Time to hit the road + magisk solnedgång

I onsdags var det dags för oss att hämta upp bilen vi bokat och påbörja vår resa mot Cairns. Vi åt frukost på hotellet som vanligt, checkade ut och tog en uber till Travellers autobarn i Sydney. Väl där sen fick vi vänta rätt länge då bilen vi skulle ha inte hade kommit tillbaka än.
Vi träffade än väldigt snäll kille från Österrike där som själv skulle köra samma resa som vi, fast på bara 8 dagar. Han gav oss lite tips på vad vi skulle tänka på då detta inte var hans första gång han gjorde en sån här resa i Australien. Han tipsade också om vägar vi kunde ta om den stora längst kusten skulle bli avstängd pågrund av bränderna här.

Något som var lite kul var att de hade skrivit en skylt där de välkomnade alla som skulle hämta upp sin bil den dagen. Vi är ju då Carlsson eftersom Albin stod på bokningen

Efter en lång väntan fick vi äntligen vår bil, det blev inte den som var tänkt från början då den fortfarande inte hade kommit tillbaka av någon anledning. Bilen vi fick var dock en precis likadan som.

Albin började köra och även fast det var väldigt läskigt i början så gick det jättebra, man kom in i det väldigt fort. Vi körde och köpte lite mat och vatten att ha i bilen och lunch innan vi började köra mot vårat första mål, Anna bay.

När vi kom fram till Anna bay åkte vi direkt till något som hette Birubi Beach vilket är en stor strand som ligger precis vid stora sanddynor. Där kan man bland annat hyra jeepar att köra runt med i sanden, men vi ville mest dit för att få se den fina utsikten.

Efter vi kollat på den fina utsikten där så åkte vi vidare till en camping jämte sanddynorna. Dock fick vi ingen plats där då man var tvungen att ha bokat plats i förväg, så vi fick istället åka vidare till en annan camping längre bort som vi kört förbi tidigare. Och tur var det kan jag säga då vi fick se den mest magiska solnedgången från sanddynor som låg precis bakom denna campingen. Vi behövde bara gå en liten bit på en stig genom ett skogsparti och sen var vi där. Dom var så himla stora och när vi kommit upp på toppen var allt man kunde se sand och en fin solnedgång. Det kändes som det bara var vi där då dom ända två personerna vi kunde se var flera sanddynor bort.