360 min powerwalk i överlag

30 minuters crosstrainer

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Denna vecka så har jag verkligen känt hur jag har utvecklats!! Jag orkar mycket mer och jag tror att det beror på att det inte är lika mörkt längre, i vilket fall så har jag presterat bättre!
Måndag: 60 min cykling
Tisdag: 55 min crosstrainer och 5 min uppförsbacke
Onsdag: 20 min crosstrainer.

Det som är bra med crosstrainern är att den tränar mina ben, armar och kondition samtidigt och det är ju viktigt att jag har starka ben och armar så att jag kan springa snabbare då kraften sitter i dem och konditionen. Dessutom så har jag innan eller efter jag kört min kondition kört något grupp pass på 30-60 minuter så det tar extra mycket när jag ska köra crosstrainern eller springa på bandet. Jag har fortsatt att ta en power walk till gymmet och sedan hem som är cirka 15 minuter uppförsbacke. 

När det gäller mitt andra mål så har jag sett lite förändring, men det känns som om jag behöver byta taktik eller sett att få mig att må bättre på, vilket jag kommer diskutera på nästa mötet med (dig) Kristina hahah. Det var allt för denna vecka, det kanske blir någon 60 minuters powerstep imorgon också 👍🏼

Likes

Comments

Denna vecka så har jag tränat lite nästan som förra veckan. På måndag körde jag kanske 10 min kondition, tisdagen blev det 10 minuter och på onsdagen har jag kört 20 minuter kondition, jag känner att jag inte kan spendera så mycket tid på gymmet då jag har så mycket plugg men jag har valt att börja gå till gymmet och gå hem istället för att ta bussen. Det är en lång uppförsbacke och det tar ca 15 min från gymmet till mitt hem, 10 minuter om jag ska tillbaka till skolan så 20- 30 minuters powerwalk för varje gång jag gått till gymmet denna vecka. Nästa vecka ska jag ta tag i att prata med en personlig tränare om hur jag ska bli snabbare och ta hand om min kropp bättre! Dessutom Blir det 60 minuters powerstep imorgon!! 

Likes

Comments

jag har en uppgift att sätta upp två mål, ett fysiskt och ett psykiskt. jag har valt att satsa fullt på min kondition och förbättra den. målet är att springa The Color Run i sommar och hamna på en bra placering. jag älskar att springa då jag kan göra det väldigt länge, men mitt problem är att jag inte kan springa snabbt. för att öka takten så ska jag under dessa veckor köra massa intervall och när det blir lite bättre väder så ska jag springa ute också och inte bara på gymmet. såhär ser mitt schema ut men det kan variera:

måndag: cykling 60 min (ett konditionsklass på sats)

tisdag: minst 30 minuter crosstrainer och eller springband utöver min styrketräning

fredag: samma som tisdagen

söndag: 60 min powerstep (ett konditionsklass på sats)

sedan har jag mitt psykiska mål och där har jag en blandning av meditation och mental träning inför fallskärmshoppning. anledningen till att jag valde båda är för att jag har planerat att hoppa fallskärm nu i sommar, men det finns inte så mycket mental träning att göra då jag har intalat mig själv att göra sedan januari förra året så nu är jag mer taggad än rädd. anledningen till att jag valde meditation är för att jag under senaste tiden har känt mig väldigt nere och stressad. Jag brukar skylla på vädret då det är mörkt och kallt men jag vill inte att det ska leda till en depression. Att jag inte mått bra har lett till att jag blir mindre social, mer aggressiv och presterar sämre i skolan. Jag har valt att meditera minst 1 minut per dag för att samla mig själv och inte gå ur fokus

v. 4

denna vecka har jag tränat på tisdagen, fredagen och söndag, måndagen hade jag inte sovit så bra så jag skippade gymmet för att jag var så trött men det lär säkert inte hända igen. jag körde kondition 40 min på tisdagen men på fredagen blev det endast 20 mins kondition. jag är inte glad över det men det är en bra start.

Likes

Comments