Change my life part 2

For 3 måned siden ca, lavet jeg et indlæg som I kan læse om her . Der snakket jeg om at jeg gerne vil ændre mit liv, og skabe forandring i mit liv, jeg var motiveret og inspireret af video jeg havde set online, og det skabte bare bare noget ind i mig, som fik mig til at tænke på at udvikle mig og prøve nye ting og ligesom prøve at skabe forandring i mit liv, istedet for bare at tale om det. I dag kommer part 2, hvor jeg vil forklare hvordan det går med de challenge jeg har startet på og hvad det har ført til.

Blog

#health #Challenge #nyeting #nyerutiner #nyemuligheter #change

Mit mål var at lægge en blogindlæg ud hver uge, hver onsdag. Det har jeg holdt. I starten var det svært, men jeg kan godt mærke nu, at det sidder i mig, hvis jeg skal ud eller hjem til kbh, så ved jeg at jeg skal lave et planlæg indlæg, og jeg prøver at planlæge forud nogle gange, men det at at have et indlæg klar hver onsdag, det er kommet naturlige til mig. Jeg er faktisk super glad for at jeg har holdt det, fordi det havde jeg ikke forventet overhoved, så jeg er stolt af mig selv.

Hvad så nu?

Jeg vil gerne blive bedre til at planlæge et blogindlæg forud. Jeg ved at jeg her i sommerferien, der kommer jeg til at have travel, og der vil jeg gerne planlæg forud, og faktisk komme ud med gode blogindlæg, istedet for noget som bare skal ud. Så jeg skal være en smule bedre til at arbejde på indlæg i god tid, så jeg selv følger at jeg kommer ud med god blogindlæg, istedet for bare at skrive for at skrive. Så lige nu, vil jeg gerne forkuser på en bedre planlægning, før jeg tilføjer flere challenge her. Så til næste gange, så er det mening at jeg skal være blevet bedre til at planlægge forud.

Bøger 

Mit mål var at læse 1 time om dagen. Jeg har faktisk holdt det, men ikke ligeså godt som jeg ville ønske. Lige nu, så er jeg oppe på 74 bøger på goodreads . SÅ jeg er tæt på mit endelige mål som er 100 bøger i 2018. Men jeg er ikke helt tilfreds, fordi jeg er begyndt at se meget youtube igen, og film og tv serie igen. Så jeg er småt begyndt at bytte læsning ud med en anden form for underholdning.

Hvad så nu?

Så jeg vil gerne tilbage på 1 time læsning eller mere om dagen. For at challenge mig selv, vil jeg også gerne tilføjer 10-20 minutter læsning af en selvhjælp/personlige udvikling bog, hver morgen, udover min challenge. Fordi jeg vil gerne lærer noget. Jeg har ikke lyst til at bare læse for at læse. Jeg vil derfor gerne læse for at udvikle mig, blive en bedre version af mig selv.

Kreativitet 

Jeg er på en måde stoppet med den her, i hvertfald her på det seneste. Jeg vil ønske at den her kategori var lige så "succesfull" som de andre, men den røg helt ned. I starten af processen kørte det bare derude. Det var som om jeg havde styret på det, og jeg kunne godt lide det jeg lavet. Men så undervejs, blev det tung, og kedelige. Sådan rigtige kedelig, jeg mistet inspiration og opgave sådan lidt. Det er som om jeg bare er stoppet. Det føles nogle gange tung og kedelig, men når jeg igang med processen, så glemmer jeg tiden, og det er kun det at gå igang der kan være kedelig og trættende.

Hvad så nu?

Min veninde forslog sidste uge at vi skulle skifte til at vælge et tema som vi vil tegne hver uge. Jeg hoppet med på den ide, og det bliver mit forsøg på at prøve at kom igang med kreativitet igen. Jeg vil udfordre mig selv, og sige, at jeg skal poste det jeg tegner på instagram. Det er for at bygge på det, og ikke gør det hele så skræmmende. Sa i stedet for en time om dagen, så bliver det 1 post om ugen. Det tror er mere håndgribelige og noget jeg kan forhold mig til.

Health 

Det her er en ny kategori som jeg har tilføj, fordi da jeg startet ud med challenge, så ville jeg ikke starte med alt på engang, fordi jeg følte det vil blive for meget på en omgang, så jeg startet med de elementer som jeg på det tidspunkt kunne håndtere og synes var super vigtige. Nu er jeg klar til at tilføjer mere på challenge "Change my life". Jeg har altid gerne vil være sunder, og begyndt allerede i sidste måned til Zumba træning igen. I første omgang så kommer sundhed og helbred til at handle om fysisk elementer, som træning og spise sunder. Lige nu, læser jeg meget på mindfulness, og jeg meditere engang imellem, så jeg arbejder også på at min hjerne og at jeg selv skal forblive sundt.


Hvordan vil jeg blive sunder ?

Jeg vil gerne prøve at challenge mig selv til at træne 2-3 gange om ugen.

Jeg vil også gerne challenge mig selv til at finde på flere god sunde snack.

Jeg vil gerne læse noget fra en selvhjælp, personlig udvikling bog hver morgen.

Jeg vil gerne begyndt at meditere + visualisere 5 minutter hver morgen.


En lille update 

Så det var en "lille" update om hvordan det går med mig. Jeg er så spændt på året. Vi er allerede halvvejs igennem året, og derfor synes jeg at det er vigtige for mig selv, at lige reflekter på hvordan det endelige går, og hvad der sker med min mål og min morgenrutiner og natrutiner. Arbejder jeg på det som jeg gerne vil arbejde på? osv. Jeg prøver at ændre mit liv, ved at tilføjer gode vaner som jeg i fremtid vil takke mig selv for, og derfor ved jeg at det kræver at jeg engang imellem tjekker op på det, og spørger mig selv, hvor jeg er på vej hen, og lige mærke efter med min mål. Så det her blogindlæg, er ikke kun for jer, men også en slags reflektion til mig selv, på at huske de mål jeg satte i starten af året, hvor er de? er de stadig lige så vigtige? Jeg håber i har nydt indlægget, og håber i får en fantastik dag.

Bye Queens/kings

Synes godt om

Kommentarer