Header

Jeg elsker musik og det har jeg altid gjort. Især, fordi hvis det hele ikke går som planlagt, så kan musik få mig igennem det. Det skifter lidt fra dag til dag, hvad jeg hører, men det er primært pop, rap og r&b<3

Jeg har i forbindelse med de kolde dage fundet nogen sange, som jeg synes rigtig godt om, eftersom det hele godt kan føles så gråt og kedeligt.

Alle sange er linket til Spotify<3

Keep your head up - Andy Grammer

Heartline - Craig David

Too good to be true - Rhys

What lovers do - Maroon 5

Particula - Major Lazer

Former - Thøger Dixgaard

Boomerang - The summer set

Good thing - Jake Miller

Greenlight - Pitbull

Touch - Little Mix

Loyal Royal - Sabine Ddumba

Not in love - M.O.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Likes

Comments

Jeg har haft angst siden jeg gik i vuggestue og som årene er gået, så har jeg også fået en masse erfaring til hvad du kan gøre for at hjælpe dig selv, med ikke at få angsten til at overtage dit liv. Det vil jeg jo selvfølgelig gerne dele med jer, da jeg er helt sikker på, at mange af jer står i samme situation<3

Hvad er angst?

Nogle børn og unge bliver meget kede af det og kan ikke koncentrere sig om noget over længere tid. De tænker og tænker og forestiller sig en hel masse, der kan ske, selvom der ikke er nogen fare på færde.. De er bekymrede og tror måske, at der vil ske noget frygteligt eller væmmeligt med dem selv eller nogen i deres familie.

Selvom der ikke er nogen rationel grund til at være bange eller bekymret, kan det føles meget virkeligt for den, der lider af angst. Og angsten kan være svær at slippe igen. Man kan ikke bare slukke for tankerne, glemme det eller tage sig sammen. Men man kan lære, hvordan man bedre kan håndtere sin angst i hverdagen, og hvordan man kan dæmpe den.. Det er svært, men det kan sagtens lade sig gøre!

Chilled angstforløb

Hvis man som jeg var, føler sig som den eneste der har det sådan, så kan Chilled angstforløb virkelig anbefales! Chilled forløbet, er for unge mellem 13-19 år, som lever en hverdag med angst.

Dine forældre og dig, lærer at håndtere angsten i fælleskab, så du igen kan føle dig tryg i din verden. I får viden og redskaber til at håndtere situationer der skaber angst. Du lærer teknikker til at berolige dig selv, og teknikker til at undersøge negative tanker, og erstatte dem med mere støttende tanker. Både den unge og forældrene får et arbejdsark.

I starten var jeg rigtig nervøs over, at skulle være med til chilled forløbet. Jeg troede at der ville være nogen, som så anderledes ud end mig og at det bare ville blive for underligt. Men egentlig var det slet ikke så slemt. Vi var 5-6 personer på holdet og det var lidt svært i starten, at snakke om sin angst de første 3 gange, eftersom man sidder med fremmede personer og ikke er vant til at snakke om det. Jeg endte også med, at blive ret gode venner med de personer der var på holdet<3

Mine tips

Der findes mange forskellige måder, at hjælpe sig selv på. Her er de tips jeg har lært:

Lav en "trappestige"

En trappestige betyder at man laver et hieraki, hvor man starter med et lille trin, om og om igen, indtil det bliver kedeligt. Dernæst et lidt større trin og sådan fortsætter man til målet er nået. Trappestingen skal have et konkret mål. Hvis der er problemer undervejs, kan man gå et trin tilbage, eller gentage et trin.

Lav en realistisk tænkning

Du kan få hjælp til at lave en her

Følelsessurfing

For at kunne udholde angsten anvender jeg selv følelsessurfing rigtig meget. Følelsessurfing, er hvor man har fokus på, at beskrive det, der sker omkring en frem for at dykke ned i bekymringerne.

Snak med nogen

Det er altid godt at have en at snakke med, hvis tankerne bliver for slemme, da det af egen erfaring hjælper rigtig meget med, at tænke på noget andet. Det kan evt. være en ven, kæreste eller dine forældre.

Hvad kan jeg som ven, gøre for en angstprovokeret?

Som ven til en angsprovokeret, så er det en rigtig god ide at vide hvad du kan gøre, og hvad du ikke skal gøre.

