Ikväll så körde vi på ett vinnande koncept, nämligen en middag på samma ställe som gårdagens middag spenderades på. Efter middagen bestämde vi oss för att ta en kvällspromenad bort mot Marina Bay & Gardens By The Bay. Det är även ett måste att spana in alla dessa ”träd” som är ett av de signum för Singapore. Vi kom fram till parken just i rättan tid, då den dagliga ljusshowen var i full rulle. En upplevelse i sig måste jag säga!!
Alla ni som har chansen att åka till Singapore, gör det för guds skull, för wow vilken häftig stad detta är!!
Nöjda och belåtna med dagen ska vi nu krypa ner till kojs, imorgon väntar nya äventyr!

Godnatt på er

Hej på er!!
Vilken gårdag vi hade!!
Vi började dagen med att ta tunnelbanan för att äta frukost, väl på plats insåg vi att vi virrat bort oss helt och hamnat på fel ställe än vad vi hade tänkt. Så summan av kardemumman åkte vi tunnelbana i 2 timmar innan vi fick i oss något att äta. Tog bästa möjliga till frukost/lunch, vilket blev varsin subwaymacka.
Resterande del av dagen utforskade vi ännu mer utav Singapores vackra stad!! Bestämde oss sedan för att återvända tillbaka till hotellet för att göra oss iordning för middagen följt av att göra ett besök på stadens bästa rooftopbar.
Vi tog tunnelbanan mot Clarke Quay, ett samhälle som är beläget med massvis av restauranger precis vid floden. Här avnjöt vi en god middag innan det blev dags för ett besök på 1-Altitude, rooftopbar med 360graders vy över hela Singapores stad. Vi beställde varsin ”Singapore sling” som vi avnjöt från våning 63 med en helt makalös utsikt. Drinken ska även vara ett måste, då man besöker staden. Då vi hört lite blandade meningar om den, måste vi ändå medge att den var riktigt god & passade oss alla tre i smaken!!

En riktig kanonkväll med andra ord!!

Hej på er ifrån Singapore!
Senast vi hördes vid var vi i Kuala Lumpur och vi har numera hunnit tagit oss en bit till. Från Kuala Lumpur bokade vi oss en buss som skulle ta oss vidare till Singapore. Bussresan flöt på himla bra och efter gränskontrollen landade bussresan på totalt 6timmar. Väldigt smidigt och billigt sätt att färdas på då biljetten endast kostade 95 svenska riksdaler!
Väl framme i Singapore checkade vi in på vårat nya boende, fragrance hotel-crystal. Här bor vi fint & fräsch en liten bit utanför staden, men det går enkelt att färdas till och från med tunnelbanan vid ett köp av ett turistpass.
Hittills har vi endast hunnit inviga våra tunnelbanekort och kollat oss runt i staden. Vi tog en tur till marina bay & även gardens by the bay idag. (Hit ska vi även ta oss när det är mörkt, då det ska vara väldigt spektakulärt)

Morgondagen kommer ungefär se likadan ut. Sightseeing i Singapores stad följt av en Singapore sling på någon utav stadens rooftopbar’s kanske?!

Hoppas allt är bra med er därhemma!!

De dagar vi hunnit vara i Kuala Lumpur har varit några intensiva shoppingdagar, men vi klagar då inte. (Däremot klagar plånboken ;))Vi har hunnit med att besöka många olika gallerior och även gjort många fina kap.
De kommande dagarna kommer vi troligtvis hinna med ett besök i de berömda ”batu caves” här i staden samt ett kvällsbesök vid de typiska turistmålet: Petronas Twin Towers.
Vi gjorde ett snabbt besök här vid dagtid, men de ska tydligen vara ett måste att besöka när det är mörkt & ljusen från tornen lyser upp!! Upp till bevis.
På återseende!!

Hej där hemma!!!
Nu har vi landat i Malaysias huvudstad, nämligen Kuala Lumpur. Vi bokade oss ett flyg tillbaka från Langkawi då det inte skiljde många kronor i prisskillnaderna mellan tåg eller de flyg vi bokat. Efter att ha spenderat en vecka på Langkawi med sol och bad var vi nu redo för storstaden igen. Himla skönt!!

När vi landat & checkat in på vårt nya boende så tog vi en grabcar mot Ikea för lite svensk mat. (Som vi längtat efter köttbullar med mos haha!)
Efter maten gick vi runt på den närliggande shoppinggallerian, här gjorde vi några fynd innan det var dags att åka hem och lägga sig efter en lång och rolig dag.

Imorgon står ännu mer shopping på agendan!!

Idag kära vänner!! Så tog vi tillfället i akt och besökte den omtalande attraktionen här på Langkawi. Höll alla tummar och tår på att det inte skulle blåsa allt för mycket, och när vi väl skymtade att linbanan var i full gång så kändes de tipptopp.

Vägen upp har även blivit klassad som den brantaste linbanan på jorden, de ni!!

Tyvärr fick vi aldrig chansen att åka upp i skybridgen idag då det blåste för mycket. Den hölls avstängd tills i hopp om att blåsten skulle avta (vilket var senare på eftermiddagen) Men vi fick oss ju iallafall ett gott skratt på 3D museet som tur var!! Nästa gång vi åker dit håller vi tummarna för att det är fritt fram att inträda.
Hoppas allt är bra med er!!

Nu har vi hunnit landat här på Langkawi, har även hunnit spendera en natt på vårt nya boende.
Att ta färjan från Koh Lipe gick himla smidigt, och rätt som de var så kom vi iland på färjeläget på Langkawi. Kopplade upp oss på närmsta wi-fi för att kunna ta en grabcar till vårt nya boende. Efter många om och men hittade chauffören tillslut fram till boendet & där hoppade vi av. Varma och trötta gick vi för att checka in och tanten vi mötte i dörröppning såg alldeles chockad ut. Även fast vi bokat boendet i god tid för den kommande veckan så förstod hon inte vad vi ville och framförallt inte vad vi gjorde där. Hon försökte samtala med oss på sitt språk och vi fick inget speciellt klartecken på vad som skulle komma skall. Väl där och då kände vi att det var lika bra att leta efter ett boende på plats, sagt och gjort så gick vi in på närmsta motel efter vägen & här hade de ett rum för oss alla för hela vår 7-dagars vistelse här på ön. Ett fräsch och fint boendet precis inom vår prisklass!!

Idag har vi bara tagit igen oss och samlat krafter inför kommande veckans äventyr. Imorgon blir de desto mer fartfyllt, då är nämligen planen att utforska skybridge & ett 3D museum här på Langkawi!!

Imorse ringde alarmet 06:00, i hopp om att få se en soluppgång från stranden på ”sunrisebeach”. Gick upp och klädde på mig och hade god tid på mig för att vandra bort mot stranden. Väl där intog jag första bästa plats och hade kameran i högsta hugg!! När showen var över knatade jag in till samhället igen för att möta de andra två på en frukost på vårt favoritställe här på ön ”bloomcafé”. Åt en frukost, mätta & belåtna gav vi oss sedan ner på stranden för att spendera dagen där!!
Efter att ha legat på stranden några timmar kände vi oss alla lite matta och dåsiga så efter lunchen promenerade vi hemöver igen för en powernap innan middagen kallar. (Jobbigt att vara på semester.. :))
Hoppas att allt är bra med er därhemma!!