K’gari, Fraser Island dag 2

Vår andra dag på Fraser Island hade vi ställt väckarklockan på 04.30 då vi ville se soluppgången. Så när klockan ringde var vi ett gäng som gick ner till stranden för att se solen komma upp.
Det var så mysigt att stå där allihopa och se solen komma upp över havet och det ända ljudet man kunde höra var vågorna som rullade in mot stranden.

Då branden som var på ön blivit värre över natten så var de rädda att färjan som skulle ta oss tillbaka senare den dagen skulle bli inställd. Så redan vid 06.00 åt vi frukost och begav oss sedan mot dagens första stopp som var Eli Creek. Det är en flod med helt kristallklart vatten som man kan dricka då det är så rent.
Vi gick upp en bit längst floden och hoppade sedan i vattnet. Då vattnet är så strömt så kunde vi bara lägga oss i vattnet och flyta tillbaka ner till stranden.
Då det hände något med vår gopro när vi var här så har jag ingen bra bild på floden, utan den ända jag har som är i hyfsad kvalité är denna.

Efter vi åkt ner där några gånger så la vi oss på stranden och solade. Guiden vi var med hade med sig en boomerang så vi fick också prova på att kasta det innan vi åkte vidare.

Vi åkte sedan vidare till The Maheno Shipwreck som är ett känt fartygs vrak som vid en Cyklon sköljts upp på stranden. På vägen dit fick vi också se en dingo valp som lekte på stranden.

Vi åkte sen och åt lunch innan det var dags för oss att åka tillbaka till lägret och hämta våra grejer.

På vägen tillbaka till lägret så fick även de som ville chansen att flyga över fraser island för att få se det ovanifrån. Detta var varken jag eller Albin sena med att säga ja till vilket jag är så glad över att vi gjorde.

Trots branden som nu var precis vid färjan så kunde vi ändå ta oss tillbaka till Rainbow Beach. Där delade jag och Albin på en Acaibowl medans vi väntade på att Leif skulle komma och hämta oss.