Pass #2

Hej på er!


Igår körde jag pass nr två i detta träningsschema jag har satt upp för mig själv med hjälp av lite Googlande. Tänkte berätta för er hur jag har lagt upp detta i och med att i orginal schemat ingår 1 h powerwalk varje vecka och detta är svårt för mig att genomföra. Skälet till att det är svårt att genomföra är för att jag skulle inte klara av det mentalt att gå på ett löpband i 1 timme och utomhus just nu är rena dödsfällen, det är mer eller mindre bara is då det har varit kallt och varmt omlott och så har det snöat. Visst så har de sandat men jag har märkt att man halkar runt ändå då en del av gruset bara ligger på den blanka isen. Så det jag kommer att byta den där powerwalken med är 30 min spinning på fredagar och mest troligt även lägga in ett simpass på ca 1 timme också och jag tror att det kommer att väga upp mot att jag inte tar denna promenad. Just nu kör jag ett löppass varannan dag men nästa vecka har jag som mål att försöka få till styrkepass antingen mellan dessa löppass eller direkt efter löppassen. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu... Jag hade helst velat lägga styrkan på en fristående dag just för att komma igång och röra mer på mig generellt.

Det jag också kom på igår när jag skulle starta min FitBit för att tracka passet är att jag har ju funktionen för intervallpass så jag ställde in den på så som jag skulle träna. Igår körde jag 3 min joggning på en hastighet av 7,5km/h och sedan 2 min gång på 5,5 km/h. Detta kommer vara intressant att se sedan hur jag utvecklas i att jogga längre sträckor och hur pulsen kommer att förändras osv. Med detta sagt får ni här en bild på hur gårdagens pass såg ut!

Gillar

Kommentarer