Det bästa utav San Francisco

Hallå hallå!
Vilken låååång dag vi har haft idag! 20 00 steg har tagits och vi ligger helt utslagna på sängen just nu!
Vi vaknade runt 09:00 och tog en långpromenad ner till pier 39 som är en välkänd pir i San Francisco. Vi köpte med oss frukost på vägen och sedan gick vi direkt till båten som skulle ta oss till det gamla fängelset Alcatraz. På Alcatraz får man varsina hörlurar med bandspelare som berättar hela historien bakom fängelset och fångarna som satt där. Vi var där i ca 3 timmar och både jag och Jacob var supernöjda med hela upplevelsen.

Efter att vi hade varit på Alcatraz gick vi längst med Pier 39 hela vägen bort mot Golden Gate Bridge. Detta kan ha varit den mysigaste kvällen/upplevelsen på hela resan.
Både jag och Jacob fick oss även ett gott skratt. Mitt på bron fick nämligen Jacob världens höjdskräck. Han fick typ panik och ville bara av bron, haha. Försökte flera gånger att vi skulle vända tillbaka men trots det ville han ändå fortsätta gå vidare på bron. Vi tog oss till första pelaren och sen gick det inte mer, så vi vände tillbaka!
Aldrig sett någon så glad som Jacob efter att vi hade kommit av bron (trots att det var han själv som tryckte på att vi skulle fortsätta gå vidare).
Vi fortsatte att gå längst med vattnet efteråt och kollade solnedgången från sidan av bron.

Äntligen åker vi på semester!!!

Hej på er!

Jag och Jacob har varit vakna sedan 05:30 imorse och har äntligen åkt på semester! I NHL finns det något som kallas för ”bye week”. Det innebär att killarna får ledigt från hockeyn i 1 vecka. Förra året blev Jacob nedskickad till San Diego under den veckan för att hjälpa till i AHL-laget (Farmarlaget till Anaheim Ducks). Detta innebar alltså att han inte fick vara ledig under den veckan förra året. I år däremot så har han fått ledigt så vi har åkt på semester till San Francisco!!!! 😍 Vi ska vara iväg i 4 dagar och har fullspäckat schema med saker som vi vill hinna göra och se de dagarna!

Vi tog första planet från oss imorse och landade i San Francisco runt 09:30. Vi hann inte äta frukost innan vi åkte så det var det första vi gjorde när vi kom fram. Jacob hade bokat superfint hotell som jag inte fick se förrän vi hade kommit fram. Han kan verkligen den där Jacob! Hotellet är helt fantastiskt och ligger supermysigt till!

På eftermiddagen åkte vi till ett ställe som heter Muir Woods Park! Det är en helt fantastisk (och gigantisk) skog med supergamla (400-800 år gamla) träd som är över 75 meter höga.
Hela skogen består av ”redwoods” och både jag och Jacob var otroligt imponerade över hela ”hiken”.

Vi har precis kommit hem och är helt slut i kropparna! Vi orkar inte gå ett steg mer ikväll så vi ska beställa room service och äta middag på rummet istället! Trots att vi är otroligt trötta så är vi väldigt nöjda med vår dag! Nu ser vi fram emot imorgon när vi ska på fler äventyr!