Hello from Puerto Prinsessa.. eller ja vi hade hoppats på att kunna säga det, om allt hade gått som planerat. Men nej igår när vi kom till flygplatsen så kom inte vårt flyg upp. Efter att ha sökt runt så gick vi bort och frågade flygbolaget. Då fick vi som svar: erat flyg gick för 4 timmar sedan. Haha det va roligt va men nu skojar du? Nej nej vårt flyg hade ändrat tid och gått 4 timmar tidigare, och ingen information hade skickats ut till oss. Då har de tydligen ändrat och lagt in en helt annan emailadress på oss så mailet har inte skickats. Vi fick iallafall tillslut hjälp med att boka nya biljetter till Puerto Prinsessa dagen där på. Så nu stod vi med ett hotell och en buss resa i Puerto Prinsessa som inte går att avboka och utan boende i Cebu. Men så är det ibland, vi bokade nytt hotell i Cebu och ny buss på Puerto Prinsessa. Ingen idé att stå och sur, lika bra att ta tag i det direkt :-) så in i en ny taxi och mot hotellet i Cebu, resten av kvällen tröst åt vi massa skit haha som vi får ta tag i på El Nido. Då blir det hårdträning ;-)

Glöm aldrig bort det, sura inte över små saker allting löser sig i slutändan // Ett glatt par på Cebus flygplats ;-)

Hur spenderar du din tid på flygplanet?

Att flyga kan ibland vara superkul och ibland går tiden jättelångsamt. Jag älskar att flyga, hihi lite uppenbart då jag jobbar som flygvärdinna. Men när du flyger privat så slappnar kroppen av på ett helt annat sätt. Självklart stänger man inte av helt utan man blir fortfarande lite i ”jobb bubblan” om du förstår vad jag menar. Men det är så avslappnande att kunna sätta i hörlurarna och sätta på musik eller ett podd avsnitt.

Jag har tidigare inte varit någon podd människa eller har egentligen bara inte tänkt på att lyssna på podd. Men nu är jag helt fast, det är så skönt att sätta på ett avsnitt då och då. Jag lyssnar oftast på podd när vi flyger, åker buss/båt, när jag ska blogga, redigera bilder you namn it. Podd går att lyssna på vid alla tillfällen. Har en favorit just nu och det är Bianca Ingrosso och @alicestenlof podd, JAG ÄLSKAR DEN!! Men vem gör inte det? Haha nej men den är bara så härlig på alla sätt. Tisdagar har blivit veckans lilla höjdpunkt, då de släpper nytt avsnitt. Och såg nu att jag inte lyssnat klart på deras nya avsnitt som släpptes för 2 dagar sedan. Perfekt när vi har lite tid på flygplatsen och på flygplanet. Har du inte lyssnat på deras podd, så ge det ett försök du kommer inte att ångra dig!!

Godmorgon eller ja morgon och morgon, klockan är 13:40. Idag har vi verkligen haft en lång sovmorgon, klockan ringde och vi tog på snooze efter snooze haha närmare 11 var vi uppe ur sängen. Men så skönt det var med en riktigt sovmorgon. Vi försökte hitta ett frukost ställe men ingen lycka där. Vi testade istället ett hamburgar ställe i närheten som två danskar tipsat om som vi träffade på hotellet.

Jag älskar ju att äta frukost när jag vaknar, oavsett vilken tid det är så föredrar jag frukost frukost så som gröt, müsli, frukt, ägg bland annat. Men idag passade det perfekt med hamburgare och en glass i solen till efterrätt. Nu är vi mätta och belåtna tills vi kommer fram till Puerto Princessa. Vårt flyg går inte förrän senare på eftermiddagen, så vi sitter i lobbyn på hotellet och fördriver lite tid nu innan vi ska bege oss till flygplatsen.

Kram kram :-)

Några bilder från Koh Rong, finns så mycket vackra platser ute i världen. Har du chansen att resa, tveka inte, gör det!

Hejsan fina! Vi har precis landat i sängen, redo att söka runt lite inför kommande stopp på våran jorden runt resa. Om en vecka befinner vi oss nämligen på Bali, längtar längtar.
Så finns det någon av er som varit på Bali och har några grymma tips på vad man inte får missa? Hört/sett på bilder att det ska vara helt underbart. Bali verkar vara ett ställe som gör många mållösa.

Det har varit en lång resedag idag, först båt sen buss i 4 timmar så både jag och Jonas är lite slitna nu. Vi bor väldigt centralt i Cebu över en natt, innan vi sent imorgon tar flyget över till Palawan. Vi strosade runt i köpcentret 2 minuters gångavstånd från hotellet Hotel Stella och fick med oss lite välbehövliga småting. Så som myggmedel, deodorant och en café för mig och en choklad milkshake för min älskling.

