Juli

Sommaren var väldigt härlig. I juli hann jag med mycket allt ifrån min systers konfirmation, segling, jobb till att besöka Gotland. Om ni vill läsa om vår Gotlands vistelse finns det en kategori nämnd Gotland 2017 :)

Jag har så mycket bilder från juli men jag delar här med mig av ett urval. Som ni märker/vet gillar jag att ta bilder på mat och i juli är ju ljuset så fint så bilderna blir helt fantastiska och jag verkligen älskar vårt rosa bod som vi har ute på sommaren.

Augusti

Sommarlovet tog slut och jag började på gymnasiet, ett nytt stadie av mitt liv som hittills både varit påfrestande men också väldigt roligt och spännande.

September

Hösten kom, skolan satte fart. På helgerna var vi bland annat ute i skogen och plockade svamp och bär men jag tränade även mycket och försökte äta så bra som möjligt.

Oktober

Höjdpunkten i oktober var såklart träningslägret i Spanien. Jag var där tillsammans med de andra ungdomarna i min klubb och ett par ledare, vi var där i ca 1 vecka och tränade två gånger om dagen med olika övingar.

November

Jag har tyvärr inte några bilder från november Men i november var det mycket vanlig vardag och en mig helg på landet då vi bakade julkakor som vi sedan la i frysen och dekorerade huset inför jul.

December

Jullovet närmade sig och det märktes, jag var dock sjuk i början av december vilket var mindre kul men december är en utav mina personliga favoriter jag älskar verkligen julen, att inleda med lilla-jul på första advent sedan kommer lucia med alla fina lucia tåg och all mat, godis och så vidare. Allt som hör till och stämningen i december är svårt att sätta ord på. Året avslutades tillsammans med härliga människor och god mat. Fyrverkerierna var super fina och jag är på något sätt glad över att kunna lägga 2017 bakom mig...

Hej då 2017 du kommer kanske inte vara saknad alla gånger men vissa stunder kommer jag att bära med mig hela livet, tack för allt bra jag fick uppleva och de motgångar jag fick gå igenom. Jag har växt som människa och ser fram emot ett nytt år med nya möjligheter och utmaningar.

Välkommen tillbaka eller om du aldrig läst min blogg förut hoppas jag att du känner dig varmt välkommen hit. Senast jag skrev här hade jag precis börjat gymnasiet, jag har hunnit med mycket, gått en hel termin av gymnasiet och har alltså bara fem kvar. Till vårterminen vill jag starta upp bloggen igen, jag hoppas att jag kommer att ha samma känsla i kroppen när skolan drar igång. Det kan ju lätt bli så att man tänker att nu när det är lov har jag all tid i världen och blir taggad på att blogga igen. Men hur som här kommer del ett av en liten årsresumé jag tänkte göra...

Januari

Året firades in och vi åkte skidor i Sälen tillsammans med lite släkt. Jag fyllde 16 år, så sjukt att det snart har gått ett helt år och att det bara är ett år kvar tills att jag blir 18!! På min födelsedag besökte vi RAW i Vasastan och åt hur mycket sushi som helst och drack alkoholfria drinkar helt i min smak, en perfekt födelsedags middag med andra ord.

Februari

Årets kanske tuffaste månad... Månaden inleddes med Romme resa tillsammans med en del av klassen, vi åkte en massa skidor, åt våfflor och hade det allmän kul en hel dag... men dagen efter var jag med om det kanske tråkigaste under hela 2017 jag var med på en utav mina favorit tävlingar som är en inomhus orienteringstävling som inte sluttade väl. Jag sprang nämligen in i en järnbalk och tänkte väl kanske inte så mycket mer på det just där och då men på kvällen hade jag den brutalaste huvudvärken, jag hade nämligen råkat ut för en lätt hjärnskakning i samband med att jag sprang in i balken. Jag fick då vara hemma HELA veckan och satt endast i soffan och kunde inte göra någonting. Veckan efter hade lilla jag fått nog och började (trots att jag borde vilat längre) gå till skolan ett par timmar om dagen. Vändpunkten för denna månad kom på alla hjärtans dag, jag och min tjejkompis styrde upp en liten middag för resterande tjejer i vårt "gäng" och kvällen blev så lyckad! I slutet av månaden var vi i fjällen och fick även till en (snöig) dag i Trysil.

På eftermiddagen efter tävlingen besökte vi Lars Wallins utställning på Artipelag och det var även här jag började känna mig trött och huvudvärken kom...

Mars

Mars bjöd inte på så mycket spännande mest skola, började smått träna igen och det bästa av allt jag lyckades återhämta mig tillräckligt så att jag i alla fall klarade av Stockholm Tunnel run som jag hade sett fram emot och tränat för i närmare ett år, kanske inte på den tid jag önskat men jag var allt mer än nöjd kan jag lova.

April

April bjöd på allt ifrån påskläger till landet häng och shopping/turister i vår egen stad med min syster. Jag och min syster åt en fantastisk brunch på Pom och Flora och besökte där efter Fotografiska museet, en perfekt dag att turista i sin egen stad var det också så vi gick otroligt mycket, myys!

Maj

Maj inleddes med picknick i solen tillsammans med familjen. Hov1 konserten på Gröna Lund var lyckad och kvällen i Stockholm var hur fin som helst. Det blev en hel del luncher på balkongen i solen och en och annan glass för att inviga våren/tidig sommar Maj var en bra månad helt enkelt. Sprint säsongen hade även den börjat och jag kunde inte bli gladare över att åka in till stan en kväll i veckan och tävla. Det var även någon gång i maj man började inse att grundskolan snart var slut. Stora projekt skulle bli klara och nationella skrevs för fullt. USM lägret fick knyta ihop säcken för maj och det var kul att få träna en vecka i okänd terräng.

