Idag har det varit så fint väder så jag,Emmy, Hedvig och Ella åkte in till Shoreham by the sea. Vi gick vid havet sen gick vi till ett mysigt café där vi åt lunch ute!! Vilket är helt sjukt är typ vår här fast det är februari. Sen åkte vi hem till var för sig. Åt hemgjord chinamat och drack prosecco.

Igår var det party!

Vi är alltså uppdelade i lag i skolan.. röda huset, gula huset, gröna huset och blåa huset och igår var det gula husets tur att ha årets första fest. Temat var under the sea, Jag, Hedvig och Amanda bestämde oss för att gå som dykare så i onsdag satt jag och AJ och pysslade ihop syrgastuber slangar och fenor medans Amanda och Hedvig var på jakt efter cyklop. Måste säga att våra outfits vart riktigt lyckade. Vart mycket skratt. Under festen vart det lekar och massor av vin. Vi drog sedan ut och jag var hemma vid kl 3. Kan ju berätta att jag var helt död i skolan i dag men det var värt det.

Ida på morgonen hade vi också en väldigt intressant föreläsare som pratade om sin bok- No 9 buss to utopia som handlade om hans resa genom världen för att hitta det bästa samhället att leva i. Var väldigt intressant och givande och fick se massor av häftiga platser.

Igår var det lördag och jag åkte inte för att shoppa lite i Brighton vilket slutade med att jag mötte upp Amanda åt sushi rolls på Happy Maki, va sååå gott! Hitta dock inget så shopping gick ju inte super. Vi möte sen upp Hedvig, Emmy, Felicity och Ella för en fika. Sen åkte jag hem för att fixa mig för att gå ut. Vi förade hemma hos Emmy och drog sen till the green door store en klubb där dom hade ABBA och Madonna kväll. Där var vi till kl halv 2 då vi sen drog vidare till the haunt där det var 80s night! Va hemma halv 5 helt slut men hade verkligen en super kväll!

Idag har jag och min host mum gått på promenad i devil's dyke! Jättefin nationalpark men underbar utsikt!

Dagarna vara går och jag hinner knappt med. Vi har så mkt både i skolan, läxor och aktiviteter efter så hinner knappt lägga ut nått här. Men jag trivs jättebra! I veckan har jag varit på gymmet, kört spinning, spelat poker och hängt i Brighton. Idag har vi kört Big games i skolan med sumobrottning.

Idag har vi varit på utflykt till New Forest som är en stor nationalpark där hästar, åsnor och kossor går lösa, väldigt häftigt ställe. Sen åkte vi vidare till Salisbury som var en väldigt mysig stad men en jättefin katedral.

Idag besökte vi Steyning en jättemysig liten stad utanför Brighton.

Igår var det skola som gällde. Hände inte så mkt där vi slutade efter lunch och jag och tre andra bestämde oss för att åka in till Brighton och gå längs havet eftersom det var så fint väder. Vi gick längst stranden och ut på piren sär vi spelade i spelhallen, gick faktiskt förvånansvärt bra haha. Fixade sen busskort och student-id.
På kvällen sen åkte jag tillbaka till skolan för quiznight och lite vin.

Har besökt London i helgen. Varit på musikal ätit god mat och turistat. Besökt Buckingham palace, China town, Big ben, London eye och Tower bridge. Shoppat på Oxford street.

Idag var första skoldagen. Jag gick upp 7 imorse och åt frukost sen tog jag bussen till skolan där dom gick igenom papper och allt man behöver veta. Eftersom jag kom 3 dagar senare än alla andra så var det en snabb genom gång och sen till klassen. Hade creative writing innan lunchen och sen var det lekar och lära lämna alla som gällde. Efter det hade jag English culture där vi gick i stan och kollade runt. Hem till hotellet vart det sen och lämna grejor för att sen strosa runt i stan och kolla på piren och äta middag. Nu har jag gjort läxan och ligger och tar det lugnt.

Nedan för är en bild på en häftigt café som jag inte kan stava till. Men dom gör allt i choklad och man har sett det på tv