Postad i: Au pair in London

Hej igen
Nu var det ett tag sedan! Eller iallafall några veckor sedan. Har hänt en del sen sist, var bl.a i Göteborg med pappa o firade hans 50-årsdag med Ulf Lundell, Liseberg och Universeum! Men NU mina vänner nu är jag i London.

Jag åkte hit igår. Åkte 07.00 med pappa som var så gullig och följde mig till flyget. Skulle åkt direkt till köpenhamn, men så blev det inte.... pga åska var vi tvungen att byta mellan buss och tåg ca 5 gr och vi visste ingenting om huruvida vi skulle hinna i tid eller ej. Det var sådan sjuk stress... usch!! Kom iallafall till flygplatsen runt 13. Checkade in o sa hejdå till pappa. Trodde jag skulle va ledsen men det var faktiskt ej jobbigt att säga hejdå till varken mamma eller pappa. Jag var bara så jävla peppad för taggat detta 4 år nu. Pappa filmade när jag gick igenom securityn men blev ivägkörd av en vakt som iaktog honom när han raderade videon för han såg väl ut som en potentiell terrorist eller något 😂 hahhaa....

Sov hela flyget och lyssnade på Vy från ett luftslott. För just den låten har jag flera år förknippat med London. Förra gången jag var i London för 2 år sedan minns jag när jag gick själv genom Hyde park med den i lurarna. Jag tänkte då ”när jag någon gång flyttar till London ska jag lyssna på denna och tänka tillbaka på detta då jag fortfarande bor i Kalmar och mår skit”. Hade ej glömt detta så satte på kent på högsta volym o satt och log för mig själv när planet startade så folk måste ju undrat om jag hade alla hästar hemma lol.

Väl framme va de lite kaos med oyster card men åkte iallafall tåg till Clapham Junction där Annicka, Joseph och Alexandra hämtade mig i sin bil och vi åkte hem till dom. Barnen var tysta till en början men jag började sedan fråga dom om deras sommarlov och isen bröts efter 5 minuter. De tog mina händer och gav mig en house tour och vi lekte direkt med lego och bondade över harry potter, lego, pokemon, food och peppa pig. Joseph är 10 o Alexandra är 8. Alexandra påminner mycket om min kusin Agnes som jag alltid stått väldigt nära. Förutom att dessa ungar pratar brittiska haha. Bondade verkligen med dom redan igår vi åt middag och gick och la mig.

Idag gick jag upp 8.00 och gjorde frukost tillsammans med Annicka till barnen. Sedan åkte hon till jobbet och jag hade dom tills 15.00 själv. Vi byggde lego, jag fick presenteras för samtliga av deras gosedjur vilket tog ca en timme för de har så många. Vi gick till Clapham Common park och spelade Pokemon. Alexandra kramade mig flera gånger och Joseph satt i mitt knä, det känns som om de är så öppna mot mig vilket e så skönt. Joseph och jag är väldigt lika när det kommer till mat. Vi älskar mat. Vi avgudar mat. Vi älskar sås och allt som är fettigt. Joseph är den mest kritiska lilla gourmand som existerar och var mycket nervös för att laga mat till honom. Övat hemma på både lasagne och steka ägg för hans skull. Gjorde eget potatismos och fiskpinnar till dom och han sa att det actually was really REALLY good. Tror det var sant för han åt totalt 6 potatisar och 10 fiskpinnar 😂. Därefter sprang han iväg och kom tillbaka med ett certificate för att jag lagar mycket god mat. Aldrig känt mig så stolt i hela mitt liv. Sedan lekte vi hela eftermiddagen och kvällen. Gav dom Aatrid Lindgrenböckerna på kvällen och barnen blev jätteglada. Vi såg även Peppa pig på tv och skrattade så vi grät. Japp jag har infiltrerat ännu en familj; mamman ba ”detta har du ej sett på 5 år Joseph”. Hahahah....

Alexandra är så mysig och hon satt på mitt rum och hjälpte mig trassla upp mina halsband som legat i en och samma ask under resan. Joseph fes mig i ansiktet och sa ”its ur food sophia” 😅 känns helt enkelt mycket avslappnat! Imorgon ska jag jobba 8.00-19.00 sedan träffa en svensk au pair som bor granne med mig.