Bilder från gårdagens dagsutflykt till ön Bongoyo. Heeelt fantastiskt är det att ligga där på den lilla stranden och blicka över havet med solen i zenit. Tur hade vi med vädret i alla fall! Det har varit mulet och regnigt i några dagar och nu äntligen drog ovädret förbi.

Det är verkligen något speciellt med detta land. Förutom det faktum att jag kommer härifrån självklart. Det går nästan inte att beskriva med ord.

Från den stund jag kliver av flygplanet och känner fukten mot kroppen. Hur trafiken låter och ropen mellan människorna. Att kunna dra ner rutan medan man åker bil och känna vinden fläkta skönt utan att någonsin vara kall. Språket, maten, stränderna. De färska frukterna. Livet om kvällarna. Pulsen. Barnen som springer runt och leker. Palmträden. Farmor och hennes hus. De fina tavlorna och smyckena.

Allt detta och så himla mycket mycket mer. Det är mitt hem det <3

Zanzibar har inte bjudit på det bästa vädret. Dock är det så fint här att man nästan glömmer bort molnen. En hel dels strandhäng och trevligt umgänge har jag hunnit med. I lördags var vi på fullmoon party på hotellet bredvid. Kan det inte vara semester för alltid?

Byxdress från Ginatricot // skor från Nelly

Dagarna flyter ihop och jag är helt okej med detta eftersom det är semester! Att skriva här har inte varit prio då jag haft lite saker att ta itu med samt att jag helt enkelt försökt att bara vara.

Idag var jag, min syster och pappas fru iväg och åt etiopiskt till lunch. Alltså jag älskar älskar!! Det vattnas i min mun nu när jag tänker på det. Hon som äger restaurangen vi åt på idag, jobbade tidigare på en annan restaurang som jag och min familj brukade åka till. Nu har hon öppnat eget och man blir verkligen aldrig besviken. Väl klara med maten så åkte jag till Zen spa för en timmes massage som jag hade bokat igår. Det var verkligen så himla behövligt för mig som annars har väldigt lätt för att gå runt och spänna mig. Det som är skönt med vårt område är att allt ligger här omkring. Alla restauranger, stranden, mataffärerna osv vilket gör att det inte blir ett projekt att ta sig omkring.

Kan nästan låta bilderna tala för sig själva! De är tagna från gårdagens lunch med Bibi ( farmor) och Mariam. Mycket är fortfarande stängt pga jul och nyår så vi bestämde oss för att äta på Karambezi. Utsikten är amazing och maten är okej. Att sällskapa med farmor är alltid intressant då hon är en dam med starka åsikter. Jag har alltid varit nära min farmor och är otroligt tacksam över detta. Än är hon ung i mina ögon.. ibland vill man bara stanna tiden.

Byxdress från boohoo // väska från h&m

Idag har jag spenderat förmiddagen på båtklubben och åkt vattenskoter med min familj. Vilken känsla det är att kunna åka ut med skotern och åka runt där på vattnet utan hinder. Lyx!! Det är dessutom varmt i vattnet vilket passar perfekt för mig som annars är en badkruka när det gäller svalare vatten. The yacht club, är som tidigare nämnt en båtklubb där man har tillgång till restaurang, strand, pool och båtplats om man har en. Det ligger fem minuter med bil hemifrån oss och är ett skönt ställe att hänga på helt enkelt.

Jag kan inte släppa det faktum att kunna springa runt i shorts utan att frysa. Sååååå skönt!

De sista två månaderna har varit bland de mest energikrävande i mitt liv hittills. Att parera jobbet med studier var tufft men det lönade sig i slutändan eftersom jag klarade min matte kurs!! Det var värt allt slit. Den tid jag hade över mellan jobb och skola gick till att ladda om batterierna inför nästa dag.

I skrivande stund befinner jag mig i Tanzania. Jag tog flyget igår kl 11.40 från Arlanda och landade på natten mot idag. Jag är SÅ redo för sol, bad, mat och tid med min fina familj.

God fortsättning på er alla!

Jeans från bikbok / t-shirt från bikbok / bälte från gucci

Jag har varit på jakt efter ett par mom fit jeans riktigt länge. Inget har passat och sett ut som jag velat vid höfterna, låren och rumpan. Antingen är de för små att få över låren eller så har de passat låren men varit alldeles för pösiga upptill. Jag gillar inte att testa jeans, kan bli galen i provrummet. Till slut hittade jag i alla fall ett par på bikbok som satt ungefär så som jag önskat att de ska göra. En loose fit men ändå format efter min kropp.  Jag passade förresten på  att klippa mig förra veckan och jag är sååå nöjd med håret. Det går ihop perfekt och faller fint runt ansiktet. Jag toppade/ klippte några cm och klippte också till luggen. Resultatet kan ni se ovan. Feeling fresh!

Jag hoppas att jag kan hinna ta fler bilder nästa helg på de nya höstfina i min garderob. Jag jobbar ju dagtid och när jag sen slutat jobba så är det redan mörkt vilket gör det svårt att hinna fota.

Som det ser ut nu  kommer jag knappt ha någon tid för annat än plugg och jobb i ungefär en månad till. Ha en fin vecka!