Drömrutiner

Jag minns inte vad jag gjorde om kvällarna innan lilla Si flyttade in i min mage och tog över all kropp, och ork som fanns. Jag minns att jag inte såg på teve alls. Att jag tränade på gym många kvällar, men inte alla. Vad gjorde jag de andra kvällarna?

Vad gör man om kvällarna när man inte har ett barn som behöver sova vid bröstet?

Det är dags att börja fundera på det, vad jag vill göra om kvällarna. För lilla Si har börjat sova i spjälsäng och det går faktiskt ganska bra.

Jag vill helst inte titta på teve. Eller ens titta på telefonen. Detta kan jag istället tänka mig att göra de kvällar när jag inte kan gå ifrån, utan behöver vaka över två små sovande som ibland drömmer, tappar nappar eller bara vill ha en kram;

🌙Yoga varje kväll igen. Det har inte blivit det sedan mellandagarna av olika skäl. Bland annat; skador, sjukt barn, vyssande, högtidskvällar då vi sovit borta.

🌙 Läsa böcker

🌙Så småningom skriva på den där historien jag vill skriva ner.

🌙Sortera bilder, och göra fotoalbum.

🌙Måla småmöbler och göra lite diyprojekt till huset.

🌙I framtiden längtar jag efter att ha bokklubb eller gå på yogapass eller ha syjunta eller simma i simhall igen.

För att göra ovanstående om kvällarna behöver jag träna om mornarna, både styrka och löpning. Jag trivs bäst med morgonträning, har inte något emot att gå upp fem om jag har fått sova iallafall sju timmar någorlunda ostört. Att springa innan världen har vaknat är faktiskt något av det bästa jag vet. Liksom att äta over night oat med bär på kontoret efter ett morgonstyrkepass innan arbetsdagen har börjar.

Vi får se, med två små, och ett stort hus att se om är förutsättningarna för den här typen av rutiner ganska oförutsägbara och inte särskilt lovande. Men det är värt ett försök, inte med allt samtidigt men med några av punkterna. Ett och annat morgonpass, ett och annat yogapass, läsning & att skriva är långt ifrån omöjligt. Kanske inte idag, men om några dagar, när jag har ett arbete att hänga upp rutinerna på.

Gillar