Eksempler for hvad du kan gøre i forskellige situationer:

Er den angstprovokerede i en situation, hvor angstanfaldet opstår, så er det vigtigt at huske på, at vedkommende ikke bare kan slippe tankerne. Et anfald går over når det går over. Det du kan gøre her, er at holde om personen og berolige. Evt. spørge ind til hvad der tænkes på, og hjælpe med, at tænke realistisk.

Er der problemer i jeres venskab, hvor den angstprovokerede gør problemet større end det egentlig er, så er det helt normalt. Små problemer for folk der ikke lider af angst, kan også gå hen og blive store problemer for angstprovokerede. Det er derfor vigtigt, at du her ikke bliver sur på den angstprovokerede, da det ellers kan få tilbagefald.

Hvis du er sammen med en ven der lider af angst, så er det vigtigt at huske på, at bare fordi du kan gøre noget så betyder det ikke den angstprovokerede kan. Angsten bliver nemlig alt for stor og det er derfor vigtigt, at acceptere, at angsten opstår og tage et trin af gangen (se tip nr. 1).

xx - nadia


Likes

Comments

Two o' Two

Café Two o' Two har altid været en slags tirsdagscafé for min far og jeg, fordi vi dengang jeg gik til dans om tirsdagen, altid kom liige lidt for tidligt, så vi lige kunne nå at spise noget kage og drikke varm kakao. Det skal lige siges det smager så godt! Derfor er det en af mine yndlings cafeér og det vil det ALTID være.

Hard Rock Café

Hard Rock Café er utrolig hyggelig hvis man altså er til musik og en livlig atmosfære. Det jeg specielt godt kan lide ved Hard Rock Café, er deres indretning. Der er nemlig musikartefakter, der er blevet doneret af kendte musikere, så det fungerer lidt som et mini rockmuseum. Mega fedt!

Original Coffee

Original Coffee oppe på Illum Rooftop er lidt mere ovre på den moderne side. De serverer også gode drinks såsom kaffe, iskaffe og varm kakao. Hvis man går ud på terassen, så kan man også sidde derude og se ud over storkespringvandet. I den kolde sæson har de også tæpper derude, hvilket er super hyggeligt!

Espresso House

Jeg må indrømme, at jeg var lidt skeptisk i starten om hvor vidt jeg ville kunne lide Espresso House eller ej, efter det skiftede fra Baresso. Det endte dog med at jeg er blevet helt vildt med deres Islatte Caramel, så fristen er der altid når jeg går forbi caféen.

Likes

Comments

For interesse i aftaler, kan man kontakte mig på:

Mail: nadialjohansen@gmail.com

Instagram: nadiajohansenn

Facebook: Nadia Liberg Johansen

Likes

Comments

Jeg hedder Nadia og er 16 år. Jeg har altid interesseret mig for at være kreativ med det jeg laver. Man kan uden tøven kalde mig perfektionist, for jeg kan bruge hele dagen på at sidde og rette til her og der haha. Derfor valgte jeg at starte en blog i 2017, så jeg kan lade min kreative side komme ud. Udover at have den her blog, så bruger jeg også min tid på mine venner og dyr. Og så shopper jeg også ret tit (nok lidt for tit endda haha).

xx - Nadia

Likes

Comments

Island

Island er et stort ønske at besøge og det er især pga. den Blå Lagune, som er en af de store seværdigheder. Rundt om den blå lagune er der også strande med sort sand og udover det er der også en masse udflugtsmuligheder.

Psst, vandet i den Blå Lagune er også rigtig sundt for kroppen. Især hvis du lider af en hudsygdom som f.eks. psoriasis.

Maldiverne

Maldiverne er en af de 4 steder jeg aller helst vil besøge. Jeg kan ikke komme udenom, at det er pga. deres strandhuse, det lækre blå vand og de fantastiske strande. Maden ser også utrolig god ud!

Australien

Australien har utrolig mange smukke steder og fantastiske oplevelser, som jeg ikke vil gå glip af. Der er f.eks. Kangaroo Island, som de fleste kalder for en dyrepark uden hegn, fordi man bl.a. kan se kænguruer, koalaer, wallabies og pingviner.

Italien

Italien er en af de mest unikke lande jeg kender. Især fordi det er der man finder Venedig. Jeg har i lang tid gerne ville se Venedig, og det jeg specielt godt kan lide, er alle de små broer og de naturskønne kanaler.

Likes

Comments