Nu ska vi fortsätta vårt sökande på Bali, innan vi ska sätta på en mysig film!! Vi har inte kunnat sett på film på sååå länge pågrund av dåligt internet och att det funnits andra mysiga saker att göra. Men nu har vi ett perfekt tillfälle för en härlig filmkväll. Så idag ska vi avsluta dagen med film :-) hihi

Hoppas att ni har haft en underbar dag!! Kram <3

Våran sista kväll på denna romantiska ö <3

Vi har precis ätit middag på samma resturang som igår, var så god mat så vi var bara tvungna att gå dit en sista gång. Nu sitter vi och spelar yatzy och njuter av våran sista dag på Malapascua. Blir en tidig kväll idag då klockan står på 06:00 imorgon bitti, haha. Jättetaggad för träning, imorgon blir det intervaller och styrka :-)

Varma kramar på er och godnatt från varmare breddgrader <3

Heldag på strand <3

Idag har vi spenderat hela dagen på stranden, solat, badat, ätit glass och allt de där som hör till en perfekt stranddag. Det blev lite mulet nu på eftermiddagen så vi tänkte att börja packa väskorna lite smått. Vi tänkte nämligen lämna närmare 08 och även försöka hinna träna innan vi åker. Så vore skönt att ha det mesta packat idag, underlättar så inför morgondagen :-)

Puss puss på er från denna underbara ö <3

Godmorgon hjärtat!!
Vaknar nästan varje morgon här, superpigg och taggad på att träna. Vet inte vad som hänt haha, tror Jonas tycker att det ska bli skönt med en sovmorgon snart ;-) Idag är sista dagen på Malapascua imorgon åker vi till fastlandet och spenderar en natt där. Klockan är 11:45 och vi har hunnit med frukost, träning och nu ä vi redo för lunch. Vi har blivit som ett gammalt par på denna ö går och lägger oss tidigt och går upp tidigt. Men det är skönt ibland det också :-)

Our lunch spot 🌴☀️

Vi spenderade hela gårdagen i solen, åt glass, solade, badade och bara mådde gott. Så skönt att starta morgonen med träning, oavsett vad man gör resten av dagen så känns det som att man fått extremt mycket gjort konstigt nog ;-) haha men känslan är ju fantastisk!!

Kvällen bjöd på kortspel, tapas och massa annan god mat. Vi upptäckte en ny resturang längre ner på stranden som vi inte sett tidigare. Mmm vilken god mat, deras quesadilla var så gudomligt god. Haha som ni ser på bilden ovan så var vi så hungriga att jag totalt glömde bort att fota maten innan.. oppsi sånt som händer ibland ;-) kvällen var helt underbar <3

Du vet när man vaknar, har supermycket energi och känner på sig att träningen kommer gå galet bra. När frukosten var i magen sprang vi bort till ett ställe längre bort på stranden, där väntade 30 intervaller. Fy fasen idag var det tufft.. jag trodde att det skulle gå lätt idag, men det var det verkligen inte. Efter allt pushande från Jonas så var vi äntligen i mål, ibland behöver man verkligen någon som skriker lite extra på en. Det var precis vad jag behövde idag!! En dusch och en lunch senare och det känns helt fantastiskt. Känslan efter att man har tränat är helt underbar, det gäller bara att pränta in det i huvudet på sig själv.

Sovmorgon, sååå skönt och välbehövligt för oss både hihi!! Eller ja sovmorgon och sovmorgon, klockan 08 ringde klockan imorse vi var nog uppe ur sängen närmare halv 9. En underbar frukost första morgonen på nya hotellet, Hyppocampus.

Efter att frukosten var uppäten så var det träning på g. Vi sprang längst bort på stranden och satte upp en station med styrka, helkropp blev det idag. Vi körde ca. 12 olika övning 3 gånger, idag gick träningen superbra och vi var effektiva. Vi avslutade med lite fotbollsövningar, eller jag hjälpte Jonas med lite övningar som han ville köra :-) Efter att ha tränat närmare 2 timmar i stekande värme så tog vi ett dopp i havet, UNDERBART!! Vi tog en dusch och åt lite lunch, idag blev det en tropisk sallad för mig så gott med färsk frukt i salad.

Dagen var lite oplanerad, när man bor så här så är det ganska skönt att ta dagarna som de kommer. Idag kände vi för att upptäcka mer av denna ö. Vi köpte oss en varsin glass och började promenera. Det slutade med att vi gick runt hela ön och var tillbaka på hotellet närmare solnedgången.

De 3 sista bilderna är från en obebodd strand. Vi kom dit såg 4 lite större lägenheter i sluttningen, allt var halvtradigt och det var ingen som bodde där. Nästan överallt på denna ö finns det stora/ små stränder, men på nästan alla finns det små båtar längs kanten och tyvärr massa skräp. Men den här stranden, inte en enda båt, stranden var så ren, vattnet alldeles klar blått och sandstrand en bra bit innan sjögräset kom. Men det var inte en människa där.. men precis när vi skulle gå såg vi en ung kille som plockade bort all skit på stranden. Kanske han skulle puttas upp det och göra det till hotell, wow det skulle vara sååå fint. Jag och Jonas sa det här skulle man bygga sommarhus ☀️

Var lite mysigt att gå igenom alla små ”byar”, man gick igenom skog och så plötsligt kom man till en liten by. Var så härligt att se, alla var så otroligt glada och trevliga. De såg så lyckliga och tacksamma ut, tacksamma och glada över det lilla de hade. Man blev så varm inombords när man såg det. Även fast denna ö är full i ”skräp” så har den sinna små paradis.

Idag fick man en sån påminnelse om hur viktigt det faktiskt är att leva i nuet och vara tacksam för det man har. Livet är alldeles för kort för att gå och grubbla över saker eller att vara ledsen för det man inte har.