Makedonien

Bussen från Serbien till Ohrid i Makedonien kom som utlovat 01:00. Var framme vid 10 dagen efter, sov nog en timme på hela turen. Var en riktigt hemsk buss! Trångt och svettigt, gränskontrollen tog lång tid och vi blev väckta varje timme av olika anledningar. Men men, slapp sova på en busstation i Nis i alla fall! I Ohrid bodde jag på ett hostel som heter Sunny Lake och det var sjukt nice! Väldigt socialt och en riktigt go stämning. När jag checkade in åt jag frukost och sen var vi ett gäng som gick till en strand en bit bort. Vattnet var otroligt klart. Så härligt att bara bada och sola hela dagen! På kvällen drack vi öl och körde drickspel på hostelet. Himla kul!

Dagen efter gick vi till en annan strand som heter Cuba libre. Detta skulle tydligen va det finaste stället i Ohrid men jag föredrog nog första stranden. På Cuba libre spela vi volleyboll, sola och bada. På eftermiddagen åkte vi ut på sjön med ägaren av hostelet. Vi lyssna på musik, drack vin och bada på olika stället. Stannade ute till solnedgången. Magiskt vackert att se från båten! En perfekt eftermiddagen. När vi kom tillbaks åt vi hummus och falafel på ett ställe som heter dr falafel. Så gott! Åt där varje dag i Ohrid! Senare på kvällen gick vi ner till stranden och drack vin. Ytterligare en bra dag!

Sista dagen i Ohrid spenderades på samma strand som den första dagen. Bada, sola och tog det lugnt. Eftermiddagen spenderades på hostelet. Passade på att boka lite saker och planera inför kommande ställen. På kvällen var vi ett stort gäng som gick till en resturang nere vid hamnen. De flesta skulle åka vidare dagen efter så var som en liten avskedsmiddag. När vi kom tillbaks till hostelet gick jag och la mig direkt. Bussen till Albanien gick halv fem på morgonen. Så fick några timmars sömn i alla fall. Sammanfattningsvis så var Makedonien GRYMT! Så nice ställe verkligen.