En snabbvisit till Danmark

I fredags var det dags för en efterlängtad helg med Dorothea och Jennifer, två goa brudar jag går i samma klass som! Vi skulle bila ner till Malmö och bo i Dorotheas lägenhet. Älskar verkligen att åka på roadtrip, känslan av att vara påväg någonstans och ett ekande ljud av glada låter man tappert försöker sjunga med till. Vi kom fram runt fyra och efter att ha lämnat av väskorna gick vi direkt och köpte varsin vinare som vi drack i västra hamnen med utsikt över turning toso och Öresundsbron. Där satt vi och pratade och skrattade i timmar. Extremt bra inledning av helgen. På kvällen tog vi bussen in till Möllan, ett torg fyllt av restauranger med stora uteserveringar. Vi satte oss på restaurangen Nyhavn och drack ett par öl och åt mat. Tog en rödbetssallad med chèvre. Väldigt gott!

Dagen därpå vaknade vi upp till regn, så åt en långfrukost och tog det lugnt under förmiddagen. När det väl slutat regna begav vi oss till centralstationen och tog tåget över till Köpenhamn. Första vi gjorde i grannlandet var att äta en god lunch på ett café som heter The union kitchen. Hade kollat in det stället innan så det var ett måste och vi blev inte besvikna! Jag åt en avokadomacka med koriander och pocherat ägg. De andra tog en brunchtallrik. Var så gott! Jag fick som vanligt agera slasktratt under helgen och äta upp de andras rester, tror på riktigt jag har en bottenlös magsäck! Mat är ju det bästa som finns! När vi lunchat klart gick vi runt längs Nyhavn och kollade in alla fina hus. Eftermiddagen bestod av shopping på ströget följt av en efterlängtad Irish coffe på Rizraz. Vi avslutade vistelsen i Köpenhamn med en väldigt trevlig middag innan vi åkte tillbaks till Malmö. Vi var rätt trötta på kvällen så slutade med att vi åkte och köpte godis följt av film. Blev en så bra dag! Köpenhamn är hur fint som helst med alla färgglada och vackra byggnader!

På söndagen vaknade vi tidigt. Efter att vi ätit frukost och packat ihop våra saker började resan tillbaks till Göteborg. Stannade och åt lunch på ett ställe som heter Mölle krukmakeri och Café. Åt en supergod vedugnsbakad pizza. Cafét i sig var väldigt speciellt men så nice! Grym inredning och bra service. Ett ställe jag absolut åker tillbaks till om jag är i närheten igen. Vi kom hem runt fyra. Var helt slut efter en fullspäckad men väldigt rolig helg!