Allvar

Hej, nu börjar allvaret igen med min kropp.
Här är lite träning + kost -tips!


1 Du bör äta 5-6 måltider varje dag: består av en frukost, lunch och middag, samt två mellanmål eller "mini" måltider.

2. Planera i förväg. Detta är viktigt om du ska lyckas. Ta några minuter kvällen innan, för att avgöra vilka livsmedel som du kommer att förbruka hela nästa dag. Gör dig själv en kort inköpslista och plocka upp dessa objekt på din första tillgängliga bekvämlighet (butik). Din dagliga checklista kan vara ett användbart verktyg i planeringen av veckoinköpslista av uppenbara skäl. När du har noga genomtänkt följande dags mat plan, lägga ut de nödvändiga livsmedel, så att du enkelt kan packa dem i en svalare följande dag.

3. Ät frukost så fort du kan efter att vakna upp! Om tiden är ett problem med förberedelse, kan frukost vara så enkelt som en liten skål med omedelbar havregryn eller hela korn av spannmål (lägg grits och en kopp frukt på toppen och protein). Om du har lite mer tid, prova äggröra eller äggvita veggie omlets med helt vete rostat bröd.

4. Börja med en proteinkälla vid varje måltid. Här är exempel på protein: äggröra, kycklingbröst, kalkonbröst, magert hackat kalkonbröst, fisk, och keso.

Fråga: Hur mycket protein behöver jag per varje måltid?

A: En del storleken på din handflata.

Ett enkelt sätt att grovt mäta ut ditt protein portion är att välja en del som är storleken på din handflata. Till exempel, en typisk kycklingbröst eller en bit fisk som är storleken på din handflata. Bild din hand utan fingrar och tumme.

5. Adress dina kolhydratbehov. Ta med komplexa kolhydrater med varje måltid: havregryn (undvika omedelbara eller sötade oatmeals), grädde av vete, brunt ris, vilt ris, sötpotatis (jams), bakad potatis, bönor, ärtor, linser, limabönor, korn, 100% fullkorn bröd och spannmål, gryn och corn tortillas.

F: Vad ska jag kolhydratintag vara?

A: Ät en portion storleken på din knytnäve.

En bra regel är att ha en servering av kolhydrater som är ungefär lika stor som din knytnäve med varje måltid. Till exempel skulle en bakad yam storleken på din knuten näve vara tillräcklig för en måltid.

Livsmedel som bör undvikas är förädlade livsmedel, såsom tårta, paj, glass, och andra socker-lastad livsmedel.

Bra Carbs (Complex): Jams, brunt ris, bakad potatis, havregryn, linser, 100% hela korn bröd och spannmål

Dåliga Carbs (Enkel): Pasta, Chips & Crackers, pommes frites, vitt bröd, Raffinerad spannmål, socker / godis, Mjöl Tortillas, Bakverk / Baked Varor

6. Grönsaker. Här är några att välja på: Sallad, broccoli, gröna bönor, spenat, sparris, kronärtskocka, paprika, tomater, kål, zucchini, gurka, lök, blomkål, morötter, squash, rädisor, okra, bambuskott, brysselkål, selleri , ägg växt, purjolök, schalottenlök, groddar, vattenkastanjer och svamp.

. 7 Se upp för mättade fetter ... Minimera och undvika följande när det är möjligt: ​​ost, margarin, gräddfil, färdiga att äta salladsdressing, pommes frites, chips, glass (prova sorbet istället), majonnäs, jordnötssmör , choklad, efterrätter, och hålla skräpmat för tillfällig användning.

. 8 Var och "main" måltid bör bestå av följande:

• Protein storleken på din handflata

• Komplexa kolhydrater storleken på din knytnäve

• En portion grönsaker minst storleken på din knytnäve

. 9 Var och "mini" måltid bör bestå av följande:

• En knytnävsstora servering av frukt och en liten handfull mandlar eller nötter eller en knytnävsstora servering av frukt och en kopp fettsnål keso.

Frukt: fibrösa frukter som äpplen, jordgubbar, päron och melon är bra "mini-meal" idéer, men försöker att undvika fler söta frukter som bananer och citrusfrukter.

Ha en fortsatt bra lördag, hörs senare😃







Viljan är störst om du bara har viljan att gå ner i vikt eller få din drömkropp kommer du oxå få den men om du bara ger upp eller inte har någon vilja så är det kört!

  • Nära Västra Trelleborg, Trelleborg

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229