Juni

Den roligaste månaden detta år går till juni. Varför? Jo, allt det som kretsade kring att vi skulle sluta grundskolan var så otroligt roligt men samtidigt ledsamt på något sätt. Trots att vi idag har det fantastiska möjligheten att hålla kontakten på diverse sociala medier var det ändå sorgligt att ta farväl av alla. Avslutningsmiddagen med lärarna, Gröna Lund med klassen, skolavslutningen och min Brunch är så mycket fina minen som jag kommer att tänka tillbaka på i framtiden. Vi hann även med att fira två av mina kusiner som tog studenten en av dem redan samma dag som min skolavslutning och en under en lång helg i Wien över midsommar.

Nästa del kommer inom kort!

Kram

Innan jag åkte hem för att jobba i mitten av juli var jag och några släktingar ute med mormor och morfars fina trä segelbåt. Det var jättemysigt minus att jag fick en miljon myggbett i ansiktet. Vi seglade totalt i fyra dag och sov alltså över tre nätter i båten. Vi åt glass, drack varma koppen, lyssnade på Disney låtar vilket vi alltid gör när vi seglar, trampade varandra på tårna, åt skärgårdslimpa och så gjorde vi mycket annat skoj också. Vi hade jätte tur med vädret 2,5/4 dagar resten regnade det men när det var sol och blå himmel han jag ta dessa bilder nedan.

Kram

Morgonens frukost såg ut såhär. I skålen finns en banan, ett plommon, färska blåbär som jag plockade på morgonpromenaden, vegansk kvarg, muesli och jordnötssmör. Detta fick bli min sista frukost på landet för denna sommar. Nästa gång jag kommer hit finns det antagligen inga blåbär att plocka i skogen så nu får jag vänta ett helt år till nästa gång. Det finns såklart frysta och färska bär att köpa i affärerna men det är inte samma sak som att gå ut och plocka sina egna innan frukost det ligger något lugn i att sätta på P3 dokumentär/ P3 historia i öronen och gå ut och plocka sin frukost.

Kram

Detta är en utav mina absoluta favorit rätter just nu och den är så otroligt enkel att tillaga!

Det du behöver är: tortilla bröd, 1/2 avokado, halloumi, tomat, bladspenat, paprika, en bit zucchini, lök, spiskummin, olivolja, cream fraîche och en klyfta citron.

1. Börja med att skära upp grönsakerna till önskad storlek. obs! ha zucchinin,paprikan och löken för sig
  2. Stek zucchini, paprikan och löken i lite olivolja och krydda sedan med spiskummin, salt och peppar efter smak.
  3. Hetta upp en grillpanna och "grilla" halloumi, avokado och citronklyftan.
  4. Lägg upp allt på en tallrik och värm bröden, servera med Cream fraîche eller majonäs.

Enjoy!

Oj vad länge sedan det var jag skrev något här. Men jag har bara njutit av sommaren, jobbat och nu i veckan började jag även i gymnasiet. Jag kom in på skolan jag alltid velat gå på så det känns hur bra och hur kul som helst. På måndag kör skolan igång "på riktigt" och jag ska uppdatera er om hur det är att börja ettan på naturutbildningen. För det är just det jag går natur natur. Nu i ettan kommer jag bra att ha biologi 1 som enda natur ämne så det känns kul att kunna fokusera på just ett natur ämne och inte tre samtidigt som i grundskolan.

Till något helt annat än skola jag har köpt på mig lite nya saker nu i sommar och undrar om ni skulle tycka att det vore kul om jag gör en collective haul i bild format?

Instagram: @nickolinahedenlund

Åh vad jag saknar landet just nu... vill bara dit äta lunch i solen och plocka blåbär vilket är som balsam för själen tycker jag. Men jag får vänta tills nästa vecka för just nu jobbar jag hela dagarna inomhus så solen får vänta :(

Den veganska pasta peston gjorde jag och mamma för någon vecka sen. Vi gjorde egen pesto, hämtade ruccola i trädgårds landet och toppade allt med rädisor, morötter och plommon tomater. You need to try!!

Mycket kärlek N <3

Blå lagunen är absolut värd ett besök

Lite olika bilder från när jag var på Gotland förra veckan! Nu väntas de jobb de två kommande veckorna och sedan ska jag tillbaka till landet igen. Mer om min seglingsvecka får ni i nästa inlägg.

Mycket kärlek N <3

Denna resturang var så mysig så om ni befinner er i Visby besök Isola Bella by the sea! Jag åt pizza som var jättegod och min syster åt en pasta med portabello svamp och även den var jättegod!

Godkväll
      Nu har vi anlänt till Gotland och här kommer vi spendera en mini semester på semestern med mycket träning/tävling!
      Vi har hunnit med lunch inne i Stockholm, häng i Nynäshamn och sett en jättebra film om Steve Hawkings liv på båten. Väl här på ön checkade vi in på vårt hotell som för övrigt är så fint! Vi kollade på solnedgången och gick direkt till poolen för ett kvällsdopp. Nu sitter vi i rummet igen, kollar på film och njuter av semestern.
      Vi hörs imorgon!!

Mycket kärlek N <3

Hejsan! Idag har varit en solig och fin dag. Igår firade vi morfar som fyllde 70 år och nu ska vi hem för att åka till en orienteringstävling i helgen. Jag har inte mått så bra de senaste dagarna därav dålig uppdatering :( Hoppas att jag får till bra material till bloggen i helgen och ska försöka uppdatera så gott det går. Nästa vecka är jag tillbaka här på landet och då hoppas jag på mer sol, träning och sköna sommarlovs dagar kommer också att lägga lite krut här på bloggen och uppdatera med bokinlägget som jag lovat, träning för semestern, recept osv...