Hej hej!

Jag har precis kommit hem från min golf träning och insåg att jag måste uppdatera er!. Innan jag kan påbörja detta inlägg måste jag dock tacka för alla som läst hittills och som checkat min Instagram. Det värmer! :)

Vi tar och tittar tillbaka till måndagen. Efter skolan åkte jag iväg och träffade min tränare för att ha ett möte. Vi pratade om kommande säsong och diskuterade hur jag skulle lägga upp min träning/mina tävlingar. Jag tyckte verkligen att det var bra med att ha ett möte och det gav mig en bra överblick över golf året och tiden som kommer läggas på träningen. Jag är super taggad på att börja ordentligt och jag hoppas mer än allt att jag kommer lyckas nå dit jag siktar. College... såklart!

Nu under vintern så kommer jag träna fyra träningar golf (dvs slag) i veckan. Jag tror att det kan vara en lagom start och sedan får man såklart lägga till mer allt eftersom vädret blir bättre och dagarna längre.

Dagens träning var en kort men väldigt bra. Skolan slutade 14:00 vilket gjorde att jag kunde vara på klubben redan 15:10. Idag hade jag en privat träning med min tränare. Vi började med att filma lite och jag slog några slag i Trackmanen. Min tränare, Martin tittade på filmerna och drog några linjer så att jag kunde se tydligare vad jag skulle jobba med. Jag måste säga att jag tycker att det är super bra att filma svingen och kunna dra linjer osv. Det ger en ett helt annat perspektiv av sin sving och man kan identifiera fler fel än vad man känner av när man slår. Jag tycker verkligen om att kunna filma i slowmotion då en sving går så otroligt fort i vanliga fall.

Efter filmningen såg vi att jag förflyttade mig mycket i sidled istället för att rotera kroppen. Rotationen i sving start är något som jag haft mycket problem med men idag fick jag nya övningar som jag tror kan hjälpa mig mycket. Övningarna gav mig en ny känsla för hur jag ska rotera rätt. Det var skönt att känna att man lärde sig något denna träningen och att jag utvecklas hela tiden. När jag börjat svinga bättre slog jag några slag i Trackmanen. Siffrorna gjorde mig väldigt glad för det kändes som att jag fick en liten bekräftelse på att jag gjort bra ifrån mig.

Nu är det dags att träna fys innan plugget kallar så det blir allt för detta inlägg. Jag ska försöka att skriva ett inlägg om min fys träning. Stay tuned!

Ha det fint tills vidare vänner!

Kram //Nathis


Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Hej hej från en super glad Natha!

Äntligen är det dags igen! Golfen har dragit igång trots att man fryser ihjäl så fort man ska slå. Kylan är dock ingenting som hindar mig från att gå på träningarna. Under 2017 hade jag oturen att bli skadad och fick avstå från golfen i 6 månader. 6 månader utan golf var för mig, en väldig tuff period men nu är jag tillbaka och jag kunde inte vara lyckligare.

Veckans träning har varit lite blandad. Under våra träningar har vi lagt krut på fys. För mig har det varit viktigt att tänka på bål styrka. Jag har tränat mycket uppställning, där fokuset har legat på att hamna i ett läge med helt rak rygg. Jag har en tendens till att svanka ryggen vilket leder till en sämre rotation. Som tur är känner jag verkligen att jag börjat få koll på läget. Jag har hittat en känsla i uppställningen som gör att jag hittar rätt position. Självklart är det en lång väg kvar men det är alltid bra att ha börjat träna. 

För att få upp styrkan i bålen har jag börjat lite lätt med att försöka göra plankan och olika rotationsövningar (med vikt) varje dag. Det tar inte mer än 20 minuter att göra. För mig som har mycket i skolan känns det skönt att inte ha ett jätte långt pass varje dag nu i början. När jag sedan byggt styrkan och handleden känns helt återställd ska jag självklart försöka träna mer. Förhoppningsvis märker ni det. Jag ska såklart hålla er uppdaterade under tidens gång. 

Detta är mitt första inlägg så jag vet inte riktigt vad mer jag har att berätta. Jag hoppas att man med tiden kan komma på allt mer att skriva. Om ni har något förslag så får ni mer än gärna kommentera!

Tills nästa gång så får ni ha det så fint och träna på! Följ mig gärna på Instagram (nathalie_nutu)!

Kram kram //nathis 

Likes

Comments