4:30 Challenge 03

Real talk 

Så jeg havde endelige besluttet mig for at komme stærk tilbage i uge 2 af min 4:30 challenge, og lave nye regler og prøve at komme bedre ind i rutine, da jeg indså at jeg presset mig selv for hårdt.

Efter jeg havde skrevet del 2, indså jeg at jeg gerne ville ændre en masse i min kommende uge, så jeg kunne få mere succes med rutiner, og jeg havde en pludeslige trang til at det skulle være nu, og jeg skulle gøre tingene perfekt i denne uge, og jeg gerne vil give mig selv det perfekte resultat, også fordi jeg gerne ville dele det på bloggen, sådan lidt "det går så fantastik, og det er super let og sjov" version om tingene. . Så jeg sat mig ned og lavet en liste over de ting som gik dårlige, og så lavet jeg en masse research for hvordan jeg kunne ændre det, og hvordan jeg gerne ville have det skulle gå fremad. Jeg bygge en "perfekt" plan for hvornår jeg skulle gå i seng, og tingene jeg skulle lave før jeg gik i seng, som kunne forbedre mig på en dejlige lang søvn, og tingene som jeg skulle gøre den første halvande time når jeg vågnet op, og jeg satte listen i min kalender, og gjorde tingene klart.

Den kolde sandhed, slog mig i Tirsdag, da jeg indså at jeg var træt, og udmattet, og lidt stresset. At tingene ikke passet ind i mit skema, og jeg ikke var glad for udvikling af tingene (det hjalp heller ikke at jeg gik alt for sent i seng i mandags, så mit energi level var lavt). Jeg kunne lige pludselig godt se at jeg var utålmodige. Jeg vil gerne have at alt i mit liv skulle ændre sig lige nu og her, og det er lidt en ønsketænkning, fordi jeg ved godt på den længere sigt, at det kommer til at tage tid. Jeg tror også mit fokus har været i at få tingene til at gå rigtige, så har jeg fokusere alt for meget på hvad jeg gjorde forkert, og hvordan jeg kunne ændre de rutine som gjorde jeg begik fejltagelse i uge 1. I virkeligheden burde jeg have sat stort fokus på de små succes jeg har haft indtil videre. Jeg har kun gjort det i 2 uge, og ikke nok med at jeg skal vænne mig til nye sovevaner, jeg skal også vænne mig til at gå i pratikk og de rutiner der ligger med det.

Så i uge 2, har jeg besluttet mig på at fokusere på 5 ting.

  • Vågne op kl 06:00
  • Lav madpakke natten før
  • Brug den første time på at slappe af.
  • Gå i seng kl 22:00
  • Slut dagen af med et varm bad.

Jeg har tænkt mig at bruge min energi på kun de 5 ting i denne uge, og måske også i denne næste uge. Jeg har stadig tænkt mig at prøve de andre ting, som at træne 2 gange om ugen, læse lidt før jeg går i seng, Ryd op før jeg går i seng, planlægge madpakke ugen før, osv, men elementer, er ikke så vigtige som dem der stå på listen, fordi jeg ved at jeg kan ikke ændre alt på en omgang, og jeg vil gerne have vaner som gør mig til en bedre version af mig selv, og giv mig mere energi og gør mig glad, ikke vaner som gør mig stresset og ked af det, og få mig til at føle dumt.

Jeg har også indset at jeg bliver nød til at forkuser på de fremskridt jeg laver og ikke på hvor lang rejsen er. Jeg bliver nød til at minde mig selv om at alt fremskridt er bedre end ingen fremskridt.

Bye Queens/kings

Synes godt om

Kommentarer