Kommer nog att ha träningsvärk imorgon

Hallå där ute!

Ikväll har jag varit på träning med Pia och Erika. Min kompis, alltså min trygga punkt var inte där då. (Kära vännen Cattis), så jag fick köra med en annan tjej. Herre gud vad hon körde hårt. Jag hängde med så gott jag kunde och är ta mig tusan helt slut nu, på gott och ont.

När jag skulle gå hem, så darrade jag som ett litet asplöv. Det kändes så, rätt in i musklerna. Snacka om att jag kommer att ha träningsvärk imorgon, det är ett som är säkert.

Det vi körde var följande:

STÅENDE BALANS DIAGONALT: Armbåge mot knä. 1/Höger 2/Vänster 3/Växla

KNÄBÖJ MED AXELPRESS: 1/Höger 2/Vänster 3/"Vanliga" / Upphopp

MAGE - CRUNCHES: 1/Böjda ben 2/"Fjärilsben" 3/Böjda ben

KISSANDE HUNDEN: 1/Höger 2/Vänster 3/Växla

PULL UPS

IDIOTEN - SPRINGA FRAM OCH TILLBAKA

"RUNNING MAN" Balansövning

PLANKA MOT MUR: 1/Dra fram vartannat knä 2/Planka 3/Dra fram vartannat knä

RYGGLYFT - BRÖSTSIM

DIAGONAL RYGGÖVNING: Stå "på alla fyra" 1/Sträck motsatt arm och ben, kryp ihop, sträck osv 2/Växla sida 3/Varannan sida

UTFALLSGÅNG

PINNE BAKOM AXLAR: 1/Rotera 2/Böj åt sidan 3/Rotera

UPP OCH NER PÅ BÄNK: Kliv eller spring/hoppa

MAGE-CYKLA: På underarmar, cykla med benen eller på rygg, motsatt armbåge mot knä

Vad är Hi Intervall?

Kombipass för kondition och styrka. Intervallerna är högintensiva med korta pauser. Däremellan jobbar vi med styrka och balans för att komma ner i puls, allt till medryckande musik. En chans att utmana sig själv.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Gillar

Kommentarer