Fastna inte i gamla hjulspår

Det har varit en lång period i den fysiska vilans tecken. Att kunna lära sig vaken vila; slappna av och vara närvarande i vaken vila. Med vaken vila och nytt träningsprogram har jag funnit en balans.


Sjukdomen går i skov. Det gör att det kan finnas perioder längre perioder som jag är helt sängliggande. Det är under dessa perioder som jag filosoferar och skapar grunden för det jag vill göra när en sämre period är över.


Denna period har jag tillägnat vad jag kallar vaken vila och träning. Att hitta en balans som fungerar. Tidigare har jag tränat i minst 30 minuter åt gången. Det har gjort att jag kört slut på de resurser jag har. Genom att mäta vilopuls och aktivitetspuls har jag kunnat lägga en aktivitetsnivå där jag fördelar min kapacitet jämnare över en längre tid.

Varje träningspass varar i sju minuter. Vald övning görs i set om 2x4 där varje pass innehåller tre övningar. För att energin ska räcka tar jag kosttillskott.

Det är lätt att fastna i gamla hjulspår. Med anpassad träning och kost kommer man längre.

Jag blir lätt utmattad då musklerna har nedsatt styrka och uthållighet.

Med kosttillskott räcker energin längre. Adapt sport finns på apotea.

Allt gott, Nanda ?? via Assistent 

Gillar

Kommentarer