikade in på lite resor och kände att Egypten, dit vill jag! Så jag väckte Johnny och frågade om han ville åka till Egypten med mig, men han va inte värst sugen just där och då och sa att vi får prata om det i morgon. Sagt och gjort så tog jag upp det dagen efter igen och började leta resa på allvar. Men Egypten blev det inget av, då kollegan hade varit med om magsjuka där och det hade även iprincip hela min familj.

Så tillslut bokade vi en sistaminuten till Kap Verde som är en ö utanför Västafrikas kust. Kap Verde är känt för sitt vänliga surfväder så förhoppningsvis kanske vi kan pröva på att surfa lite. Vi har tänkt hyra en moped eller fyrhjuling en dag och upptäcka ön för oss själva och jag skulle gärna vilja göra ett dyk eller två i havet! Nu är vi i fullgång med att packa, eller mest jag då Johnny är på jobbet och har fotbollsträning ikväll. Bussen går 01.30 i natt ifrån Örebro och flyget från Arlanda går klockan 06.05 och är framme klockan 12.00. Så en hektisk natt, men förhoppningsvis kan man sova lite i bussen och på flygplatsen :)

Beställde två par baddräkter och ett par solglasögon från nelly som kom i brevlådan idag. Suupersnygga baddräkter och den blåa kommer nog användas flitigt då den va jätte skön och passade bra då den hade band som man kan ändra längd på över axlarna. Den rosa var något liten men förhoppningsvis går den ut sig?! haha.

Boyfriend jeans som är köpta för 100kr på rean på H&M kommer följa med.

Även de här supersnygga highwaist byxorna från H&M.

Solkräm i 50+ för ansiktet, axlarna och knäna, som brukar bli ganska sönderbrända. Resten av kroppen täcker förhoppningsvis 20 så man kan få lite färg. Samt AloeVera kräm när man väl har bränt sig haha. Halstabletter, magtabletter, vätskeersättning, alvedon osv... Allt för att göra resan så lätt som möjlig.

Och självklart kommer vi ta med oss lite svenska chokladbollar att käka där nere, man vet ju aldrig vad det finns för godsaker att köpa där!

Och sist men inte minst, min nyinköpta begagnade Gopro Hero 3. Förhoppningsvis tar den sjuka bilder så jag kan sätta ihop en fin video när vi kommer hem igen. Nu ska jag tvätta och packa färdigt, göra lite matlådor som vi kan ta med oss, handla lite godsaker, städa klart lägenheten eftersom det brukar bli kaos när jag ska packa och hitta alla saker, hehe.

Ha det så bra nu och ta hand om varandra. Jag och Johnny ska se till att ha det lugnt och skönt där borta, sola mycket och upptäcka så mycket vi kan av ön. Hörs!

Det finns nästan ingenting som går att jämföra med en riktigt tjock fet ostig hamburgare med bacon och lite mer ost! (kanske då möjligen en stor fet flötig pizza från kvarngatans pizzeria hemma i Sunne eller pappas hemmagjorda kaishersmarren)

Johnnys och min standardrätt med andra ord stavas H A M B U R G A R E med extra allt.
Örebro har en tendens till att leverera dessa hamburgarna och vi säger inte nej... Idag är det Torsdag och Bullseye Saloon har specialerbjudande hela september ut varje Tis & Tor där det är 2 för 1 på burgarna.

Så without further ado - Bullseye Saloon tonight baby!