Ny natrutine

Jeg har ændret en masse i denne måned, men en af de ting som jeg har ændre som jeg er rigtige glad for at jeg har ændret, er min natrutine. Jeg har tilføjt nogle elementer der, som gøre mig så glad, og samtidige får mig til at slappe af helt af. Jeg kan godt mærke at jeg stadig skal justere lidt på natrutine, der er nogle ting som jeg mangler at tilføjer, og gøre plads til i mit natrutine, men det har jeg tænkt mig at gøre i næste måned. I denne her måned, var det at skabe en ny natrutine og ændre den, så den passer til mig.

Blok time 

Jeg ændret min natrutine fordi, jeg så en video om blok time. Jeg har tænkte mig at lave en blogindlæg om det, hvor jeg kommer mere i dybten med emnet, så det kan i holde øje med. Men blok time, handler om at sætte alt på kalender. Alt det du gør om dagen og aften, for at se hvad du rent faktisk bruger din tid på. Det var lidt hårdt for mig at se hvad jeg rent faktisk brugte min dag på, istedet for at hvad jeg selv troet jeg brugte min dag på. Jeg indså at jeg brugte en masse tid på youtube, tv-serie, film, og bare internet, og social media, end på noget praktisk. På grund af blok time, så besluttet jeg mig for at sætte film, tv-serie, om natten, eller i pauserne. Jeg gik derfor igang med at planlæge min dag, så jeg ikke brugte så meget tid på film, tv-serie, youtube, osv, og i stedet for brugte mere tid på at læse, lave illustration, blogge, webdesign osv. I min kalender har jeg nu gjort plads til at jeg kan se tv-serie, film, eller læse en bog, men at jeg nu gøre det sidste på dagen.

Rutinen

Hvor jeg før hen ikke havde nogle rutiner eller struktur, kan jeg godt mærke at det er dejlige at få det igen. Jeg ved nu at jeg kan nyde tv-serie, film efter kl 18:00-19:00, også prøver jeg at stop tv-serie, film, eller youtube time omkring kl 21:30. Hvor jeg derefter vasker op, gør mig klar til at gå i seng, sætter mig til at læse en bog.

kl 19:00

Efter aftensmad, laver jeg en lille tallerkne, med snack og lave varm tea. Mens vandet til elkoger, så ryder jeg lidt op, og prøver at gøre klare til imorgen, det vil sige, tjek kalender til imorgen, fjerne tøjet fra gulvet, skift til nattøj. Måske vaske lidt op.

Nå tea er klar, sætter jeg mig i sengen, sætter en tv-serie på, eller youtube video, også sidder jeg og nyder det, med min snack og tea, og skriver med folk, eller ringer mennesker op, læser en bog. Jeg tjekker som regel også min kalender her, så jeg ved hvad jeg kan forvente imorgen, og sæt alarm osv.

Kl 21:30

nå det nærmer sig kl 21:30, fjerner jeg tallerknen, og tea fra min seng, og sætter det i køkkent, gør mig klar til at gå i seng, og eventuelt vasker op, hvis jeg ikke fik gjort det tidligere. Så bruger jeg resten af tiden på at læse min bog, indtil jeg lægger mig til at sove sener.

Struktur 

Jeg ved godt at for mange mennesker derude, så lyder struktur kedelige og det lyder som om man begrænser sig selv, og hvorfor ikke bare slappe af og nyde tingene? Sagen er at jeg har slappet af og nydt livet i lang tid, jeg har haft dårlige søvnrytme, og slet ingen morgenrutine og natrutine, som så gøre at jeg ender med at gå i seng kl 01:00-03:00, om natten, og vågner op sener og sener, og det har bare påvirket mig dagrutine så meget.

Rastløst

Før jeg fik den her natrutine ind, kunne jeg mærke om natten, at jeg blev rastløst, så blev jeg fyldt med ideer, og der var en masse ting som skulle gøres, så skulle det ene også den andet, og lige pludselige så var kl 01:00 om natten, og jeg skulle lige se det her show eller youtube video.

Tid til alt

Nu hvor jeg har sat tid af, til at rydde op, tjek kalender, også hvis jeg står der kl 21:00 og har glemt et eller andet, så sætter jeg det i min kalender til næste dag, eller gøre det der, hvis det ikke tager så meget tid. Desuden kan jeg også godt mærke at det påvirker mig meget positiv at det sidste jeg ser om natten ikke er min telefon, eller social media, at jeg bruger tid på læse bog. Det gøre mig glad.

Treat youself time 

Jeg har også lagt mærk til at nat rutine er blevet en treat you self øjeblikke, fordi, hvis jeg har fået lavet en masse, så er det som om jeg har fortjent det øjeblik, jeg bruger på at slappe af, og nyde tea. Men hvis jeg ikke selv følger at jeg har opnået særlige meget den dag, så kan det også være et øjeblik, hvor lige får lov til at have ondt af mig selv, og lige kom ovenpå, hvor jeg tænker på tingene som "så prøver vi bare igen imorgen", også bare slapper af igen, og nyder min tea, og snack, fordi jeg føler at jeg brug for at belønne mig selv, for bare at have klaret dagen.

Vigtige 

Nu kan jeg også tillade mig selv at gøre det hver aften, fordi jeg ikke overdriver med tingene. De snack jeg har er sunde, og jeg søger for at ikke have noget hjemme hos mig som frister mig til at spise fuldstændig usund.

Min snacks

Jeg spiser mørk chokolade, som snack, og det er som regel en række eller 2 rækker, med noget æble, eller noge kracker med hummus, eller en nødderblanding. Så jeg ved godt at det hele ikker 100% sundt, men det meste er sund, og jeg sørger altid for at bruge min lille grå tallerken, så jeg ved at den potion jeg spiser ikke bliver større og jeg altid holder mig ind for den grænse.

Dont over do it

Hvis du selv tænker på at skabe dig den en snack rutine, så vil jeg anbefalde at lave noget sundt, eller spise i portioner, så du ikke overspiser det, eller bare lave research og prøv dig frem i processen, måske kan du lide banana med mørkchokolade, eller en nødderblanding, eller agurk med hummus. Prøv dig frem, men søger for at du bevist om hvad du spiser og hvorfor. Spiser du for at gøre dig glad eller bare hyg dig? Det er i orden at spise usundt engang imellem, men bare sørger for at have en balance, og den eneste som ved hvad den balance indholder er som regel dig.

Din natrutine 

Som jeg forklaret til at starte med, så synes jeg selv at jeg mangler nogle justering i min natrutine, og kan mærke at på vej i den rette retning. Så vil gerne vide, hvad det er i gør i jeres natrutine? Hvad gør jeg glad? Hvilke elementer kan i ikke leve uden i jeres natrutine?

Bye Queens/kings

  • Hverdag
  • 24 visninger

Synes godt om

Kommentarer